Baby bijstand ofzo....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Baby bijstand ofzo....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 14:17

Voor tienermoeder heb je recht op baby bijstand ofzo, ik weet niet precies hoe dat heet, maar dan krijg je een bedrag in de maand rond de 217 euro en dat is voor luiers en eten enzo, het is niet kinderbijslag maar wat anders.
Kan iemand mij precies vertellen hoe dat heet?!

Hou van me liefje!!!


Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 15:01

shariyerke schreef:
Financiën
Onder de achttien jaar heb je geen recht op een bijstandsuitkering, je ouders zijn onderhoudsplichtig. Onderzoek wijst uit dat veel tienermoeders uit een lagere sociaal-economische klasse komen en het zal voor deze ouders niet meevallen om voor hun tienerdochter en haar kind te zorgen. Financiële problemen komen dan ook veel voor bij tienermoeders.

Tot 18 jaar heb je wel recht op babybijstand van de gemeente, dit gaat om een bedrag van ongeveer 210 euro per maand. Daarnaast heeft iedere moeder natuurlijk recht op kinderbijslag. Vanaf het achttiende jaar kun je een bijstandsuitkering aanvragen bij de gemeente. Uitgebreide informatie over de uitkeringen en andere financiële regelingen is te vinden op een speciaal voor tienermoeders bestemd onderdeel van de website van

[url]JIP (Jeugd Informatie Punt).[/url]


Nee ik bedoelde die babybijstand van dat bedrag rond de 210 euro, ik bedoelde niet de bijstanduitkering.
En nee ik ben niet zwanger Knipoog

Hou van me liefje!!!

Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 15:24

Nou ik ken een meisje, die op haar 15e een kindje kreeg.
Die had het daarover, omdat ze toch geen vast inkomen heeft, ze heeft dan wel 1 keer in de 3 mnd kinderbijslag maar daar red je het niet van.
Als ze dan die babybijstand aanvraagt heeft ze toch weer meer geld, de vader is bij haar weggegaan toen ze 3 maanden zwanger was, dus abortus kon ook niet meer. en ik wou dit even voor haar uitzoeken, om haar toch een beetje te helpen want als je op je 15e een kindje hebt is niet nix.
En veder vind ik niet dat leefdtijd er iets mee te maken heeft wanneer je een kind krijgt, ik vind dat het eraan ligt hoe je alles voor elkaar heb, wat je inkomen van jou en je vriend is en nog een paar dingen, maar ja foutjes gebeuren.

Hou van me liefje!!!

Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 16:48

Miss_Petit schreef:
Mag ik even zeggen dat ik jouw instelling top vind!


Ik mag dan 16 zijn, maar wel verstandig Knipoog
Al weet ik van mezelf als het mij zou overkomen dat ik heel goed voor het kindje zou kunnen zorgen, we hebben alle 2 een inkomen, hij van een full time baan ik ik van 12 uurtjes in de week.
Ik woon zo ongeveer bij hem en ze ouders in, weet wat de verantwoordelijkheden zijn, de gevolgen, wat je op geeft.
Dus als het mij overkomt, loop ik na 9 maanden met een kindje....
Misschien in jullie ogen niet verstandig, maar wel mijn keus.

Hou van me liefje!!!

Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 18:20

Wees niet bang Richtje mijn buikje is nog leeg Knipoog

Hou van me liefje!!!

Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 18:29

fabiola"]
[quote="Breezer schreef:
Wees niet bang Richtje mijn buikje is nog leeg Knipoog


''Nog'' Tong uitsteken Haha!
Knipoog
[/quote]
Jah NOG!!!!
Misschien over een jaartje niet meer misschien over 6 jaar NOG steeds..

Hou van me liefje!!!


Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 23:41

Miss_Petit"]
[quote="Breezer"][quote="Miss_Petit schreef:
Mag ik even zeggen dat ik jouw instelling top vind!


Ik mag dan 16 zijn, maar wel verstandig Knipoog
[/quote]

Tegenwoordig lees ik hier op bokt alleen nog maar topics van onverstandig naieve meiden...

Ik vind dit een welkome afwisseling Lachen
[/quote]

Dat zijn vaak de meiden die zwanger zijn door een 'foutje'
Die geen vast inkomen hebben, misschien zelfs wel geen vriend, die vaak nog op school zitten, en er misschien helemaal niet volwassen genoeg voor zijn.
Je kan op je 16e netzo volwassen zijn als op je 23e.
Dat ligt er maar net aan hoe je zelf bent.
Ik vind begin aan een kind als je alles zeker weet, een vast inkomen hebt, een vaste vriend en dat je weet waar het aan begint....
En jah ik ben tegen abortus, kan je sexueel actief zijn, moet je ook sommige gevolgen weten en daar ook verstandig genoeg voor zijn.

Hou van me liefje!!!

Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 12:04

Heel toevallig bedoelde ik als ik nu zwanger zou worden(niet gewenst) zou ik het houden, omdat ik een vast inkomen heb me vriend ook, ben zelfstandig genoeg en ga zo nog maar even door....

Hou van me liefje!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Afanaisa91, Alocasia, Astrid_Brann, BETUWE, Brandje_04, brennie85, Dennenboom, Ghazella, GrapeshotBot, Hootje, ingvdh, Inney, Lieuwkje_90, lizy29, maj0, Mars, meintje, mingming, Phen, pluklief, TessaxQuincy, Wpaard en 78 bezoekers