Meer nuchtere bokkers?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:01

Cody schreef:
Ik zie nuchterheid meer als een manier om met dingen om te gaan, maar tegelijkertijd kan je best heel veel tranen laten hoor.


Zo zie ik het ook. Ik kan best emotioneel zijn, maar tegelijkertijd probeer ik de gebeurtenis wel te rationaliseren. Op die manier kan ik het voor mezelf een plekje geven en verder gaan met m'n leven. En IMO hebben die tranen ook niets met (gebrek aan) nuchterheid te maken.

'Er zijn wel ergere dingen' vind ik trouwens wel een dooddoener. Er zijn altijd ergere dingen, wanneer mag je dan wèl verdriet hebben of je uberhaupt ergens druk om maken? IMO is er niets mis met je emoties tonen na een ingrijpende gebeurtenis (of dat nou zakken of slagen voor een examen is of de dood van een dierbare). Nuchterheid heeft bij mij iig meer te maken met de manier waarop je daarna verder gaat met je leven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:56

essie79 schreef:
Iedereen hier heeft het over niet-leuke dingen die kunnen gebeuren en of je daar wel of niet nuchter mee omgaat.
Ik heb vooral met vrolijke dingen.


Ik noemde hierboven ook het 'slagen voor een examen' als ingrijpende gebeurtenis. Knipoog

Maar ik begrijp je gevoel. Bij mij komt het besef van enorm leuke dingen vaak pas als het 'echt' is, niet als ik ze nog in het vooruitzicht heb. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:52

bokkertje schreef:
...omdat ik te nuchter was... dat snap ik nog steeds niet, beetje banketstaaflige reden vind ik...


Mwoah, ik snap het misschien wel een beetje... Mensen die zichzelf 'nuchter' vinden of nuchter worden gevonden door anderen, komen vaak wat ongeïnteresseerd, niet serieus of zelfs gevoelloos over. Omdat ze bij alles roepen dat 'er wel ergere dingen zijn' of dat 'er morgen weer een dag is'. Ik zeg niet dat jij zo bent hoor, maar ik ken een aantal van die mensen in mijn omgeving.

Een vriendin van mij van 'vroegah' was zo. Best vermoeiend, je kon wel veel lol met haar hebben, maar dat was dus niet iemand bij wie ik mijn hart uitstortte. Omdat ze toch alles afdeed met 'er zijn wel ergere dingen op de wereld' of 'waar maak jij je druk om'. Totdat ze onverwacht iets heel ergs meemaakte binnen haar familiekring. En sinds die tijd kan ze ook relativeren, maar dan de andere kant op: niet meer alles wegwuiven, maar ook stilstaan bij dingen die minder goed gaan en bedenken wat voor impact gebeurtenissen op mensen kunnen hebben.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, Aniek23, BeFunny, ComscoreBot, DWitzel, Freyr, Gianti, Jacquelinee_, karelien, karinmanon, LuCa88, maessie, manonutjuh, MerelV, Mizora, PeerAppel, shadowstar, Wopkebrok, XxMariellexX, Zil en 57 bezoekers