Skieen of boarden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Skieen of boarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 22:35

Heb op m'n 10e een aantal skilessen gehad, in nederland op zo'n nepbaan (matten, op het rutbeek) daarna ben ik een weekend naar winterberg (duitsland, sauerland) geweest, op m'n 12 nog een x een weekend en op m'n 13e een dag.
Gister weer een dag geweest, was echt heel gaaf, vind het zo leuk, ondanks dat ik er niet echt wat van kan, maarja, de skileraar vond van wel (maar die wist niet dat ik al wel vaker op de latten had gestaan Schijnheilig )

We gaan volgend jaar misschien een week naar Tsjechie op wintersport, en ik wil eigenlijk ook wel heel graag leren snowboarden.
Is dat nou moeilijker?

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:40

Om te leren vindt ik snowboarden veel makkelijker, dat kon ik in een paar dagen wel aardig. Het heeft me een aantal jaar gekost om goed te kunnen skiën.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:42

Ja ik vind van wel, laat ik het zo zeggen, met ski kun je sneller iets, je kunt met de punten van je ski's naar elkaar toe een bochtje maken (ipv parallel) terwijl bij snowborden het bochtje goed moet zijn anders val je.
In het begin was t bij mij een hoop vallen, maar uiteindelijk blijkt het niet veel moeilijker te leren, alleen in het begin.
Maar volgens mij heb ik het nogal vaag uitgelegd.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:46

ik skie. vind et makkelijker en vat niet wat er zo 'cool' is aan boarden. maarja. Skien is makkelijker en je kan harder Knipoog en je gata minder op je bek (denk ik)

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:57

ik ski ook en ik vind skieen echt supertof ben met de carnaval nog naar oostenrijk geweest. Snowboarden lijkt me ook wel leuk maar dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen terwijl ik nu net goed kan skien paralel en beetje springen en half pipe en zo.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:15

Wat ik nou al van diverse mensen gehoord heb:

Snowboarden leren duurt wat langer, maar je kunt het als je het doorhebt vrij snel heel behoorlijk.

Met skiën kun je al snel een berg afkomen, maar het duurt veel langer voordat je het echt goed kunt.

Ik ski al zo'n beetje sinds ik kan lopen en ik ben zwaar verslaafd! Dit jaar helaas geen centjes... Verdrietig

Heb eigenlijk nog nooit de behoefte gehad om te leren snowboarden, maar ik denk dat ik dat wel wil leren als ik een keer op vakantie ga met iemand die beide niet kan. Dan heb je tenminste samen wat te stuntelen.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:19

Wat Margreet zegt is absoluut waar! Snowboarden leren is veel vallen en opstaan, maar je kunt het vrij snel al best goed, terwijl echt goed leren skien (parallel etc) een stuk lastiger is!
Ik doe het allebei, vind het allebei superleuk! Boarden is op een of andere manier 'relaxter' weet niet wat dat is.
Maar bij mij is het zo dat ik skien gewoon beter kan, dus als ik dan met andere goede skiers ben, ga ik liever skien dan boven mijn tempo snowboarden.
Er is trouwens ook een soortgelijk topic op KH volgens mij over snowboarden!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:27

Heb nu 2 jaar geskied en ben er helemaal aan verslaafd
Dacht altijd dat het niet leuk zou zijn tot we een keer te wintersporten zijn geweest. Wil nu ieder jaar wel, alleen ben ik niet zo rijk
Snowboarden lijkt me wel leuk maar ik denk dat ik het toch maar bij skiën hou, als ik aan het skiën ben dan zie aldoor die snowboarders onderuit gaan. Het lijkt me dus wel moeilijk om te leren

scapaboy
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-02-04
Woonplaats: staphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:30

Lang leve het snowboarden!! Skieen is saai

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:53

Voordat je ECHT goed kunt skieen duurt echt bij de meeste mensen heel lang. Er word gezegt dat boarden makkelijker is. Het snoboard onder controle hebben en de berg af komen wil niet zeggen dat je kunt snoboarden.

Het grote verschil tussen skieen en snoboarden is: bij skieen gaat het om techniek en bij snoboarden om style!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:20

Ik ski ook al sinds ik kan lopen en helemaal verslaafd aan bospaadjes en hard gaan Haha!
En heb 1x een dag gesnowboard, en aan het eind van de dag kwam ik toch zonder vallen wel naar beneden en wil het ook zeker vaker gaan doen. Maar wil ook altijd een paar dagen skiën, meters maken.

Wat Margreet ook zegt, ik zou alleen hele week gaan boarden, als ik ook moet iemand ben die het niet kan. Zou dit jaar met carneval eigenlijk zo geweest zijn, maar ging niet door. Dus maar met mijn ouders mee gaan skiën.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:34

Ik ski nu ondertussen al 17 jaar en sinds een jaar of 7 hiervan kan ik ook boarden. Heb het nu denk ik wel onder de knie Knipoog

SuperSnel schreef:
Het grote verschil tussen skieen en snoboarden is: bij skieen gaat het om techniek en bij snoboarden om style!!!

Hier ben ik het niet mee eens! Er komt wel degelijk veel techniek bij kijken om maar te zwijgen over de juiste gewichtsverplaatsing.

Het is inderdaad waar dat je sneller beter kan boarden, dan skieen. Je leert het met heeeel veeeel vallen en opstaan. En zal ook zeker na de eerste keer onwijs veel spierpijn krijgen + een beurs achterwerk en zere knieen. Maar je moet er wat voor overhebben zullen we maar zeggen Haha!

Ik vind dat er wel een klein nadeel is aan het snownboarden. Als je dus van die 'paden' hebt die van de ene piste naar de andere piste lopen, dan kan het voorkomen dat je dus je binding moet gaan los maken. Met ski's kun je dat dus beter doen.

De ene dag skieen en de andere dag gewoon lekker boarden. Maar ik vind het allebei erg gaaf!!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:36

Ik kan het allebei en ik vind het boarden véél leuker. Als je het eenmaal een beetje doorhebt (duurt een dag of 2) dan krijg je er echt een fijn gevoel bij. Ik hoef veel minder te werken dan bij het skiën, het gaat meer vanzelf.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:44

Ik heb dit jaar voor het eerst geskied maar boarden heb ik nog nooit gedaan,het lijkt me wel heel leuk maar ook wat moeilijker lijkt me.
Ik ga het in ieder geval wel een keer doen

djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:16

ik heb ongeveer 2 jaar geskied en nu board ik ook 2 jaar! Snowboarden vind ik veel leuker! maar ik vind het wel moeilijker.. maar als je het een beetje kan, gaat het erg lekker!
Dit jaar ben ik ook naar Tsjechie geweest

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:22

Als je zwakke knieën hebt (zoals ik) dan raad ik je aan om bij skieën te blijven, boarden vraagt meer van je knieën, ik kan het om die reden niet.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:40

supersnel: wat je zegt is niet waar, ook bij snowboarden gaat het om de techniek net zoveel als met skieeen.
Ook is het niet waar dat je al snel goed kan boarden, het lijkt mischien wel zo maar de techniek is meestal niet goed.
Ik zelf board al jaren en ik vind het echt heel erg leuk, waar je wel rekening mee moet houden is dat de je eerste week niet heel veel kunt! mischien kun je het combineren, s'morgens boarden en s'midags skieen!!!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:42

ik heb nooit geskiet, alleen geboard. Echt onwijs leuk!! Dus ik zou gaan boarden

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:19

Ik heb eigenlijk nooit geskied wel een keer geboard op een borstelbaan. In het begin was het niet zo'n succes, nu nog niet echt trouwens. Volgens mij is boarden neit echt aan mij besteedt. Maar als je het goed kan lijkt het mij wel heel gaaf!!