Ik word echt gek! (love really sucks!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
itsucks
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04

Ik word echt gek! (love really sucks!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 22:19

Sorry voor de schaduwaccount, maar er zitten bekenden van me hier..dus vandaar...

Oke..ik wil graag ff m'n verhaal kwijt..want ik voel me zoo klote op dit moment.

Ik zal maar bij het begin beginnen...

Vorig jaar om deze tijd zat ik bij m'n vriend achter de computer.
Waarom ik het deed weet ik niet, maar ik ging dus zijn chatlogs van msn bekijken.
Ik kwam erachter dat hij dingen zij tegen een meisje waar ik niet blij ee was. ( "ik moet toegeven dat ik je erg leuk vind" "ik ben eigenlijk best gek op je")
Ik heb hem hiermee geconfronteerd, volgens hem was dit alllemaal een geintje, zat hij haar een beetje te stangen met een vriend van hem
Heb hem gezegd dat je hier iemand ontzettend mee kwetst, niet alleen mij, maar ook haar.
Hij zou ermee ophouden.

Toch was het vertrouwen niet weer 100% en bleef ik achterdochtig.
Ik ging ook z'n mail bekijken ( ik weet het, dit had ik niet moeten doen)
Kwam er dus achter dat hij nog met haar mailde..de mailtjes logen er weer niet om..( "dikke kuss", "love ya sweety")
weer mee geconfronteerd...het zou nu echt stoppen zei hij, en het had allemaal niks te betekenen.

Inmiddels wonen we alweeer een tijd samen, maar toch blijf ik het doen.
( de boel checken)
Via de chatlogs kwam ik erachter dat hij met een klasgenoot over mij had gesproken. wat hij dit keer zei sloeg echt alles.
"ik heb vanochtend m'n vriendin het huis uitgeschopt" "ben d'r zat" "ik ga het uitmaken"
Dit was dus allemaal helemaal niet waar!
heb m'n mond gehouden, todat we haar een keer tegenkwamen met stappen..nou als blikken konden doden...(logisch zei wist de waarheid niet)
weer met m'n vriender over gehad...een hele nacht gepraat. ( volgens hem had het te maken met z'n moeilijke jeugd..deed hij dit om aandacht te krijgen van mensen) Oké, hier zit een kern van waarheid in, hij heeft idd een klote jeugd gehad.
we hadden afgesproken dat hij haar de waarheid zou vertellen.
Volgens hem heeft hij dit ook gedaan. Maar ik geloof hem niet..
Ik kom haar regelmatig tegen...and she really hates me..( ik heb nu dus zoiets..wat zou hij nog meer tegen haar zeggen?)

En ik blijf z'n chatlogs bekijken...en alle gesprekken met haar worden steeds gewist..terwijl ik zie dat hij met haar praat op msn.
Nu las ik net weer mailtjes van hem naar haar.
eerst waren de mailtjes vrij oppervlakkig, maar ze krijgen nu steeds een serieuzere inhoud en eindigen ook met dikke kuss enz.
Ook gedraagt hij zie de laatste tijd anders...afstandelijk, alsof ik er niet ben. we wonen dan wel in 1 huis maar daar is ook bijna alles mee gezegd..en kus kan er nog net vanaf.
Onze relatie is nu echt nul komma nul.

Er komt ook nog bij dat ik wat begin te voelen voor een goede vriend van hem...zie hem vaak en we hebben altijd de grootste lol.
Ik weet dat dat allemaal sneller gaat nu ik me klote voel, en ik wil dit eigenlijk ook helemaal niet.
Ik wil m'n vriend ook helemaal niet kwijt, ik hou ontzettend veel van hem...maar zo als het nu gaat..gaat het gewoon niet meer.
Ik heb ook geprobeerd om erover te praten..dat hij zo anders doet enz...maar hij vind dat er niks anders is..en ja hij heeft het erg druk...dat is volgens hem de oorzaak.

Maar ik weet het nu echt allemaal niet meer...en alles lijdt eronder..m'n school gaat ook slecht..ontzettend slecht..
Kan verder niet echt met mensen hier over praten, want iedereen denkt dat we een super happy couple zijn...( ik ben dat toneelspelen ook echt zat)

Pff...zo...lang verhaal i know..maar ik moest het gewoon ff kwijt...weet het nu ook niet meer hoor... Verdrietig

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:33

Lieve schat, ik zal eerlijk mijn mening geven:

Op de eerste plaats vind ik het van jou fout dat je zo achterdochtig bent, hij heeft ook recht op zijn eigen leven. Dat klinkt hard, weet ik wel, maar het is wel zo. Ik begrijp wel heel goed dat je, nu je dit weet, hem niet meer 100% vertrouwd en dat je het dus blijft checken. Maar toch, het is niet eerlijk, je moet in een relatie ook je privacy hebben (vind ik).

Ten tweede, je vriend. Wat hij doet is op zich niet erg, ik bedoel dat meelen en MSNen enzo. Hij kan best als goeie vrienden gek op iemand zijn en dat laten blijken. Maar dat hij gaat vertellen dat hij je de deur uit heeft geschopt enzo, dat gaat echt te ver!! Ik ga er daardoor aan twijfelen of hij wel eerlijk tegen je is wat betreft zijn gevoelens voor je.. Ik bedoel, als hij gek op je is en van je houdt, laat hij dat toch blijken aan anderen, in plaats van dat hij doet of hij je niet meer wilt?!!

Even kort samengevat: jullie zitten beide niet helemaal goed (vind ik), maar wat jouw vriend op dit moment doet, kan wel heel veel gevolgen hebben.. En ik ben bang dat het dan vooral nadelig uitpakt naar jou toe.. Je moet hier goed met hem over praten, probeer ook veel (vooral) over zijn gevoel en zijn jeugd te praten.. Laat hem duidelijk zijn verhaal vertellen, ik denk niet dat hij dit zomaar doet..

Ik wil echt niemand iets verwijten en ik wil me ook niet overdreven ergens mee bemoeien of verkeerde dingen zeggen, maar zo denk ik erover. Ik hoop dat je hier iets mee kunt en dat jullie eruit komen, vecht ervoor!! Succes, meis!!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:41

Ik zou zeggen stoppen met je relatie. Dat hij met andere meiden chat is nog een ding, maar wie zegt dat er niet meer gebeurt dan dat?

Het vertrouwen in de relatie zal nooit meer 100 % worden, en vertrouwen is toch waar een relatie is uit opgebouwd.

Ik snap dat je veel van je vriend houdt, maar je zult toch een goed over je gevoelens moeten nadenken en of je verder kan leven met de gedachte dat jij je vriend niet compleet kan vertrouwen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:46

ik kan nu wel gaan lopen zeggen wat je allemaal moet doen enzo, maar ik denk dat ik niet degene ben die de beslissingen voor jou moet nemen...
er zijn hier boven mij door Siempie en LoveJess al hele goede adviezen gegeven...
ik wens je heel veel wijsheid toe om de juiste beslissing te maken....

itsucks
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 22:54

jah..siempie
relatie verbreken,dat is zo moeilijk.
want...ik ben dus voor hem verhuisd (sinds we samenwonen)
ook al woon ik hier nu alweer een behoorlijke tijd..dat ik naar m'n zin heb nee.Maar ik heb hier intussen wel alles.
Sta nergens anders ingeschreven voor een huis, naar m'n ouders teruggaan is ook geen optie.
Studeer hier nog, wil de studie ook afmaken.
Dus dat ik ook weer moeilijk, als ik het uitmaak, waar moet ik dan heen?
En dan heb ik echt niemand meer...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:08

itsucks schreef:
Dus dat ik ook weer moeilijk, als ik het uitmaak, waar moet ik dan heen?
En dan heb ik echt niemand meer...


Als dat je enige reden is om samen te blijven, dan weet je zelf toch wel genoeg?
Een oplossing waar je heen moet is altijd te vinden...

Vraag jezelf eens twee dingen af
- zie je de kans dat het verbetert?
- ben je zelf nog gelukkig in je relatie?

Is het antwoord op één van beide of op beide negatief, dan weet je denk ik genoeg...

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:20

Jullie zitten zoiezo allebei fout. Hij is niet helemaal eerlijk tegenover jou en jij vertrouwt hem niet en bekijkt zijn email. Ik heb ook het idee dat hij jou ook niet helemaal vertrouwt doordat je die mail bekijkt.

Ik denk dat je een keer openhartig met elkaar moet gaan praten. En zorgen dat hij ook eerlijk is. En kijk of je toch nog door wilt gaan met de relatie of er punt achter zetten.

Weeg alle leuke punten met de slechte punten af en kijk of je zo door wilt gaan....

in ieder geval veel succes en sterkte!+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:46

Als het in je relatie zo fout zit dat je z'n mail moet gaan checken, dan heeft je hele relatie geen enkele kans van slagen. Jullie zijn allebei heeeeel fout en vreemd bezig.....

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:49

Sonja schreef:
Als het in je relatie zo fout zit dat je z'n mail moet gaan checken, dan heeft je hele relatie geen enkele kans van slagen. Jullie zijn allebei heeeeel fout en vreemd bezig.....

Hier ben ik t ook mee eens.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:55

Hallo, hij liegt over jou! WAt moet je nou met zo iemand?
Ik neem het je niet kwalijk dat je hem wantrouwt zoals ze dat hierboven doen. Hij geeft jou daar alle aanleiding toe, je komt bij hem ook niet aan de juiste informatie. Logisch dat je dan probeert er achter te komen hoe het dan werkelijk zit, goedschiks of kwaadschiks. Dat is heel menselijk. Ik zou dat ook doen. MAar je moet hem kunnen vertrouwen, en dat kun je niet, dus dumpen.


Om een relatie te doen lukken is er helaas MEER nodig dan alleen houden van. Dumpen die handel, of je er nu van houdt of niet. Het is toch gedoemd om te mislukken. WAarom er nog meer tijd aan verspillen? Dat is zonde van je jeugd. Je loopt hier door andere goede dingen mis.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:21

Je moet wel voor jezelf leven hoor en niet voor een ander! Schrijf je in voor een kamer en blijf daar lekker verder studeren en vertrek bij hem. Dit heeft echt geen zin; je steekt er energie in en je krijgt niks terug.
Het ergste wat je kan overkomen kwa eenzaamheid is eenzaam zijn in een relatie.
En tuurlijk heb je daar nog meer mensen. Je zei net dat je hartstikke veel lol hebt met die goede vriend van hem.
Overigens zou ik hem ook hebben gecontroleerd en hij heeft nu al 3 kansen gehad, dit zou voor mij de laatste zijn ook al heeft hij een moeilijke jeugd gehad, dan hoef jij er nog niet onder te lijden.
Succes!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:28

samantha23"]
[quote="Sonja schreef:
Als het in je relatie zo fout zit dat je z'n mail moet gaan checken, dan heeft je hele relatie geen enkele kans van slagen. Jullie zijn allebei heeeeel fout en vreemd bezig.....

Hier ben ik t ook mee eens.
[/quote]

Helmaal mee eens.
Bij mij en mijn ex kwam het ook zover dat ik zijn mail ging lezen omdat ik hem niet vertrouwde. En steeds kwam ik achter dingen die ik liever niet wilde weten.
Ik ben erg blij dat het uit is, zoiets werkt totaal niet!

Bij mijn huidige vriend heb ik dat dus totaal niet, ik hoef zijn pasworden niet eens te weten. Ik vertrouw heb gewoon voor 1000% en dat moet er zijn...

Sterkte meid,

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:54

Dat je vriend dat pikt joh, dat je in z'n spullen zit! Ik zou daar echt pislink van worden, gelijk de 1e keer al!
Op deze manier stimuleer je alleen maar dat hij dingen voor je verborgen gaat houden en dan heb je pas echt een probleem!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:26

Ik denk dat jullie helemaal niet toe zijn aan een vaste relatie.
Van jouw kant omdat het vertrouwen compleet ontbreekt, want er is natuurlijk een moment geweest dat je uit pure nieuwsgierigheid / wantrouwen / jaloezie zijn doen en laten begon te checken.
Persoonlijk vind ik dit een erg nare eigenschap, en al helemaal als er geen enkele aanleiding toe is.
Achteraf gezien speelt er misschien (met de nadruk op misschien) toch iets meer, maar om daar op deze manier achter te willen komen...... nou nee, dat siert je niet.
Evenals het je vriendje niet siert dat hij allerlei vage verhalen over je vertelt.

Ik denk dat jullie er allebei goed aan doen om jezelf eens flink achter de oren te krabben en je af te vragen waar jullie mee bezig zijn.
Op deze manier heeft een relatie geen enkele zin.
Werk aan jezelf, al is het alleen maar om in de toekomst zulke voorvallen te voorkomen.

Veel sterkte.

itsucks
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 19:33

Pff....bedankt voor alle reacties...
Maar het is zo moeilijk om de stap te zetten en het uit te maken. Ik weet het niet hoor. ( jah ik weet het, ik ben laf..heb geen lef)
Maar goed, heb nu vakantie, hij is volgende week nauwelijks thuis, dus ik heb gelukkig tijd om het 1 en ander op een rijtje te zetten...

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:58

meisje het is allemaal heel moeilijk en ik begrijp je best!

Heb een tijd terug ook een aantal keer mijn vriend zijn mails gelezen en een keer aangemeld op msn onder zijn naam en wat ik toen allemaal hoord en las...

dat begon ook omdat ik wist dat hij mij bedrogen had!

het gaat nu echt goed tussen ons (door verschillende redenen en na vééééél pijn en lijden van beide kanten) maar het vertrouwen is een stukje weg!

Maar wat jij zegt over dat hij je aan de deur heeft gezet enzo, dat zou ik niet pikken en ik zou (weet ik, makkelijker gezegd dan gedaan) er nu een punt achter zetten!

hoe langer je bij hem blijft hoe harder je je gaat hechten aan hem en jullie samenwonen en hoe moeilijker dat wordt!

Veel succes! je kan me altijd pb'en

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:37

Een goede relatie bestaat oa uit wederzijds respect en vertrouwen.
Zolang een of beide partijen niet 100 % de ander kan vertrouwen, kun je beter de relatie verbreken.
Zo te horen blijven jullie steeds in dezelfde cyclus, nu moet jezelf proberen om hieruit te komen.
Wat je ook beslist veel sterkte en geluk.

itsucks
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 14:15

Nou we hebben gisteravond goed gesprek gehad...heel lang...
Ik dacht dat ik er veel mee opschoten was, volede me echt goed en opgelucht na dat gesprek...
maar hij is net weggegaan, en nu voel ik me weer zo klote...grr..ik word er echt niet goed van.
de dingen die hij gister zei..ik had echt het gevoel dat hij er ook voor wou vechten,en dat hij ook doorhad dat het zo niet langer ging...
nou ik moet nog maar ff heel goed nadenken.....

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:37

Veel succes en ik zou alleen verder gaan als hij niet meer liegt en je hem gewoon kan vertrouwen
veel succes !!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:42

Ik zou niet meer in een relatie willen en kunnen zitten waar ik mijn partner niet vertrouw.......... ik zou weggaan.