Hoe zeg ik dit tactisch (net rijbewijs, meerijden)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 17:51

We gaan vanavond uit, met z'n 4en, in een andere plaats en de beste optie is met de auto. Ik heb m'n rijbewijs (al 2 jaar) en nog een ander meisje heeft ook haar rijbewijs, 2 dagen geleden gehaald, daarna 1x in de auto gezeten. De auto waarmee we vanavond zouden gaan heeft ze nog nooit in gereden.
Zij wil erg graag rijden, terwijl ik eigenlijk liever zelf rij (in m'n 'eigen' auto, dus dat is het punt niet), we gaan laat terug, vermoeidheid, donker, slecht weer en ze heeft natuurlijk geen enkele routine, weinig ervaring en het is toch best wel een stukje rijden. Ik ken de weg en de situaties, zij niet. Ik voel me daar niet zo lekker over, het zal vast wel goed gaan, maar de kans dat het niet goed gaat is ook absoluut aanwezig! Hoe breng ik nou tactisch dat ik eigenlijk liever zelf rij zonder haar gelijk op haar teentjes te trappen dat ik 'r eigenlijk niet vertrouw?
Ik hou het in ieder geval nuchter vanavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:16

Het is een goed idee van je om het nuchter te houden, voor de zekerheid als zei toch wat gaat drinken voor de gezelligheid.
maar als je het toch tegen haar zou willen zeggen dan zou ik haar ff apart nemen en zeggen dat je "dit niet vervelend bedoelt" en haar dan vragen of ze "van plan is om te drinken" vraagt ze dan "waarom vraag je dat?" dan zeg je dat ze nog maar net haar rijbewijs heeft en als ze nu in een voor haar onbekende auto gaat rijden dat toch wat vreemd is.
Maar je leert autorijden in vreemde auto's door het te doen en anders niet, en ik denk wel dat ze zelf ook het verstand heeft om niet te drinken.
maar enfin veel succes

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 18:21

Ik ben niet bang dat ze gaat drinken hoor, dat doet ze niet en als ze het toch doet dan is het heel simpel: wij nemen wel een taxi!
Autorijden leer je absoluut door het te doen, dat je pas leert rijden als je je rijbewijs al hebt is absoluut waar, maar ik kan toch wel wat makkelijkere omstandigheden bedenken om te oefenen dan midden in de nacht in het pikkedonker terwijl je moe bent op een weg die je niet kent, terwijl er nog 3 anderen op je vingers zitten te kijken en ik voel er eerlijk gezegd niet zo veel voor om proefkonijn te zijn!
Misschien dat mijn vriend en ik later komen, dan is het simpel opgelost: 2 auto's en allebei rijden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 01:18

Hi, hi, de eerste week dat ik mijn rijbewijs had ging het een paar keer toch maar net goed (niet altijd mijn schuld hoor) Ik zou gewoon aangeven dat je liever zelf rijd die avond. Als ze dan wil weten waarom geef je aan dat je je niet prettig voelt in de auto bij andere mensen waarvan je niet weet hoe die rijden... Dan houd je het bij jezelf!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 01:51

ik kan precies indenken wat je bedoeld. mijn vriend is ook bezig voor zijn rijbewijs (een beetje laat, hij is 28, maar t was er nooit van gekomen door chronisch geldgebrek) Hij is al 3 keer gezakt en eerlijk gezegd knijp ik em nu al, wanneer hij em wel haalt.
Maar goed, wat zou je moeten zeggen? misschien gewoon eerlijk zeggen dat het niet de ideale omstandigheden zijn om nu al dat stuk te rijden en dat je het daarom liever zelf doet. Heen rijden zou ze misschien wel kunnen??
Ach, je bent waarschijnlijk allang weg, dus dit advies komt een beetje te laat, denk ik.
In ieder geval veel plezier vanavond/nacht

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 02:04

haha lis.. inderdaad, ze zijn misschien al wel aan het feesten;
Maar wat ik niet snap... Ik heb dames zelden op taktiek kunnen betrappen Lachen
Dus het beste was geweest: recht voor zijn raap Haha!
Gewoon zeggen wat bovenaan getypt is dus !

Bertus