Migraine --> medicijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Migraine --> medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 00:07

Vraag aan mede migraine patienten. Welke medicijnen gebruiken jullie (of hebben jullie gebruikt) en met welk resultaat?
Officiele medicijnen:
Migrafin: Weinig resultaat, en werd van het spul zelf nog beroerder
Propranolol (preventief) resulteerde in 2 a 3 aanvallen per week ipv per maand...
Maxalt: Geen effect
Immigran(zowel tabletten als neusspray): geen effect
Zetpillen waarvan ik de naam even niet weet: Redelijk goed effect, met als nadeel dat ik er ontzettend duf (stoned) van wordt.

Onofficiele "medicijnen"
Migurocaps (gember capsules): Geen effect
Vitamine B capsules (preventief) geen effect
Magnesium tabletten (preventief) geen effect
Moederkruid dragee's: Geen effect
Migrana hoofd roller: Brengt absoluut verlichting, kom er goed door in slaap, maar het gaat er niet van over.

Ik geloof dat ik zo'n beetje nu alles heb wat ik heb geprobeert, als me nog iets te binnen schiet meld ik het wel.

Weet dat bokt een redelijke groep migraine patienten heeft, ben dus nieuwschierig naar hun ervaringen met diverse medicijnen.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 01:30

Ik heb geen migraine, maar clusterhoofdpijn. Ik heb begrepen dat daar in veel gevallen wel dezelfde medicijnen voor gegeven worden.
Ik ben met behoorlijk zwaar geschut behandeld, omdat de aanvallen bij mij heel erg waren, en ook heel vaak (meerdere keren in de week).

Imigran: neusspray vrijwel geen effect, injecties beter.
Codelsol (Prednison): de aanvallen werden minder hevig, minder vaak en ook korter, alleen de bijwerkingen waren zowat erger dan de kwaal....
Deseril: gebruik ik nu, is om aanvallen te voorkomen, en werkt aardig. Mag je alleen niet langer dan 6 maanden achter elkaar gebruiken...
Lamictal: Wordt ook voor epilipsie gebruikt, hoofpijn ging weg, maar ik werd er erg misselijk van.
Sandomigran: weinig effect
Priadel (lithiumcarbonaat): kreeg ik eigenlijk i.v.m. borderline, maar schijnt ook te helpen tegen clusterhoofdpijn. Was echter niets van te merken....

Ook heb ik een Thermo-Laesie gehad, daarbij wordt een zenuw in je neus verdoofd. Hielp iets, maar de klachten kwamen vrij snel weer terug.

Op het moment gebruik ik Deseril i.c.m. de injecties Imigran. Weg is het niet, maar het is zeker een stuk minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:01

Ik heb migraine, en gebruik al ongeveer 9 a 10 jaar medicijnen. Ik heb bijna alle soorten al gehad (ook al de soorten die jij hierboven noemt). Niets hielp bij mij, en ik had last van allerlei bijwerkingen zoals heel erg aankomen (waar ik héél erg mee zit Scheve mond ) , en ik heb ook al medicijnen gehad waarbij al mijn haar uit viel.

Ik heb nu propanolol, het helpt wel iets, maar het is niet afdoende. Ik heb nog steeds elke dag last van migraine. Maar het is niet meer zo dat ik elke dag eerder naar huis moet omdat ik dan geen licht meer aan kan zien enzo.

Ach gut

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:36

Mijn moeder heeft Selozok dat werkt heel goed bij haar, ze heeft het heel erg gehad een tijd nu is het gelukkig veel minder

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:41

En ze heeft ook nog een soort dieet gevolgt, met wat ze wel en niet mocht eten echt een hele waslijst ik kan eht misschien ee keer kopieeren en opsturen? Als je dat zou wilen amar dat moet je maar even een pb sturen want ik let erna niet meer zo op een topic.
Ow ja ik heb ook heel erge stress migraine gehad ik heb er niks voor gekregen nu de stress weg is is de migraine ook weg

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:12

Ik neem altijd als ik migraine heb 2 Aspro Bruis. Dat werkt goed bij mij. Medicijnen werkten niet bij mij.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:35

Supertje, kun jij me iets meer vertellen over clusterhoofdpijn? Ik ben bang dat ik dat namelijk ook heb. Ik slik daar Naproxen 500 voor. Het werkt redelijk, meestal als ik het heb ga ik slapen en dat werkt het beste. Sinds ik met de pil gestopt ben heb ik er trouwens geen last meer van gehad, misschien is dat een tip Stef?

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:36

Ow jah de pil-diane35 geloof ik is er echt heel erg dlecht voor..

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:54

Ik neem als ik echt heel erge hoofdpijn richting migraine heb van die poeders in geloof dat ze brufen heten tis echt megagoed. Neem het in, ga een uurtje ofzo slapen en mn hoofdpijn is weg.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:55

ibuprofen? Helpt niet als je echte migraine hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:03

Mijn migraine reageert op voeding. Mijn huisarts vindt ook dat ik te weinig uitval heb om me Migrainemedicijnen te geven, omdat ze allemaal bijwerkingen en gewenning kennen, die ook niet om over naar huis te schrijven zijn.

Ik heb een "uitsluit"-dieet gedaan, waarbij je steeds bepaalde voedselgroepen uitsluit om te kijken of de migraine dan wegblijft, en daarna in deeltjes weer aan je voeding toe gaat voegen om te zien waar het euvel precies ligt.

Ik reageer op carotheen (tomaten, paprika, wortel etc) en caffeïne. Die schrap ik dus zoveel mogelijk uit mijn voeding. Vers kan ik ze trouwens beter hebben dan verwerkt in kant en klare produkten. Oftewel ik kan 5 tomaten eten voor ik hoofdpijn krijg, maar 1 eetlepel "verkeerde "spaghettisaus en ik kan m'n bed in.

Verder reageert mijn lichaam heel heftig op te weinig drinken. Als ik minder dan 2 liter vocht gebruik, dan gaat het gegarandeerd mis. Oftewel: waar je mij ziet, zijn de flesjes Spa ook in de buurt.

Als ik een aanval heb, neem ik (op advies van de huisarts, NIET zelf mee gaan klooien) eenmalig een zeer hoge dosis Ibuprofen in (1600 mg) en daarna 2 dagen 800 mg per dag verdeeld over 2 keer.

Ik heb 1 groot geluk: mijn aanvallen komen doorgaans 's avonds en duren dan tot de volgende ochtend. Heb dus bijna geen uitval op m'n werk.
De verhuizing naar Twente heeft voor mij ook een gunstig effect: heb het laatste half jaar maar 3 aanvallen gehad, terwijl ik eerst op 1 per 3 weken zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:04

maudy schreef:
ibuprofen? Helpt niet als je echte migraine hebt.


Jawel hoor, maar alleen in een dosis die je niet zelf moet gaan verzinnen. Voor mij is overigens ook het belangrijkste dat ik er op kan slapen.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:05

Ja ik heb zo;n lijst met van wat wel en niet reageert met migraine, iknzij al als iemand die wilt hebben ik zal hem opzoeken kan hem kopieeren en opsturen. maar ik reageer op knoflook en dergelijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:06

Zuidvruchten en noten zijn ook van die beruchte elementen in voeding die sommigen beter kunnen laten staan. Chocolade ook trouwens.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:08

Ow ja ik kan niet tegen knoflook, chocolade, geraaptefruit sappen (ja grapefruitsappen dsu haha) en verder kan ik er niet opkomen

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:10

inderdaad sonja, ik wist niet dat je zo'n hoge dosis moest nemen. Maar mijn berichtje was meer bedoeld voor mensen die zeggen, oh ik heb zo'n migraine, ik neem even een paracetamolletje Clown Dan heb je volgens mij nog nooit migraine gehad *LOL*

Jeetje 1600 mg is best veel zeg...

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:11

Wat helpt is alleen pillen (paracetamol in combinatie met spierontspanners als codeine of uh, ben de naam ff kwijt, dicloflenac ofzo??) én slaap!! Alleen slapen of alleen pillen helpt niet, dus ik duik met pil onder de dekens.

Ik vind dan ook niks zo frustrerend als 's ochtends vroeg wakker worden met hoofdpijn... Boos!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:14

Ik heb gelukkig al een hele tijd geen last meer van migraine. Als ik het gevoel had dat ik migraine kreeg gebruikte ik Ascal 600, een bloedverdunner. Werkt bij mij super en zeer snel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 12:26

slapen werkt bij mij idd het beste, maarja, aangezien ik mijn aanvallen meestal overdag heb, gaat dat gewoon niet (tenzij ik vrij ben)
Ook ik heb idd weleens 1600mg ibuprofen genomen, en ja, dat helpt redelijk, maar om nou te zeggen van goh, wat gezond...
Wat ik buiten de medicijnen om geprobeert heb:
4 verschillende anticonceptie pillen (Stediril 30, Trinodiol, Modicon en nu...*kan even niet op de naam komen*)
3 mnd zonder pil
Geen koffie, geen chocolade
Van fulltime naar partime (werk) en daarna naar 32 uur
Ik ga meestal rond een uur of 11 naar bed, en kom er om 9 uur uit
Ik eet redelijk gezond. Zeker 3x per week groente, aardappels en vlees, en 1x per week vaak verse spagetti of maceroni (met verse groenten enzo, helemaal zelf maken)
Dit heeft gewoon allemaal geen effect.
De laatste 3 mnd ging het eigenlijk redelijk. Nu heb ik vorige week gewerkt (20 uur) en vrijdag was het weer donderen. Schiet gewoon niet op dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:29

maudy schreef:
Jeetje 1600 mg is best veel zeg...


Er staat ook heel duidelijk in de bijsluiters dat je dit niet moet doen, maar ik doe het op doktersvoorschrift. Twee zakjes van 800 mg in een beetje ranja (anders ga ik over m'n nek) en in 1 teug achterover. Niet meer dan een slok drinken, anders komt het er weer uit.

Zolang je het daar redelijk mee redt, krijg je niets anders. En aangezien ik het al helemaal niet op niet-homeopatische medicijnen heb, vind ik dat wel prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:30

Stef, kwam dat niet gewoon van de stress? Dat is en blijft natuurlijk een belangrijke factor met migraine. Een nieuwe job (en dan zeker zo hectisch als het bij jou meteen was) brengt natuurlijk een beste dosis stress met zich mee.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:32

inderdaad, zolang je het ook niet wekelijks doet...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:37

Oeh,. das niet zo moooi, misschien idd het idd stress?

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:59

ik gebruik altijd alive (helpt goed tegen de hoofdpijn) en ik ga altijd gelijk slapen (als dat kan). maar ik heb ook geen extreme aanvallen na 4 tot 6 uur is het meestal weer over.
ibruprofen (hoe je dat ook schrijft) werkte bij mij helemaal verkeerd toen ik dat gebruikt had had ik een aanval van +/- 1,5 dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:02

Maar heb je 't over hoofdpijn of over migraine?