schema's in word

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

schema's in word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 12:08

Ornigramen, diagrammen en tabellen, geen probleem. Maar nou moet ik dus zo'n schema hebben:

Afbeelding
En dat lukt me niet. Dus iemand die kan helpen?
(ohja, ik heb de nieuwste versie van word)

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:31

volgens mij kan je dit gewoon tekenen in world, gewoon 1x zo'n vierkantje tekenen en dan steeds kopieeren pijltjes erbij tekenen en klaar. {zo doe ik het tenminste altijd Knipoog}

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:38

Hoi Vulcano,

Ga als volgt te werk:

Ga naar "Invoegen"
Kies: "Figuur"
Kies: "Autovormen"

Het kan zijn dat je een snelkoppeling onderaan hebt naar Autovormen, dan is het nog makkelijker.

Je kunt dan allerlei vormen kiezen die je in je Word document plakt. (dit is gewoon een vorm selecteren, naar het document gaan en tekenen. De grootte is uiteraard heel makkelijk aan te passen.
Bij "autovormen" kun je ook een pijl plakken. Die kun je eenmaal in je word document ook nog eens van richting veranderen.

Groetjes en succes.
Nobby

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:09

VOor die vierkantjes kun je het beste tekstvakken invoegen, dat is het makkelijkste.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:13

Als je op een school/universiteit zit kan je ff informeren of ze ook Visio hebben. Dat is echt veeeeeeeeel makkelijker voor het maken van dit soort schema's. Tekenen in Word is een enorme ramp Scheve mond

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 13:56

Het is gelukt hoor. Heb maar even met tekstvakken gewerkt, dat ging t snelst en makkelijkst. (daarna nog ff losse pijltjes er ingeplakt)
Bij autovormen had ik al gekeken, maar daar stonden geen bruikbare figuren tussen.

Zal wel wel eens even vragen naar Visio. Bedankt voor de tip!
Dit was nog maar een klein schema'tje maar er zullen vast grotere komen, dan is werken met tekstvakken veel te veel gedoe. (Voor zo'n schema zouden ze in word eigenlijk ook zo'n vast figuur moeten hebben, zoals ze ook voor diagrammen ed hebben..)