wat vinden jullie van de doodstraf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
*imke*
Berichten: 444
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: leiderdorp/ rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 17:03

ik vind het maar nix hoor....soms worden mensen onsguldig doodgemaakt echt om t e Misselijk Misselijk Misselijk sorry hoor....maar mensen die dus moorden enzo gepleegd hebben vin ik toch maar niets om hun leven af te nemen wand ook nog als je dood ben hoef je geen schuldgevoel meer te hebben kunne ze beter levenslang opgesloten zijn toch wat vinden jullie ervan??? t schoot me net ineens te binnen toen ik bush op de tv zag EERDER op internet huihiihihi Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 17:59

Ik denk dat als je mensen levenslang opsluit, ze erger lijden dan dat je ze een spuitje geeft. Kort maar krachtig, dacht ik zo.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:11

Maar dan moet levenslang wel echt levenslang zijn. In de praktijk komen mensen meestal vervroegd vrij en kunnen gewoon hun leven min of meer weer oppikken. Levenslang moet dus ook echt levenslang zijn, anders de doodstraf. Zo'n pretje lijkt me dat nou ook weer niet hoor, in een celletje op je dood zitten te wachten (Green Mile gezien?), dat lijkt me ook al een pittige straf.

Ps Zou je voortaan misschien leestekens kunnen gebruiken!?! Zorgt ervoor dat je verhaal wat beter leesbaar is.
_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-12-01 17:15 ]</font>

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 19:47

Je mag niet moorden maar als je dat wel doet wordt je eigenlijk zelf vermoord. Zo denk ik erover. En zoals Margreet al zegt, levenslang is veel erger dan de doodstraf.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 20:18

Ik ben ook voor de doodstraf als ze 100% zekker weten dat die gene het heeft gedaan, mag het van mij best.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:08

Citaat:
Op 2001-12-01 18:51, schreef Malle Babbe:
in ned. is levenslang meestal tussen de 25 en 30 jaar.



Bijna, want in NL gaat er eerst nog <b>standaard</b> 1/3de van de straf af. Dus dat scheelt alweer 10 jaar Extreme duivel

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:22


_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:11

ok nu mijn mening:

ik vindt dat mensen die iemand hebben vermoord de eerste keer gewoon hun straf moeten uitzitten doen ze het nog een keer dan mogen ze van mij best dood!
ja sorry maar 2 moorden plegen en jij komt er vanaf met een straf nou nee!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:16

lijfstraffen!!
Hang ze maar aan de galg, of deel ze in vieren of weet ik veel wat

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:23

ik vind de doodstraf nixz en daar heb ik zo mijn redenen voor:
1. je kan onschuldige mensen vermoorden op die manier.
2. als een moordenaar de doodstraf krijgt is hij er te makkelijk van af vind ik, als je de doodstraf krijgt ben je in ene van al je problemen af... asl je mensen vermoord, of andere erge dingen, meot je wegrotten ind e cel...( sorry maar ikwist het even neit anders te zeggen) laat hem maar lekker ijzn hele verdere leven opgesloten zitten!!!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:45

Brrr ik krijg al rillingen over mijn rug als ik aan de doodstraf denk. mensen kunnen een fout maken en daar krijgen ze dan de doodstraf voor, ik geloof dat mensen zich kunnen beteren. ik ben er dus absoluut op tegen.

Ik heb laatst een film gezien; the green mile. Zo'n mooie film. en toen zag je ook hoe mensen de doodstraf kregen. nou ik kon er niet naar kijken, zo erg vond ik het! Scheve mond\

*imke*
Berichten: 444
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: leiderdorp/ rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 20:09

MARTELING zou toch het beste wezen eerst pijn hebben en laat ze daarna maar lekker in de elektriche stoel wegzakken hoor..... }>

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:03

Nou als mensen echt 100% ZEKER weten dat iemand schuldig is zou ik het niet afschaffen maar anders.....

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:40

Ik ben het wel eens met de doodstraf als dan ook echt bewezen is dat iemand schuldig is. Maar ik vind eigenlijk ook wel dat levenslang een hele goede straf is, zo worden ze er de rest van hun leven mee achtervolgd!
En bijvoorbeeld Marc Dutroux, bij hem mogen ze van mij wel zijn geslachtsdeel eraf halen! Haha! Klinkt een beetje grof, maar dan weet je zeker dat hij dit soort walgelijke dingen nooit meer kan doen!

*imke*
Berichten: 444
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: leiderdorp/ rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 22:55

ja das ook een goeie doen ze dat ook echt???? Verward Verward Verward ander is het wel ok Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:15

Waar denk je dat ons belasting geld aan opgaat??? Ik ben hartstikke voor. Gewoon precies hetzelfde doen als wat diegene gedaan heeft. Genoeg criminelen die dat voor een beetje geld willen doen Schijnheilig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 00:33

ik ben tegen de doodstraf......

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 01:50

Probleem met de doodstraf is dat iemand niets te verliezen heeft.. en als er een soort mensen is die levensgevaarlijk zijn, is het dat type wel!
Stel je voor:
Je zit in de gevangenis voor moord, je weet dat je de doodstraf krijgt. Dus maakt het niet uit als je (evt in opdracht) nog even een medegevangene vermoord. Of een bewaker.. Erger dan de doodstraf kunnen ze je toch niet straffen..
Buiten dat vind ik het gewoon onmenselijk iemand hetzelfde aan te doen als waar je hem voor straft. Je straft namelijk niet alleen de dader, maar ook zijn familie.
Er is trouwens ook uitgerekend dat je met de kosten van een executie iemand 60 jaar vast kan houden.. dus dat het goedkoper is gaat gelukkig ook niet op!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 10:56

Tja, ik denk wel dat je onomstotelijk kunt bewijzen dat iemand schuldig is, maar dat vindt dus niet iedereen. En er zijn gevallen die bewezen zijn, en die mogen van mij gerust afgemaakt worden. MEnsen die kinderen afmaken en verkrachten. Trouwens, mensen die dieren in de vernieling in helpen mogen van mij ook dood. Dus JA, ik ben voor de doodstraf.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:03

Citaat:
Op 2001-12-02 23:15, schreef Akke:
Waar denk je dat ons belasting geld aan opgaat??? Ik ben hartstikke voor. Gewoon precies hetzelfde doen als wat diegene gedaan heeft. Genoeg criminelen die dat voor een beetje geld willen doen Schijnheilig


Het executeren van iemand kost meer dan het gevangen houden. Bedenk dat de ter dood veroordeelden nog minimaal 10 jaar vastzitten voor zij terechtgesteld worden.
Ik ben pertinent tegen lijfstraffen en iedereen verdient een tweede kans. Maar dan wel graag na een jaar of 20 vast te hebben gezeten. Bedenk ook wat het betekent om 20 jaar niet te kunnen doen wat je wilt, geen vrijheid te kennen. Ik zou dat, denk ik, erger vinden dan terechtgesteld worden. Ook terugkeren in de maatschappij moet vreselijk moeilijk zijn, lijkt me.

Ik vind dat niemand het recht heeft een leven af te nemen, dus ook de regering niet.
Lees het boek van John Grisham; the chamber
en het boek van Stephen King; the green mile (of kijk de film). Ik denk dat dat je een beter beeld geeft van wat het betekent om ter dood veroordeeld te zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:20

Het interesseert mij niet zo hoe het is om ter dood veroordeeld te zijn. De veroordeelden hebben immers zelf verrekte weinig inlevingsvermogen gehad bij hun slachtoffers!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:36

De regering heeft dan ook weer geen inlevingsvermogen in de familie van de ter dood veroordeelde, moeten we de regering dan ook maar weer terechtstellen?

De meeste mensen die een moord plegen zijn geestelijk ernstig beschadigd. Is het niet beter om deze mensen te helpen, dan ze gewoon maar af te maken?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:40

in nederland wordt er nu juist te veel nadruk gelegd op het helpen van de daders. en uiteindelijk komen ze weer vrij en 70% vervalt in dezeflde fout. Hielpen ze nu maar de slachtoffers wat meer, en werden evt. potentiele toekomstige slachtoffers maar eens wat meer beschermd!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:40

Dood straf! Radbraken ofzo Clown . Gevangenisstraf mag ook wel, maar levenslang, en dan ook echt levenslang. Niet wegens goed gedraf dat ie er dan weer uit mag, maar tot zijn dood aan toe.
Aangezien ik dan denk dat de gevangenissen overvol raken, lijkt mij dat de doodstraf dan een betere oplossing is. Niet pats boem, een spuitje, maar radbraken, de electrice stoel oid.

Man, iemand die iemand vermoord of wat dan ook doet. Hij wil niet weten wat hij die familie aan doet.