gekke kattengewoontes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

gekke kattengewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 16:53

Ik ben er van het weekend achter gekomen dat mijn kat kan apporteren. Het idiote beestje vindt het leuk om een schoenveter op te gaan halen. Nu komt ze er telkens mee aanlopen en legt hem trots aan mijn voeten neer. Als ik niet reageer gaat ze zachtjes miauwen en als ik dan niet luister klimt ze op schooten gaat ze zachtjes pootjes geven. Als ik dat negeer (heel moeilijk met zo'n lief koppie Haha! ) dan kruipt ze helemaal in mijn nek en gaat ze heel vleierig koppies geven. Mijn andere kat zit d'r dan heel arrogant aan te kijken met zo'n blik van "waar is jouw waardigheid gebleven? Haha! ".
Zijn er meer gekke kattenbezitters ? *LOL*

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:00

Ja hoor ik heb er ook zo'n een.
Hij doet het met een balletje, hij komt hem dan brengen en wij moeten het balletje dan weg gooien zodat hij hem weer kan halen.
En zo kan hij de hele tijd door gaan.
En als hij ligt en mijn vriend zeg "rol" dan rolt hij, echt zo grappig alleen als ik het zeg dan doet ie niks Verward
Die andere kat is heel rustig en doet eigenlijk nooit iets ja alleen als hij een speelgoed muis heeft dan word hij wild.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:00

ha! mijn ene kat doet dat ook, mijn andere kat kan pootjes geven en gaan zitten op commando. Pootjeskat houdt ook van extreme smaaksensaties: schimmelkaas (hoe sterker hoe lekkerder), salami en...: tandpasta zijn favoriet!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:02

Ben blij te lezen dat wij niet als enige zo'n gestoord beest hebben.
Die van ons apporteert oorstokjes Haha!
En ze is helemaal dol op rauwe witlof en broccoli Verward

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:26

Kennisen van mij hadden een apporterende kat en een pratende papagaai.
De kat had geleerd de bal te halen zodra iemand tegen hem zei: "bal".
Wat riep de papagaai af en toe? Juist... Balllll *LOL*
Kat was ook echt in de stress want hij kon dan de bal niet vinden...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:29

Koekie kan aporteren als ze zin heeft, Elmo is er meestal te moe voor. Beiden gaan ze altijd met mij en de hond uit wandelen. Ze kunnen zitten; pootjes geven als ze zin hebben. Elmo kent het commando 'op' (ergens op klimmen). Ze komen als ik ze roep, ze eten hondenbrokken en restjes van tafel, enz enz...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 14:11

hahaha, gekke beesten Haha! . Die oorstokjes zal ik ook eens proberen.
Minn andere kat wordt helemaal leip als ik "Coopertje Sheeebaaa roep". Die kan niet normaal miauwen dus die gaat als een gek op zijn achterpoten zitten kraken ipv mauwen. Net een schorre kraai.

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:52

Leuk om te lezen dat onze kat dus zeker niet de enige is OK dan!
Willem haalt alles, wat hij enigzins maar in zijn mond mee kan nemen, op en maakt er meteen een spelletje van

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:57

Ik heb zelf geen kat maar de kat van m'n vriend heeft wel van die dingen.
Dat beest is gruwelijk jaloers op mij. Als mijn vriend de buurt is en meer aandacht heeft voor mij dan voor Monty dan komt hij er gewoon tussen zitten en eist aandacht.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:13

Natascha schreef:
hahaha, gekke beesten Haha! . Die oorstokjes zal ik ook eens proberen.
Minn andere kat wordt helemaal leip als ik "Coopertje Sheeebaaa roep". Die kan niet normaal miauwen dus die gaat als een gek op zijn achterpoten zitten kraken ipv mauwen. Net een schorre kraai.

De kat bij mijn ouders kon ook niet miauwen die heette dan ook Mekkie, naar het 'mek mek' wat hij deed Haha!

En Dennis, dat komt me ook heel bekend voor, ik kan geen krant of boek lezen of Poco ligt er met haar dikke gat bovenop.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:39

Natascha schreef:
Ik ben er van het weekend achter gekomen dat mijn kat kan apporteren. Het idiote beestje vindt het leuk om een schoenveter op te gaan halen. Nu komt ze er telkens mee aanlopen en legt hem trots aan mijn voeten neer


Moet je eens proberen met een stuiterballetje Haha!:D

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:48

haah, wij hebben ook een apporterende poes! Met een elastiekje! En idd.. languit op de krant gaan zitten of je schoolboeken als ze vinden dat ze aandacht te kort komen..
Onze oudste komt altijd naast je zitten en tikt dan met haar pootje tegen je been om aandacht te vragen.. Of tijdens t eten klimt ze via de rugleuning omhoog om op je schoot te komen zitten.
En als ze naar binnen wil, gaat ze op een randje zitten bij de deur met haar pootjes op de klink staan en net zo lang naar binnen kijken totdat iemand de deur open doet..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:55

iefke"]
[quote="Natascha schreef:
Ik ben er van het weekend achter gekomen dat mijn kat kan apporteren. Het idiote beestje vindt het leuk om een schoenveter op te gaan halen. Nu komt ze er telkens mee aanlopen en legt hem trots aan mijn voeten neer


Moet je eens proberen met een stuiterballetje Haha!:D
[/quote]

Dat heb ik 1 keer gedaan... Beest flipte finaal door, heb met veel pijn en moeite de stuiterbal kunnen vangen... Ze vloog er echt als een idioot achteraan, begon al te vrezen dat ik met een gebroken kat naar de da mocht... Scheve mond Maar wel geweldig om te zien Bloos

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:57

SuperSmurf schreef:
Of tijdens t eten klimt ze via de rugleuning omhoog om op je schoot te komen zitten.
En als ze naar binnen wil, gaat ze op een randje zitten bij de deur met haar pootjes op de klink staan en net zo lang naar binnen kijken totdat iemand de deur open doet..


Koekie heeft daar ook een handje van... Via mijn broekspijp omhoog klimmen... Tot ze de 3 kilo bereikte en ik een keer pardoes omviel (had er niet op gerekend, ineens zat ze in mijn knieholte Scheve mond). Daarna heeft ze het een stuk minder gedaan

En dat kattenluikje, ook zo'n drama... Ik heb een 4wegs luikje, ze kunnen dus naar binnen en buiten, naar binnen, naar buiten, of geen van beiden. Als het helemaal open staat is er uiteraard niets aan de hand. Als ze enkel naar binnen of naar buiten kunnen, maakt Koek op de een of andere manier het deurtje open... Frustrerend als je naar de da moet en je sluit ze eventjes op... *zucht*

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:14

Mijn kat heeft een tik dat als je hem in het midden van zijn ruggetje kriebelt hij heel gek gaat doen met zn bekkie. Hou je je vnger dan ook bij zijn bekkie dan gaatie je likken Verward En als hij mee naar bed gaat tenminste hij slaapt boven mn kussen. Dan staat hij voor mijn bed maar hij gaat er echt niet eerder op voordat ik JUMP of SPRING gezegd heb haha.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 16:23

Wateen idiote katten zeg. Die stuiterbal had ik idd ook al in gedachten. Ik zie d'r al helemaal gaan door het huis Haha! Dat wordt van het weekend even langs de speelgoedwinkel gaan denk ik.
En allebei de katten liggen ook graag op kranten en boeken. Heel rare gewoonte. Wat de kleine ook leuk vindt is een sliding maken op een plastic zak. We hebben laminaat en er ligt nog wel eens ergens een plastic zak. Ze pakt dan d'r veter en gaat als een gek rond lopen rennen met als eindspurt een sliding op de plastic zak. Geen gezicht. Ik had eerst die veter aan een zweepje vastgemaakt en zat er dan mee te spelen. De gek kon zo ook een mooie spin maken (westernkatje). Op een gegeven moment was ik het beu en zij nog niet. Pakt ze de zweep vast aan het touwtje en sleurt ze hem de hele kamer door totdat hij voor mijn voeten ligt. Miauw... wil je hem weer weggooien? Ook heeft ze ene schoenenfetish. Zodra we onze schoenen uittrekken klimt mevrouw erin. Wat ze er denkt te vinden weet ik niet maar zeker een hele hoop lol *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:34

Natascha schreef:
Wateen idiote katten zeg. Die stuiterbal had ik idd ook al in gedachten. Ik zie d'r al helemaal gaan door het huis Haha! Dat wordt van het weekend even langs de speelgoedwinkel gaan denk ik.
En allebei de katten liggen ook graag op kranten en boeken. Heel rare gewoonte. Wat de kleine ook leuk vindt is een sliding maken op een plastic zak. We hebben laminaat en er ligt nog wel eens ergens een plastic zak. Ze pakt dan d'r veter en gaat als een gek rond lopen rennen met als eindspurt een sliding op de plastic zak. Geen gezicht. Ik had eerst die veter aan een zweepje vastgemaakt en zat er dan mee te spelen. De gek kon zo ook een mooie spin maken (westernkatje). Op een gegeven moment was ik het beu en zij nog niet. Pakt ze de zweep vast aan het touwtje en sleurt ze hem de hele kamer door totdat hij voor mijn voeten ligt. Miauw... wil je hem weer weggooien? Ook heeft ze ene schoenenfetish. Zodra we onze schoenen uittrekken klimt mevrouw erin. Wat ze er denkt te vinden weet ik niet maar zeker een hele hoop lol *LOL*



Een balletje maken van aluminium folie en dat in je schoen doen!
Hoop lol, hier hebben we zo'n figuur wat zelf alles in je schoenen stopt.
Ik liep al een keer met een oorstokje in mijn schoen op mijn werk *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 16:37

Tommie tikt me aan met een voorpootje als ze wat van me wil Verward
Tommie eet ook met haar voorpoot. Ze pakt bv een stukje vlees uit de nassi niet met haar bek maar met haar voorpoot met nageltjes uit.
Grover is vegetariër, die weigert vlees te eten.
Grover heeft trouwens ook haar eigen ideeen over op jacht gaan: dan ga je voor de schuifpui met je dikke kont zitten schudden en keihard "kwaken". Ze gaat dus absoluut niet naar buiten, want daar kan het koud zijn, regenen of er kunnen mensen lopen die niet tot haar personeel behoren, en die zijn eng.
Tommie valt nog wel eens uit de vensterbank als ze er ligt te slapen. En wat doe je dan? Juist: wassen!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:03

haha die Grover die heeft stijl. Ik zit hier hardop te lachen op mijn werk. Maar goed dat ik alleen op kantoor zit Haha!
Als mijn katten iets lomps hebben gedaan gaan ze zich ook altijd heel onschuldig zitten wassen. Wasn't me Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:08

Natascha schreef:
haha die Grover die heeft stijl. Ik zit hier hardop te lachen op mijn werk. Maar goed dat ik alleen op kantoor zit Haha!
Als mijn katten iets lomps hebben gedaan gaan ze zich ook altijd heel onschuldig zitten wassen. Wasn't me Schijnheilig

Poco komt het ff melden met 1 keiharde indringende "MAUW". *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:06

En verder ben ik natuurlijk het personeel van m'n beesten Haha!
Miauw ik wil een aai, Miauw de verwarming moet aan, Miauw ik wil blikje, Miauw ik wil met de kattensnoepjes spelen, Miauw ik wil naar buiten (Tommie), Miauw vrouwtje Tommie is gek geworden (Grover), Miauw ik wil naar binnen, MIAAAAAUUUUWWW NUUUUU!!!!

O en ze vreten ook aan m'n planten. Kattegras of niet, kamerplanten van 't vrouwtje zijn altijd lekkerder.

En Tommie (inmiddels bijna 18) springt wat strammig in de vensterbank in de voorkamer, maar met gemak op het aanrecht om wat te jatten Verward

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:08

Mijn andere kat die inmiddels dood is al een tijdje had ook een maffe tik. Als mn moeder rond een uurjte of 2 in de keuken iets ging doen dan stond ze gelijk bij het kastje waar haar eten staat. En miauwen joh tot 6 uur want dan kreeg ze pas eten heeeeeel irri!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:17

kruimeltje bracht elke dag een halve muis of halve vis voor ons mee Scheve mond
lag dan netjes voor de deur Tong uitsteken
kheb wel eens gelezen dat katten dat vaker voor hun baasje schijnen te doen !

cheetah, een siamees, die deed ook zo gek als je op zijn rug deed krabben, hij deed dan steevie wonder na
met die kop op en neer en idd in de lucht likken ' I just called to sayyy I love youuuu ' Tong uitsteken:P:P

pietje was gestoord , die had adhd en vloog de hele dag kei hard door het huis ?? werd je gek van !
echt rennen, springen, de honden aanvallen, de andere katten aanvallen
vreemd beest

ook hebben we een x een kat met epilepsi gehad, die kreeg van die vreemde aanvallen, begon zichzelf keihardte krabben en viel dan van de tv ofzo af (waar ze dan op lag) arm beest !

nu hebben we kiddy
die is helemaal gek
als er was in de kamer te drogen ligt, dan gaat hij daarmee slepen, strings vind ik onder en op de bank.... maar ook sokken en ja hoor, zelfs truien versleept ie??
vreemde kat!!
elke keer doet ie dat weer:?
heel vreemd Tong uitsteken
ook gooit ie alles kapot, het lijkt wel een killercat !
wij hebben een deense dog van 7 jaar oud, die heeft in die 7 jaar nog minder kapot gemaakt als deze kat in 4 maanden !!!
hij heeft alle beeldjes al van de vensterbank gegooid, zelfs planten heeft ie eraf gegooid, twee keer de vaas met bloemen (grote zware vaas !!!) van de tafel afgegooid
en zelfs een keer toen smam heel even weg was, had ie de grote bak met water en daarin de soepgroenten, zomaar eventjes van de aanrecht afgegooid.....
kent iemand meer nog zo'n sloopmonster??
hij is verder wel lief hoor
maar hij sloopt alleen alles!!

ohw jaa *edit* hij kan onwijs goed dunken met een tennisbal, die pakt ie vast, gaat rechtop staan en stuitert dan de bal op de grond *LOL*
wie doet dat m na???

ohw ja en meneer lust alleen maar whiskas PATE !! whiskas brokjes in saus moet ie ook niet
en als ik aldi blikje meng met whiskas, dan liggen er n uur later alleen nog de brokjes van de aldi ! whaha echt waar wat is dat een pietlut zeg !

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:08

Wij hebben ook 2 katten, moeder en zoon. Moeder (Dauwe) drinkt alleen maar water uit de gieter en dan het liefst op het moment dat je het bij de planten giet. Daarnaast is ze erg gek op yoghurt en als we aan het eten zijn komt ze er altijd bij zitten op het moment dat nét iedereen klaar is en dat mn moeder de yoghurt gaat halen.
Dan hebben we nog Shinga... die weet niet zo goed of hij nou een kat, een hond of een mens is. Hij speelt altijd met de hond (ook samen slapen als t even kan) en hij is geirriteerd als ik hem niet groet wanneer ik thuiskom.. Verward Verder houdt hij ook van praten, bijv.
Alles goed shinga?
-miauw
Drukke dag gehad?
-Miaaaaauw
Wil je op schoot?
- miew
Kom maar dan...
en dan komt ie! Die kat is echt geweldig!!! Tong uitsteken

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:44

Mijn kattebeest is geobsedeerd door draden. Netwerkkabels, de antenne van mijn wekkerradio, de snoeren van alle elektrische apparaten, hij speelt met alles wat draad is. Met zijn muisjes speelt hij alleen maar als je er mee heen en weer zwaait zodat hij het staartje kan proberen te vangen Haha!