Goede foto's binnenbak?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:34

Chita schreef:
Hallo,

Ik heb een fuji a310. Daarmee lukte het me niet om normale bewegingsfoto's te maken in de binnenbak (we hebben alleen een binnenbak). Nu ben ik vandaag teruggegaan naar de winkel, omdat ik duidelijk had gezegd dat ik bewegingsfoto's van paarden wilde maken.
Ik heb foto's laten zien en de man vertelde me in eerste instantie dat je met geen een (goedkopere) fototoestel foto's kan maken binnen (bewegend).
Hij heeft me nu een paar tips gegeven en dat ga ik uitproberen, anders moet ik terug om een andere oplossing te zoeken.
Maar is er dus niemand die goede foto's in een binnenbak kan maken (met uitzondering van de mensen met hele dure camera's)???


Lips are sealed

Maar de verkoper had dus wel gelijk.

De oplossing: zoveel mogelijk licht aandoen
camera op statief zetten.
paard stil laten staan
als dat niet kan: paard recht van voren fotograferen ipv opzij.



Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 01:06

de hoeveelheid licht kan enorm verschillen per binnenbak.
Dit was afgelopen zondag in balkbrug.
superlicht, witte wanden, wit plafond met aan twee kanten dubbele rijen lichtdoorlatende dakplaten en nog eens de lampen aan!
Afbeelding
Canon EOS 10 D, Canon 200 mm F1.8 L lens
op f4 1/125 sec ISO 400.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:55

Bij weinig licht blijft de sluiter tot 2 seconden openstaan. Je moet zorgen dat het plaatje dan zo stil mogelijk is. Als je dwars op de bewging een foto maakt gaat het paard in die 2 seconden van links in beeld naar rechts in beeld. Als je het paard recht op je af laat komen, beweegt het minder.

Je houdt in elk geval je toestel mooi stil, dit kan je zien omdat de stilstaande onderwerpen (de bak zelf) niet bewogen zijn.

Nog een tip, zet de ISO zo hoog mogelijk!
bij resolutie 1280 x 960 kan die op "High"(> 400)

De flist van een camera geeft maar kort en fel licht daarom zijn die scherper, maar het licht zelf is minder mooi, en de ogen flitsten terug.

Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM, AhrefsBot, Cloud, Danseresje, Ellen_ov, Facebook, FCSA, Flieno, Floemii, hagelslag, Icelandshet, Polarize, x_Elise en 123 bezoekers