film: the passion of the christ

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

film: the passion of the christ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 23:43

http://www.thepassionofthechrist.com/splash.htm

de film heeft nogal wat teweeg gebracht in de US. bloederig, geweldadig en schokkend. mel gibson (de producer) is katholiek en ziet de film als de werkelijke vertelling van de laatste aantal uur van jesus' leven. nu sta ik hier totaal anders tegenover, maar dat even terzijde.

ben benieuwd naar jullie meningen. so lets hear them...

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:54

Ik ben er heel erg benieuwd naar...... Maar hij is toch nog niet uit hier in Nederland of wel, want anders ga ik hem gelijk bekijken... Kan er dus nog niet veel over zeggen, helaas

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 23:56

nee hij is nog niet uit, maar wel veel in het nieuws geweest. zelfs de paus heeft er zijn zegje over gedaan *LOL*

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:00

Ik heb ook een stukje over de film op het nieuws gezien..Het lijk mij een 'mooie'film,als je een beetje een sterke maag hebt..En eigenlijk is het altijd wel zo, waar religie is,zijn rellen.
Of dat deze film de joden onder ons echt discrimineert weet ik niet (werd beweerd door sommigen in het nieuws) En als dat wel zo is,vind ik dat triest..
Heb me overigens door mijn moeder laten vertellen dat ik katholiek ben..Je snapt,ik ben helemaal niet met geloof ed. bezig.Zodra deze film uit is, ga ik zeker kijken!

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:01

ow ok, ben erg benieuwd... En wat heeft de paus er dan over gezegd?? Maar de kruisiging van Jezus is eigenlijk een heel schokkend en gewelddadig verhaal. Misschien wordt het wel een beetje geromantiseerd door sommige mensen of een gebeurtenis die je je niet zo in detail wilt voorstellen en dat het daarom voor zoveel ophef zorgt. Maar nogmaals, nog niks gezien, dus kan moeilijk een uitspraak doen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 00:08


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:19

Ik heb er fragmenten van gezien. Het is de laatste dagen dan ook vaak op de televisie geweest. Het lijkt mij een supergoede film. Goede acteurs en goede regisseur.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:22

Ik heb er een stukje van gezien op tv gisteravond. Nu ben ik best 'n watje maar ik deed even mijn ogen dicht, vond het niet bepaald lekker om naar te kijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:16

Doe mij maar Life of Brian.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:18

Heb net even de trailer gezien en hij lijkt best heftig idd Scheve mond .
Maar naar mijn idee is het ook niet bepaald de werkelijkheid Haha! .

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:36

Is dat die van Mel Gibson ?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:10

Wat is jou mening dan SP?

Had een voorstukje op tv gezien... Heftige film denk ik... Maar ik denk op zich wel goed...

Lovely:Whahaha... geweldige film Haha! Zie het weer helemaal voor me Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 17:15

ik heb tot nu toe alleen maar voorstukjes gezien, de muziek gehoord (wel goed trouwens) en recensies gelezen. het schijnt dermate schokkend en geweldadig te zijn dat sommige mensen echt de bioscoop zijn uitgelopen (maar ja dat waren dan weer amerikanen he Knipoog ).

zelf ben ik ook niet voor een letterlijke vertelling van het bijbel verhaal. sommige katholieken beseften door het zien van de film werkelijk wat jezus heeft gedaan en hoe hij heeft geleden. volgens mij mis je dan een beetje de plank van het christendom.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:22

SuperPepeijn schreef:
(maar ja dat waren dan weer amerikanen he Knipoog ).


Bloos! Ik heb nog steeds Hannibal niet durven kijken Haha!.

Tja, ik weet nog niet wat ik ervan vind. Ik vind dat iedere film die de vertelling van Jezus verteld toch altijd een stukje eigen invloed zal hebben. Waarmee ik bedoel dat iemand die bv. van de ene religie is toch meer zijn overtuiging zal neerzetten terwijl iemand van een andere religie dat weer zijn kant uit zal doen.

En omdat een ieder die eigen overtuiging heeft denk ik dat het heel moeilijk is om het werkelijke verhaal neer te zetten.

Laatst ook die discussie met mijn moesje. Maar die wordt dan zo heftig omdat ze bang is dat ik niet genoeg geloof Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:26

Indd, dat zijn dan weer Amerikanen.... Haha!
Verder ben ik het wel met Fasel eens... der zit toch altijd een stukje eigen invloed in.... Maar goed, ben niet thuis in dit onderwerp, dus ik hou verder m'n klep dicht Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:45

Mel Gibson lacht zich volgens mij helemaal suf op dit moment.

Hoe meer ophef hoe beter, des te meer mensen gaan er kijken.
Zo ging dat ook met Hannibal, die was zelfs zo goor dat er mensen flauw vielen..... pffff lekker overdreven. Die film was eigenlijk zo goor dat ie lachwekkend was Haha! Die film raakte me nergens dat was met Braveheart wel anders.

Ik vind Mel een goede acteur en regisseur(Braveheart!! OK dan! )
Kan zijn ideeen goed op beeld zetten.


Ik heb net de trailer gezien. Volgens mij is het een zeer realistische film Maar wat is er mis met een realistische film???? Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het is immers zo gegaan en niet alleen bij Jesus.
Daarnaast zien we elke dag moord en doodslag op tv en daar heeft niemand het over.
Mel maakt een film en dat zou dan niet kunnen. Verward

Ik denk dat deze film volgend jaar de meeste oscars binnen gaat halen. Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:47

KellyenXena"]
Of dat deze film de joden onder ons echt discrimineert weet ik niet (werd beweerd door sommigen in het nieuws)
[/quote]
Joden zouden zich inderdaad erg aangesproken voelen ja. Maar deze hetze schijnt iedere keer opnieuw voor te komen bij een film over de kruisiging van Jezus Christus (dat zou zelfs gebeurd zijn bij "Life of Brian"!!). Ik vind dat onzin: wie zegt dat het werkelijk zo gebeurd is ALS het al gebeurd is, en zo ja: moeten we de hedendaagse joden dan kwalijk nemen op iets wat hun verre, verre voorouders gedaan hebben?

En dan vraag ik me af of het terecht is dat joden zich aangesproken voelen, en zijn er mensen die hun er inderdaad op aankijken? Ik weet wel dat er idioten zijn, maar het lijkt me zo onvoorstelbaar!

IK vraag me af of zo'n film zo shockerend kan zijn. vroeger kon ik daar goed tegen en trok mij dat juist, maar de laatste tijd kan ik dergelijke dingen niet meer zien. Ik weet niet waarom.

[quote="Lovely schreef:
Doe mij maar Life of Brian.

Hij blijft leuk he, tot aan het slot toe. Ik lag helemaal dubbel! Haha! Wat een meelperen!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:59

Fasel"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
(maar ja dat waren dan weer amerikanen he Knipoog ).

Bloos! Ik heb nog steeds Hannibal niet durven kijken Haha!.
[/quote]

Die is niet zo erg hoor Haha!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:10

Als Joden zich telkens aangesproken voel bij dit soort films.
Zouden de Duitsers dat dan ook doen met films over WWII?
Nee, die stellen zich dan toch ook niet aan.
Mel Gibson schijnt een joodse opa (of vader?) te hebben. En er schijnen een aantal joden in de cast te zitten. De vrouw die Maria speelt is zelfs joods.

XxMoi

Berichten: 54
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:14

SuperPepeijn schreef:
nee hij is nog niet uit, maar wel veel in het nieuws geweest. zelfs de paus heeft er zijn zegje over gedaan *LOL*


Ik wil hem ook zien! Wat vond de paus ervan dan?

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:15

Ik heb net even de trailer zitten bekijken... K denk niet dat deze film zo heel erg shokerend zal zijn (voor mensen met een zwakke maag misschien...) maar meer ingrijpend. Zo te zien is hij zwaar realistisch ingespeeld en dat brengt de film ook over... Als hij hier uitkomt ga k hem zeker kijken!!!

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:52

Ik ga en wil eerst de hele film "the passion of the christ" bekijken,voordat ik daar echt een mening over kan geven.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:20

Heb wel gehoord dat het enorm bloederig is, en dat het gaat over de laatste 24 uur van Jezus. Ben benieuwd!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 00:43

Ik ben heel benieuwd. Je leest er positieve en negatieve verhalen over. Met de bloederigheid zal het wel meevallen de amerikanen kenende Haha! Nog ff wachten tot april..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 01:13

Kayla"]
[quote="Fasel"][quote="SuperPepeijn schreef:
(maar ja dat waren dan weer amerikanen he Knipoog ).

Bloos! Ik heb nog steeds Hannibal niet durven kijken Haha!.
[/quote]

Die is niet zo erg hoor Haha!
[/quote]
Nou, ik heb het boek gelezen en ik bedank voor de film hoor. Voor TPOC ga ik het boek zeker niet lezen en ook de film niet zien. Eerder vanavond had ik er een gesprek over en we vroegen ons af of de gelovigen bij het zien van deze film een beeld krijgen bij waar ze in geloven, oftewel waar de heiligdom aan ontleend wordt.