Vraag over stacaravans op een camping, hellup!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Vraag over stacaravans op een camping, hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 14:05

Vandaag ben ik naar een stacaravan op een camping gaan kijken. Dat was meteen de eerste keer in mijn leven want ik heb altijd een grote hekel gehad aan de "campingmentaliteit" en nooit begrepen waarom mensen boven op elkaar gaan zitten in een veel te kleine ruimte die ook nog eens vlak bij een andere veel te kleine ruimte staat Verward

Maar ja, nu mijn boerderij te koop is, ik niet zeker weet of ik wel een huurhuis heb voordat ik hier uit moet en ik straks buitenkinderen in een rijtjeshuis moet proppen wordt het opeens een aantrekkelijk alternatief. Deels om tijdelijk een dak boven mijn hoofd te hebben straks, deels om de kinderen nog een stukje buiten te geven zodat de overgang niet zo enorm is.

Er stond er dus een te koop, flink bedrag voor mijn gevoel, 7 x 3 m. wel riool, schotel, electriciteit en water, geen gas (gasflessen voor kachel en gasstel). Wel een toilet, geen douche. Twee slaapkamers en een woonkamer/keuken (ik krijg nog foto's, zal ik straks uploaden).
Ding staat op een camping in mijn woonplaats, vlakbij speeltoestellen en speelveld, staat op 30 vierkante meter (totale grond) en ziet er heel goed onderhouden uit.

Maar hij is wel oud. Ik heb de campingeigenaar gesproken en die weet niet zeker of hij straks nog wel toestaat om hem door te verkopen omdat hij het liefst allemaal nieuwe caravans op het terrein wil. Hij heeft de camping pas overgekocht.

Straks ben ik dus misschien de aanschaf wel kwijt als ik pech heb, dat is een fiks nadeel. Ander nadeel is het gebrek aan een douche die ik er misschien wel in zou kunnen maken.

Voordeel is dat hij dus op een fijne plek staat, goed onderhouden is en niet al te klein is (ook niet echt groot).

Betaalbaar is hij straks wel voor mij maar ze vragen 4750 inclusief de stalling van 1000 euro voor dit jaar, feitelijk dus 3750.

Ik weet het echt even niet. Wel doen, niet doen, verder kijken.

Maar een hele dure kan en wil ik niet kopen, een hele goedkope is weer in te slechte staat natuurlijk.

Als ik deze een lik verf geef mag hij ook bij doorverkoop misschien wel weer blijven staan maar zeker is het niet.

Ik kom er echt even niet uit dus meedenk hulp is zeer welkom.


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 16:17

Telefoonnummer hier op bokt is misschien niet zo handig nee. Misschien kan je even via de rode knop vragen of ze het weg willen halen als het zelf niet meer gaat?

Die andere hier in het topic heb ik net gebeld, daar ga ik morgenochtend even bij kijken. Die staat op dezelfde camping. Bedankt voor de tip.

Als ik andere marktplaatsprijzen vergelijk zie ik dat ze wel heel erg uiteen lopen.

De ellende is dat ik straks waarschijnlijk midden in het seizoen moet gaan overbruggen. Huren wordt dan lastig en op zich lijkt het me wel iets voor de langere termijn om af en toe naar toe te gaan als afwisseling met het rijtjeshuis.
Maar tijdelijk huren is inderdaad een optie, er wordt daar in elk geval niet via de camping zelf verhuurd.

Moeilijk hoor, ik ben inderdaad nogal bang voor de tuinkabouter en ganzen in de vensterbank sfeer Knipoog

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:22

Een electrische deken heb ik wel, stroom is er dag en nacht maar het was inderdaad alleen een gaskachel.

Ach, wat kou en vocht betreft ben ik het een en ander gewend inmiddels Knipoog

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 17:28

Ja, dat heb ik gelezen, vind ik een goed plan maar ik moet eerst dat groter formaat caravan nog aanschaffen Lachen
Ik heb wel gevraagd of zoiets er bij mag staan en dat scheen te mogen.


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 18:12

*LOL* De gemiddelde caravanbezitter is gewoon vrij dom denk ik Bloos!

Ik ben tot dezelfde ontdekking gekomen, ze hebben hun eigen woonplaats er in staan en niet de standplaats of ze zeggen "Brabant" Tja, daar heb je ook veel aan, drie km. verderop is het hier al Brabant maar de andere kant van Brabant ligt tegen Zuid-Holland aan Knipoog

Ik wil in deze regio blijven wonen voor de kinderen zodat ze op hun eigen school en sportclubjes kunnen blijven. Een straal van 15 km. rond Weert dus op zijn hoogst.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 19:58

Grrr, Angelique, daar heb ik wat aan Knipoog

Volgens mij is het met die sta-caravans zo dat als je ze wilt kopen ze hoge bedragen vragen en als je ze kwijt wilt je ze alleen nog aan de schroot kan slijten Haha!

Ik weet in elk geval dat flink afdingen straks zeer waarschijnlijk nog wel wat effect zal kunnen hebben.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 22:48

Dank je. Nu moet ik inderdaad mijn slag proberen te slaan. Aan het eind van de maand is er natuurlijk weer meer interesse.

Zou je die dingen nog kunnen vervoeren als ze al jaren ergens staan?

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 23:11

Ahum, straks ben ik er ook misschien wel één Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Besje, Dennis, Domiinique, Gitana, Googlebot, Happy16, Hhilde, Kimmie235, laura_estee, Marcella, ryukapple, Tajmahal, xPabloBokt, xRaisin, xSabineW, xSimonee, YandexBot, YvonneV en 112 bezoekers