zwaar beledigde kat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 01:45

Poezebeest moest voor plascontrole naar de DA. Normaal laat je zo'n beest dan plassen op een lege kattenbak, of op van die plastic korreltjes, en sommige katten doen het zelfs op vuilniszakken-in-reepjes, maar die van mij vertikt dat. Opvangen op een schoteltje lukt ook niet, ze laat mij niet bij de bak als ze plast, dan stuift ze keihard weg (mijn keuken ligt dan ook altijd bezaaid met korrels). Ik moest dus weer met Beest in het mandje naar de praktijk.

Poes gevoerd in het mandje, dat ging aardig, alleen die ene achterpoot wilde niet. Dus op het moment dat ik het deurtje achter haar dicht wilde doen, stoof ze er achteruit vandoor. Lokken met voer lukte toen niet meer. Het werd een wilde achtervolging door het huis, een soort stoelendans want ze kruipt het liefst onder stoelen - die ik dan vervolgens opzij zette, waarna ze weer onder een andere stoel vloog.

Uiteindelijk kreeg ik haar te pakken toen ze naar de vensterbank was gevlucht. Groot badlaken er omheen om de pootjes bij elkaar te houden, kat in het bakkie en klaar. Bij de DA was ze voorbeeldig, ze liep potverdorie na de behandeling zo uit zichzelf het mandje weer in! Alleen lukte het plassen niet. DA en stagiaire persten zich een ongeluk (staart helemaal onder Poes doorgevouwen), maar blaas was leeg. Geen onderzoek kunnen doen dus. Boos!

Ik mocht Poezebeest daar laten en haar morgen weer komen halen. Maar dat zag ik echt niet zitten, mijn Poezebeest in zo'n eenzame kooi achter de praktijkruimte, helemaal alleen in een lege praktijk... Ik heb haar dus weer meegenomen en ik moet over een week nog maar eens terugkomen (hopen dat ze dan niet stiekum weer vlak van tevoren op de bak gaat).

Maar nu is Poes dus beledigd. Ze zat net op haar krabpaal, ik wilde haar aaien en ze dook helemaal weg, met platte oren. Ze viel niet aan, maar ze had het blijkbaar ff flink met mij gehad. Nu zit ik hier achter mijn pc, Poezebeest zit zich nu een paar meter verderop bij de deur te wassen. Ze reageert wel als ik haar roep en mauwt dan ook, maar ze wil niet dat ik haar aanraak. Je ziet haar gewoon denken: 'Jahaaa, dag stom mens dat mij met geweld in dat rothok wil hebben'... Haha!

Katten... ik kan er inmiddels een boek over schrijven Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 01:49

Hahah slim beest ben benieuwd of je haar de volgende keer wel te pakken krijgt Verward . Maarik ben bang van niet.

Beesten ze zijn je helaas vaak een stap voor. Haha!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:06

Ik herken het helemaal!!! Je staat op het punt om te vertrekken naar de DA, alleen poes nog even in het mandje. Je probeert zo normaal mogelijk te doen, want ze merken het gelijk en als ze de dierenarts vermoeden dan zijn ze al weg! Om dan vervolgens dat arme beestje door de kamer op te jagen totdat je hem gevangen heb! }> Bij mij zijn ze ook altijd onwijs boos als ik ze naar de dierenarts heb gebracht.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:10

Ben een keer meegeweest toen Lukkie voor controle naar de DA moest en die stak een (lege) injectiespuit door z'n buik naar binnen en nam zo wat urine af, recht uit de blaas... Misschien is dat ook een oplossing? Ik vond het er niet geweldig uit zien maar Lukkie was er niet bepaald van onder de indruk Knipoog Bikkel, die kat.. Soms Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:20

Mijn Grijspoes is een paar jaar geleden aan komen wandelen. Ik wilde haar door de dierenarts na laten kijken, enten, etc. Met veel moeite had ik madam in het mandje gefrot; wat is dat toch altijd met die achterpoten dat ze steeds achter het deurtje blijven hangen....?
Ze bleek inderdaad wel wat kleine kwaaltjes te hebben, dus, hup, 150,- armer stonden we weer buiten. Het beest zelf leek niet al te gelukkig met mijn goede bedoelingen.
Thuis, voor de deur, hield ik het mandje kennelijk een beetje scheef, want het deurtje vloog open. Zoeffff! Weg 150 pieken. Die zien we nooit meer terug, dacht ik nog.
's Avonds zag ik ineens een grijze schim bij de achterdeur. Zit mevrouw daar zo van: nou zeg, dat werd tijd. Ik woon hier toch?
Wat was ik opgelucht! (En niet alleen vanwege die 150 gulden, hoor!) *LOL*

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 14:33

Haha, als wij met onze kat naar de dierenarts gaan hebben we amper de tijd om iets onderin het mandje te leggen, zo snel komt onze kat aanrennen. Hij is dol op mandjes, doosjes, kastjes en alle andere dingen waarin hij weg kan kruipen. Als ik de reismand heb gebruikt voor een konijn, dan laat ik hem altijd even in de kamer staan, leuk voor Loekie Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 20:18

Oef, hoop ik toch niet dat ik regelmatig met mijn kat naar de DA moet.... Krijg maar eens een hysterische kat in een linnentasje. Haha!
Mijn kattenvervoer!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 10:37

karin klein adviesje voor je, haal de kattenbak 2 uur voor je naar dierenarts moet weg en zeg een bak verse water voor haar neer

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 19:01

Hee Paulien, heb jij toevallig dezelfde dierenarts als ik? Knipoog Zij kwam ook al met dat advies!

Ik heb nu voer meegekregen waar ik nog ruim twee weken mee kan doen, tegen de tijd dat dat bijna op is moeten we weer langskomen. Mevrouw laat zich trouwens inmiddels weer aaien, de boze bui is dus schijnbaar over. Lachen

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:03

denk het niet karin, maar de dierenarts van ons zei dat bij onze vroegere kat tegen ons, dus ik dacht misschien heeft Ka er wat aan.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 19:40

onze oudste kat... die is geloof ik 8... die komt niet bij mijn vader op schoot zitten omdat HIJ degene was die met haar voor het eerst naar de DA was gegaan... wat een geheugen heeft dat beest... verder is het gewoon een rare kat, en volgens mij een beetje last van dwang-acties... of hoe heet dat? net alsof ze kleine stemmetjes inhaar hoofd hoort ofzo.. heel vaag Verward Verward Verward

sorry dat laatste is een beetje offtoppic Haha! Clown Frusty

_________________
<html><font color="purple"><font face="comic sans ms, arial">your magic eyes are so beautiful and deep,
'cause when I look in them they make me someone else... </font>
<font color="red">I love Berdien, Kitty en Ilista </font> </font>
</html

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Berdientje op 2001-12-02 18:44 ]</font>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 01:08

*zucht* katten... breek me er de bek niet van open. Ik heb nu nog steeds de littekens van 150 katten in mijn armen staan! Haha! Hmmm.... Karin, volgens mij moeten we haar eens gaan trainen om dat kooitje in te gaan (ok ok, ik weet het, je hebt het vaak genoeg geprobeerd, maar wie weet kom je met regressie-therapie een heel end Haha! Kijken wat ze in haar vorige leven heeft meegemaakt, wie weet was ze wel een ex-gevangene, weet jij veel! *LOL* )

Voor wat betreft het opvangen van de urine... ik wil wel eens een kattenbak in elkaar flansen om het in op te vangen. Dit gaat m.b.v. twee bakken die in elkaar passen. De binnenste bestaat uit gaas waarop een beetje zaagsel ligt of iets dergelijks. Geleidelijk wordt het zaagsel weggehaald en dan komt er geen zaagsel meer in de urine. Misschien een idee?? Je zegt het maar!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Maarten op 2001-12-04 00:09 ]</font>