Hoe boeken netjes houden :S

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:25

aan het uiteinde van de plank een dik boek met harde kaft zetten. Aan het einde van de plank een stapeltje boeken leggen. Of een plant ofzo.


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:40

Je bent inderdaad erg. Ik heb ook alles op serie staan, maar harde kaft bij harde kaft, aiaiai!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:06

Ik ben heel inconsequent daarin. Heb ik weinig geld, dan koop ik de softcover, heb ik toevalllig veel geld (lees: begin van de maand) dan koop ik harde kaft. Ik heb dus binnen series ook verschil in cover. Juist daarom kan ik het bijna altijd wel zo plannen dat er een harde kaft op het uiteinde van mijn plank staat.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:22

Welke serie?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:18

Ik dacht nog even dat ik misschien wel wou aanbieden om de afwijkende kaft van je over te kopen, maar nee, Terry Goodkind vind ik daar niet leuk genoeg voor. Cool
Lees je ook Robin Hobb?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:56

Waar te beginnen? De eerste serie gaat over een bastaardzoon van een prins die opgenomen wordt in de koninklijke familie om in het geheim opgeleid te worden tot assassin. De tweede serie speelt zich op dezelfde wereld af, maar in een ander land, en gaat over schepen met levende figureheads (hoe noem je dat in het nederlands?), de derde serie gaat weer over dezelfde hoofdpersoon van de eerste serie, alleen dan weer wat jaren later. Dat is alles wat ik inhoudelijk over het plot ga vertellen, want het plot in deze boeken is wat mij betreft echt geniaal. Er zijn regelmatig momenten dat alle puzzelstukjes in elkaar vallen, en dat is erg mooi.

Dan de karakters. Die zijn echt extreem goed. Geen enkel stereotype (zie Robert Jordan voor voorbeelden hiervan), maar originele levensechte karakters. Sommige mag je en ga je van houden, anderen heb je een hekel aan, maar ze blijven toch menselijk.
Lees gewoon het eerste boek: The royal assassin (geloof ik) en je merkt gauw genoeg of het je bevalt.

Wat ook een aanrader is: Mercedes Lackey. Zijn wat softere fantasyboeken. Paarden spelen hierin vaak een grote rol. Komen ook altijd veel homosexuele stelletjes in voor, vind ik ook wel leuk, die zie je vaak nergens in fantasyboeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie