nova gister over zaak joos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jjammie
Berichten: 25
Geregistreerd: 29-03-02

nova gister over zaak joos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 15:13

Wie heeft gister in nova het item over de zaak joos gezien?
Anja Joos (43) werd 6 oktober doodgeschopt, omdat zij een blikje bier zou hebben gestolen in een supermarkt aan het Marie Heinekenplein in Amsterdam. Later bleek dat Joos het blikje gewoon had afgerekend.
twee van de zeven verdachten vertellen hun eigen verhaal.
Een van de verdachten zegt de vrouw te kennen omdat ze deze
vaker op diefstal hadden betrapt en deze vrouw had dus ook een
winkelverbod.
Ze achtervolgen de vrouw halen haar in en vragen om haar bonnetje die
de vrouw toont en dan wilden de twee verdachten terug lopen naar hun
werkplek de dirk van den broek op het heinekenplein.

De jongens zeiden dat ze geschreeuw achter zich hoorden, toen ze wegliepen. Zeven jongens kwamen aanlopen en Joos begon te schelden.
Ze zei volgens d4 verdachten poedersuiker en poedersuiker.
Er werd een stoel naar haar gegooid. "Wij liepen verder en zagen dat Joos met de stoel naar de groep jongens liep. Ze bleven schelden en we hebben gezien dat ze werd geschopt"Op de vraag waarom ze niet hebben ingegrepen zegt een van de verdachte dat de degene die joos aanviel
een wildvreemde voor hem was en dat er meer mensen om heen stonden
en vonden dat die vrienden van die jongen hem maar moest stoppen.

Toen ze de volgende dag op radio hoorden dat er een vrouw was overleden na een gevecht bij een dirk van den broek super schrokken ze heel erg. ze zeggen de daad achteraf heel laf te vinden. een van de verdachten zegt ook dat hij wel de hele dag boos zou kunnen worden elke keer als mensen hem uitscholden voor poedersuiker of poedersuiker
maar dit toch geen zoden aan de dijk zet.
Beide verdachten hebben in voorarrest gezeten, de twee hoofdverdachten zitten nog steeds vast op afwachting van het vonnis op 11 en 12 maart.
De jongens zeiden dat ze zich in het begin schuldig voelden, maar later meenden dat ze gewoon hun werk hadden gedaan.
Ze zeggen niet anders gehandeld te hebben dan normaal
en hebben nooit klachten gehad over hun optreden ze werden eerder angemoedigd om achter dieven aan te gaan dam ze te laten gaan.
Ook voelen zij zich onvoldoende door de supermarkt gesteund. Als de twee worden veroordeeld, willen zij een aanklacht tegen Dirk van den Broek indienen.

WAT VINDEN JULLIE HIER NOU VAN SCHULDIG OF NIET ?

voor degene die nova niet hebben gezien het filmpje is te zien op
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=26631251&cftoken=49627509&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2357

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:02

ik vindt het gewoon vreselijk dat al die mensen die stonden te kijken gewoon helemaal NIKS deden, want we konden die persoon niet! rot op! ik bedoel hoe zou jij het vinden alsjij daar lag?? nou in ieder geval niet happy....
net zoals die jongens die het gedaan hebben, we dienen een klacht in tegen dirk omdat ze ons niet genoeg hebben gesteund blablabla waarom moeten die gesteund worden?? als dank dat die vrouw nooit meer wat zal jatten??? tzzzz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:13

Ik zou niet weten of ze nu wel of niet schuldig zijn.

Maar als ik daar had gestaan had ik ook niet ingegrepen. Ik had de politie gebeld en op een veilige afstand staan kijken. Ik zou het gevaar niet nemen om een mes tussen mijn ribben te krijgen of wat dan ook. Hoe banketstaaf het ook is. De politie zelf heeft ook een campange opgezet in Amsterdam om je NIET te mengen in dat soort gevechten.
Wat wil je als vrouw alleen beginnen tegen een groep van 7 mannen? Je gaat het slachtoffer net zo hard achterna. Daar kun je niet tegen op. Ook niet als man alleen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:19

kristie schreef:
ik vindt het gewoon vreselijk dat al die mensen die stonden te kijken gewoon helemaal NIKS deden, want we konden die persoon niet! rot op! ik bedoel hoe zou jij het vinden alsjij daar lag?? nou in ieder geval niet happy....
net zoals die jongens die het gedaan hebben, we dienen een klacht in tegen dirk omdat ze ons niet genoeg hebben gesteund blablabla waarom moeten die gesteund worden?? als dank dat die vrouw nooit meer wat zal jatten??? tzzzz


Nee, zou jij er tussen springen?
Nou ik mooi niet! Ik ben het helemaal eens met Sorane.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:41

nou ik weet niet of ik er tussen zou springen of zo, maar je kan in ieder geval 112 bellen of zo. en je staat daar met heel wat mensen, als je zelf een poging waagt wie weet helpen er dan meer mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:45

Ik zou inderdaad 112 bellen. Maar ertussen springen nooit. Mensen helpen niet. Niemand springt ertussen. Dus als iemand anders het doet zullen die anderen ook blijven staan.

Maar wees eens eerlijk. Als een vrouw in mekaar geslagen wordt door 7 jongens. Ze kan niets tegen ze doen. Zou jij er dan als vrouw tussen springen?
Ik niet. Ik kijk wel beter uit.