Grrrrr, sommige klanten....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Grrrrr, sommige klanten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 22:33

Naar aanleiding van mijn topic [AM] Grrrrr, sommige cassieres.... Boos! hier dan de gelegenheid om je irritaties over sommige klanten uit te spreken. LET OP: is niet alleen voor cassieres maar iedereen die met wat voor klanten dan ook te maken heeft die onbeschoft zijn hoor! Ach gut Knipoog Zal ik maar beginnen? Tong uitsteken Ik erger me dood aan mensen die:

* hun tong hebben verloren en niet eens normaal gedag of dankjewel of tot ziens kunnen zeggen. Dan heb ik ook zoiets van Hallo, ik ben ook een mens, vind het leuk als je ook wat terug zegt!

* staan te bellen en je dan geen blik waardig keuren. Laat ze ophangen en eerst ff afrekenen en dan verder bellen! Scheve mond Zelfde geldt voor mensen die met anderen staan te praten, die voor of achter hen aan de kassa staan.

* voor je kassa gaan staan kijken hoe je alle artikelen aanslaat, en dat dan de hele band volstaat en ik al met de volgende moet beginnen en dan geen plek meer heb. Laat die mensen dan gelijk gaan inpakken of alvast hun pas door de automaat halen ofzo, maar nee... Scheve mond

* als je van je kassa gaat, dat dan nog mensen je hele band gaan volladen en ook nog verwachten dat je dan weer gaat zitten om hen te helpen. Oke, klant is koning, maar sommigen maken er wel heel erg misbruik van! Scheve mond

* vlak voor sluitingstijd de winkel in komen 'Ja ben zo klaar' en pas 10 minuten na sluitingstijd weg zijn, zodat wij ook later naar huis kunnen. Balen!

Ben vast nog wat dingen vergeten, ben nou ook wel benieuwd naar jullie ergernissen!
Laatst bijgewerkt door Tamara op 01-03-04 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:37

mijn ergernis nr 1 in winkels! Om 4 uur alles gaan opruimen omdat ze om 5 uur dicht gaan Frusty

maar dat hoort in het andere topic Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:40

tja ik werk op een versafdeling mag ik ook meedoen?? Vriendjes zijn?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:41

Oeh verschrikkelijk! Vooral dat bellen is echt niet fijn!! Voel me dan altijd heel ongemakkelijk. Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:41

Ik ben geen cassiere, maar ik kan me wel vinden in je ergenissen Knipoog
Stel dat ik achter de kassa zat, dan zou ik me ook behoorlijk ergeren aan het gedrag van sommige klanten.
Ik heb zelfs een keer een klant aangesproken die zo ontzettend onbeschoft deed tegen de cassiere...... het meisje zelf wilde/durfde/mocht niets zeggen, maar ik kon mijn mond niet houden.
Sterkte Ach gut

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:44

Dat is altijd fijn, klanten die je helpen. Knipoog
Zo ging ik een keer sluiten, voor mn pauze. Mn laatste klant was ik aan het helpen, vervolgens komt er een man aanlopen die de band vollaad. (en er stond nog wel een bordje "Deze kassa gaat sluiten" op Scheve mond) Dus ik zeg "Meneer, ik ga sluiten, wilt u bij die kassa aansluiten?" Waarop meneer zegt "Nee, jij werkt hier, dus jij helpt mij ook" Ik wist dus echt niet wat ik ermee moest!
Gelukkig begon de klant waarmee ik bezig was zich ermee te bemoeien, en zei dat hij weg moest gaan, omdat ik ook mijn pauze verdiende, en het voor hem geen moeite was om aan te sluiten bij een andere kassa. Vervolgens kregen ze erge ruzie. Scheve mond Was wel even creepy!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 22:44

SAKKIA schreef:
tja ik werk op een versafdeling mag ik ook meedoen?? Vriendjes zijn?


Ja tuurlijk, is ook niet alleen voor cassieres ofzo, gewoon voor mensen in het algemeen die met klanten te maken hebben die onbeschoft zijn. Stort je hart maar uit hoor! Ach gut

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:51

Misschien moeten jullie maar eens een oproepje doen aan alle bokkers/klanten *LOL*
Ik begrijp wel dat jullie weinig tot niets mogen zeggen, klantvriendelijkheid heet dat geloof ik Knipoog
Maar klanten mogen gerust iets zeggen tegen onbeschofte medeklanten

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 22:52

Oscar schreef:
Misschien moeten jullie maar eens een oproepje doen aan alle bokkers/klanten *LOL*
Ik begrijp wel dat jullie weinig tot niets mogen zeggen, klantvriendelijkheid heet dat geloof ik Knipoog
Maar klanten mogen gerust iets zeggen tegen onbeschofte medeklanten


Hahahah, is wel een idee ja, bij de ingang van de C1000 een bordje ophangen met 'Namens alle medewerkers van deze C1000 vragen wij de klanten om andere klanten die onbeschoft zijn, te stoppen met hun gedrag. BVD' *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:58

Lielle schreef:
mijn ergernis nr 1 in winkels! Om 4 uur alles gaan opruimen omdat ze om 5 uur dicht gaan Frusty

maar dat hoort in het andere topic Haha!

Toch even een reactie Knipoog
Vind dit ook heel irritant.... ben ook blij dat ik in ene winkel gewerkt heb waar dit dus echt geen mogelijkheid was. Wij werkten tot 5 uur en begonnen dan pas met binnenhalen (en echt geen minuut eerder). Gevolg is trouwens ook tevreden klanten, wat weer veel fijner werkt OK dan!

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:58

Zal ik een boekje open doen.... Tong uitsteken Knipoog
Enkele voorbeelden die hierboven nog niet zijn genoemd:

*Klanten die over mij of collega's praten als ze bij mij in de rij staan...

*Klanten met kleine irritante kinderen die je alles gaan aangeven, die janken omdat ze de tandpasta ZELLUF willen vasthouden, die jankend op de grond gaan liggen omdat ze niet naar de kinderhoek mogen...

*Als ik vraag of ze een bonuskaart hebben zeggen ze: ''Nee, sorry. Het spijt me.'' (net of mij het wat uitmaakt, zij krijgen toch de korting!!)

*Klanten die alle tijd hebben als het druk is. Eerst rustig alles op de band leggen, dan wachten tot ik het heb aangeslagen. Dan (omdat ik er naar vroeg) een bonuskaart tevoorschijn toveren, tijwfelen wel of geen zegels, pinnen of contant betalen. (dilemma dilemma) Nog even rustig bijkletsen met mede-slachtoffer-klanten, daarna rustig inpakken en naar de volgende supermarkt.

Kan zo gauw even niks meer bedenken...
Verder ben ik blij met mn bijbaantje hoor... Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:01

kinderen zijn leuk toch Tong uitsteken.... Ok, ik heb bij de intertoys gewerkt en heb wat met kinderen Knipoog
Verder vind heb ik liever een klant die sorry zegt voor iets wat jij niet erg vind dan andersom

Kan me wel heel goed voorstellen dat je je ergert aan mensen die alle tijd hebben als het vreselijk druk is. Zo ook bij ons altijd mensen, die rond sinterklaastijd toch alles ingepakt willen hebben (terwijl er een bordje hangt of we papier mee mogen geven, vanwege de drukte)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:06

Ik heb lang in de horeca gewerkt... Wat er nu zo als eerste in me opkomt:

Het is stervensdruk, iemand vraagt of hij mag afrekenen, tuurlijk mag dat. Kom je daar met de bon, moet de portemonnee nog helemaal uitgegraven worden en dat duurt maar en dat duurt maar... Je weet toch dat je je portemonnee nodig hebt als je wilt afrekenen?! Verward Zoek die dan even op terwijl ik de rekening maak!

Niet even goedemorgen/middag/avond zeggen, maar gelijk de bestelling doorblaffen.

Sommige mensen hebben ook echt geen tafelmanieren en presteren het om de hele tafel onder te smeren!

Peuken op de grond gooien, terwijl er notabene een asbak staat! En wie mag er 's avonds weer vegen...

Ongevraagd met het meubilair gaan slepen. Prima dat je er een tafeltje bij pakt, maar vraag het even, dan zet ik het neer zodat ik er ook nog door kan....

Onaangelijnde, onopgevoede honden. Ze zijn welkom, maar aan de lijn. " Die heb ik niet bij me" is dan het excuus. "Oooh maar wij hebben wel een stuk touw hoor" Haha!

Jankende kinderen die op de tafel tekenen en voedsel op de muur smeren met ouders die dat heel normaal vinden...

Papiertjes van ijsjes op straat terwijl er 2 meter verderop een prullenbak staat...

Ga er nog even over nadenken, er komt vast nog wel meer onverwerkt leed naar boven Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:08

Ik heb op de zuivelafdeling gewerkt

* Klanten die niet kunnen begrijpen dat je soms geen spullen binnen krijgt
* klanten die niet begrijpen dat ik ook maar een mens ben
* klanten die nog steeds niet snappen dat wij stootbumoers zijn
en dus rustig met hun karretje tegen je hielen op knallen
* Klanten met kinderen en die kinderen denken dat het leuk is om alle
celofaantjes van de yoghurtjes leuk indrukken
* klanten die niet snappen dat ik een niet een manusje van alles ben
* klanten die niet kunnen begrijpen dat een reclame produkt ook weleens op is
* Klanten die op maandagmorgen om 8 uur gelijk alle verse reclame's willen hebben en dat terwijl de vrachtwagen pas om 9 uur kwam

en zo kan ik wel doorgaan

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:10

heel irritant van die mensen die niks terug zeggen Scheve mond als het geen volwassene zijn ga ik altijd heel overdreven zeggen: OOK HALLO Tong uitsteken
en van die mensen die idd net voor sluitingstijd komen! Boos! heb 1x gehad dat iemand serieus tot 20.20 in de winkel bleef (sluiten om 8 uur), zooo irritant Boos!
kan zo nog wel ff doorgaan Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:13

Mensen die je vastpakken als ze je iets willen vragen of je met 'heeeee' 'hee jij daar' 'halloooo!' aanspreken in plaats van netjes te vragen 'mag ik je even iets vragen?'.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:15

Jurga schreef:
Mensen die je vastpakken als ze je iets willen vragen of je met 'heeeee' 'hee jij daar' 'halloooo!' aanspreken in plaats van netjes te vragen 'mag ik je even iets vragen?'.


Ja idd, of mensen die eerst ff op je naambordje spieken en dan zeggen van Hallo Tamara, hoe is het er mee? Dan denk ik echt van shut up, leuk dat je het vraagt maar daar is mn naamkaartje niet echt voor....

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:18

ik heb 1x gehad dat er zo'n dronken vent aan de kassa kwam, eerst een kwartier staan schreeuwen dat we failliet zouden gaan omdat zijn soort bier was uit verkocht, vervolgens pakt ie wankelend een tasje, gooit alles eraf en ipv het op te ruimen ging ie er tegen aan schoppen en roepen dat wij daar voor waren Boos!
toen was ik flink pissig Tong uitsteken

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:19

Nou komt ie....

Ik werk dus op een versafdeling en er zijn dus mensen die alles vers afgesneden (vleeswaren willen hebben), ook al leg ik er net een stapeltje vers vleeswaren in. Tuurlijk is oke, klant is koning, ik aan de slag, het was zaterdag middag om een uur of half 12 kortom het was echt heel erg druk. KLant moest ruwe ham hebben, rot om te snijden, maar blijven lachen. Ik vragen hoeveel gewoon een ons! Nou leg het op de weegschaal, was het niet goed, nou prima snij ik nog even een ander schaaltje?? Ja is goed, probleem het was te dik aan 1 kant!! Nou ja dunner gesneden, nog steeds het zelfde probleem. Na 4!!! schaaltjes kwam ze er achter dat ze toch liever wat anders had. Ik zal je vertellen ik heb serieus geprobeerd om te blijven lachen, maar het is me niet helemaal gelukt, kreeg er alleen nog maar net uit dat het echt niks uitmaakte en dat ik die 4 schaaltjes heus wel weer verkoop (never nooit niet dus).

Er loopt bij ons ook een klant die gaat kijken als een schap leeg is, dangaat ie naar dat artikel vragen en als het er dan niet meer is krijg je echt de volle laag. Hij begint dan echt met: Ja en bij jullie is er zo vaak iets niet en blabla. Ja dat kan toch voorkomen? Maar hij zoekt dus echt iets op wat er niet meer is, zo laag vind ik dat.
De bedrijfleider heeft hem hier wel op aan gesproken en zijn vrouw gaf de bedrijfsleider gelijk. Hij zegt nu nooit meer iets.

Ik kom zo nog wel op meer.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:20

Jurga schreef:
Mensen die je vastpakken als ze je iets willen vragen


Jaaaaaa vreselijk is dat!!!
Of die gewoon aan je blouse trekken terwijl je met een andere gast bezig bent, echt gebeurd!

(Volgens mijn werkgever (een hond heeft een baas Haha! ) heeft een h0er klanten, wij hebben gasten *LOL* )

Ook van "Hee schatje, ken ik een biertje krijgen?" (Denk het Amsterdamse accent er even bij) ben ik niet zo gediend. Ze kunnen een biertje kopen, niet krijgen... Haha!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:22

Oew, tis ook zo moeilijk om soms netjes, beleefd en klantvriendelijk te blijven.... Als ik zo die verhalen lees ben ik niet de enige, sommige mensen.... Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:23

Ik heb dan ook altijd het gevoel dat ik even een tik naar achter wil geven. Ben er gewoon niet zo van gediend.
Ik weiger al maanden een naambordje te dragen, pas moest ik er voor de winkelwedstrijd verplicht eentje op, maar ik liet er één maken met Ilona erop 'meer niet' zei ik. Waarop mijn collega aankwam met een bordje 'Ilona Meer Niet'. Toen ik serieus het bordje opdeed, had hij echt zoiets van 'ehmmmm t was een geintje hoor!'. *zucht, mannen*

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:26

ook klanten die denken dat ik alles weet van de hele winkel. Ja hoe zet het met die actie?? Ik zeg altijd dat ik het altijd even moet navragen omdat ik ook niet precies weet hoe het zit!! Dan zie je ze al kijken, zovan weet je dat niet eens?? Nee ik weet ook niet alles en zeker nie top de eerste werkdag van een nieuwe week, dus met nieuwe acties enzo.

Ik kan me trouwens ook wle heel erg ergeren aan mijn collega's af en toe hoor! En van mijn collega's denkt namelijk dat ze de ouderen mensen net zo kan behandelen als de jeugd. Die zegt rustig van nou hoi he, tja daar zakt mijn broek ook van af en ik zeg er dan ook wat van.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:26

Jurga schreef:
Ik heb dan ook altijd het gevoel dat ik even een tik naar achter wil geven. Ben er gewoon niet zo van gediend.
Ik weiger al maanden een naambordje te dragen, pas moest ik er voor de winkelwedstrijd verplicht eentje op, maar ik liet er één maken met Ilona erop 'meer niet' zei ik. Waarop mijn collega aankwam met een bordje 'Ilona Meer Niet'. Toen ik serieus het bordje opdeed, had hij echt zoiets van 'ehmmmm t was een geintje hoor!'. *zucht, mannen*


Hahaha, dat vind ik dan wel weer humor. Sommige van mijn (mannelijke ja Tong uitsteken ) collegas plakken dan zon sticker over hun naambord heen, bv Jesse heeft er een s achter geplakt, nou staat er Jesses. Dat vind ik echt humor! *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:27

Nathalie schreef:
Oeh verschrikkelijk! Vooral dat bellen is echt niet fijn!! Voel me dan altijd heel ongemakkelijk. Scheve mond

Ik vind het onfatsoenlijk om iemand op te houden vanwege bellen. Je moet niet schromen om er iets van te zeggen hoor. Er zijn toch ook nog andere klanten die geholpen moeten worden?