Politie aan de deur!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Politie aan de deur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 22:50

Wij hebben al sinds vorige zomer een hoop ged*nder met de buurman. Hij staat hele dagen bij ons over de schutting heen te gluren om te kijken waar we mee bezig zijn Boos! Meneer staat zelfs op een stoel in de brandgang te gluren. Werkelijk die vent heeft echt niks anders te doen dan zich met andere te bemoeien. Hij is de schrik van het dorp en ook iedereen kent hem. Nu heeft 'ie van de zomer de gemeente op ons afgestuurd vanwege het feit dat we hondenkennels aan het bouwen waren. Die hondenkennels mochten gewoon gebouwd worden en de gemeente heeft er ook niks aangedaan. Nu had hij ook tegen de gemeente verteld dat hij zo'n last had van onze honden Boos! Boos! Boos! Dat ze zoveel blaften Verward Die honden van ons hoor je echt nooit en vooral niet als ze in de kennel zitten. Als ze buiten lopen slaat er ééntje aan,maar vind je dat gek als er jonge gasten met stokken door de schuttingen heen lopen te porren? Dan mogen ze van mij over de z**k gaan En gisteren stonden er 2 ventjes ineens in onze siertuin. Toen ben ik effe omgelopen en heb de honden losgelaten,maar helaas waren hun sneller weg op de fiets dan dat ik erbij was.

Overal op de schuttingen hangen borden: verboden toegang en hier waak ik.
En toch lopen ze iedere keer te f**ken Boos! En als wij weg zijn zitten ze altijd in de kennel,omdat ik ook bang ben dat ze m'n honden wat aan doen als ik er niet ben
Binnenkort komen er dus ook camera's te hangen overal in de tuin.

Maar nu stond vanavond de politie aan de deur dat ze klachten hadden gekregen over blaffende honden. Maar het mooiste was nog dat de agente ook zei dat ze onze honden nog nooit heeft gehoord,omdat ze al vaker zijn komen patrouilleren..... Hahahaha hang je dan en ze heeft ook gezegd van wie het vandaan komt.
Ik ben die vent wel zo spuugzat hé Boos! Ik heb gewoon de neiging om 2 kilo onkruidzaad te kopen en dan s'nachts over de schutting te klimmen en dat allemaal in z'n moestuin te strooien Hij zal geen kropje sla meer vreten Haha!
Vuile eikel Boos!

Groetjes Knipoog
Sorry voor het lange verhaal,maar moest effe m'n gal spugen

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:54

doen!! }>

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:56

Ja erg is dat... Kan me best iets bij voorstellen.
Ik las dat je Duitse Herders fokt.... Ken je mn tante??
Tinke Wilhelmus uit Aalsmeer?? Die fokt ook Duitse Herders..

En verder als je je er druk om maakt... ga je je er steeds meer aan ergeren. Je kan het beter laten betaaien en je buurman die aandacht niet meer geven waar hij om vraagt Knipoog

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:03

Leuk he, zo'n buurman, wij hebben er ook zo een hiernaast. Al vind ik het wel heel brutaal om op zo'n manier over de schutting te gaan kijken. Mijn buurman doet het tenminste nog in het geniep. Gelukkig heb je de politie en gemeente achter je staan, is heel belangerijk. En tja, blaffende honden, als de politie zelf al aangeeft dat ze het niet zo'n groot probleem vinden zou ik mij niet al te grote zorgen maken. Bij ons is het steeds zo, dat we "waarschuwingen" krijgen van de gemeente als onze buurman weer op oorlogspad is, dus meer bedoeld om ons alert te maken op wat er nu weer speelt dan dat wij als schuldige gezien worden.

Sterkte in elk geval, het is niet leuk om naast zo'n type te wonen !

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 23:04

Ik geef die man ook helemaal géén aandacht. Als hij me ziet dan kijkt 'ie meteen naar de grond! Hij durft ons geen eens aan te kijken die lafaard en wel 10x per dag loopt hij naar de glasbak toe en loopt hier naar binnen te gluren Boos! Ik ben alleen zo bang dat hij iets over de schuttingen gaat gooien naar m'n honden

een ander voorbeeld: Onze overburen hebben een baby en die is niet helemaal gezond en heeft ook echt heel vaak liggen huilen. Op den duur is hij naar hun toe gegaan en heeft gevraagd of ze dat kind wat aan deden Verward Dan ben je in mijn ogen toch echt niet normaal hoor.
Maar ik word er gwoon zo moedeloos van af en toe.

Maar je tante die fokt ook duitse herders? Weet je haar kennelnaam niet? Want dat zegt me iets meer dan alleen haar naam?

Groetjes Knipoog

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:06

Ik zou hem ook gaan zieken hoor.
Zo hebben wij op de manege de vervelende buurman. Hij woont aan een slootje wat aan de lange zijde vd buitenbak grenst.
Een paar zomers geleden was ik om een uur of 9 Bon aan het rijden. Toen begon hij weer te etteren: herrie maken en dat soort dingen. Ik heb Bon lekker op de volte voor z'n neus gezet en ben lekker gaan galopperen.
Je had die kop van hem moeten zien, prachtig.

Vandaag had ie weer de milieudienst op ons afgestuurd. Het stonk teveel.
Das toch logisch met een manege Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:07

Je buurman heeft gelukkig geen poot om op te staan. Dat van dat onkruidzaad vind ik nog niet eens zo'n slecht plan. }>

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 23:11

Effe kijken wie het het langst vol houdt Haha! ...................En dat ben ik
Ik heb ook het idee dat de mensen die hier voor ons hebben gewoond zijn weggegaan door hem Verward Zij zat hele dagen met 3 kleine kinderen thuis en hij werkte hele dagen.
Ik zou dit huis met 2000 vierkante meter grond nooit meer willen omruilen voor een huisje in de stad en terwijl ik uit de stad kom Knipoog

Groetjes Knipoog

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:14

Ik ben het helemaal met Fsoudan eens en geloof me, ik kan er echt over mee praten.
Heb zelf ook jaren lang van "die buren" gehad.
Ze kunnen je het leven een hel op aarde maken.

Het is vaak erg moeilijk niet op hun te reageren, zeker als je in je gelijk staat, maar elke actie roept reactie op!

Gewoon "de eer" aan jezelf houden, hoe moeilijk het ook is.

Sterkte... Britt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 00:01

Diplodocus schreef:
Overal op de schuttingen hangen borden: verboden toegang en hier waak ik.
En toch lopen ze iedere keer te f**ken Boos! En als wij weg zijn zitten ze altijd in de kennel,omdat ik ook bang ben dat ze m'n honden wat aan doen als ik er niet ben


Ik denk dat de kans groter is dat de honden hun wat aandoen? Of zijn het niet de Duitse Herders die in de kennels zitten?

Wel heel erg naar hoor, als je zulke buren hebt Boos!.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 00:39

He getver wat een eikel...Ik heb ook een gluurgrage buurman,gelukkig los ik dit al op door even de gordijnen dicht te doen..Verder hebben we er gelukkig geen last van..Ontzettend vervelend is dat, van die irritante buren.
Wij waren pas bij klanten,die werkelijk een prácht van een buitenbak hadden aangelegd...Nu heeft die 'buurman' het zelfs zo voor elkaar gekregen dat ze er geen stap meer in mogen zetten..Erg vervelend,vooral omdat die man er bijna geen last van kán hebben..Hij moet haast zijn nek breken om die bak te kunnen zien..En woont zeker 30,zoniet meer meters verderop.

Ik kan je niet aanraden onkruidzaad in zijn tuin te stooien,dan hap je toe...Maar ik geloof goed,dat dat onzettend verleidelijk is Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 08:16

Tallie1979 schreef:
doen!! }>

Mijn zegen heb je ook Extreme duivel

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:43

nee hé ook zo'n zenuwzieke buurman. Een nicht van mij heeft ook zo'n buurman gehad. Ze maakten teveel lawaain, haar katten vernielden zijn (wat niet waar was) meerdere keren per week belde hij de politie op. Soms zelfs meerdere keren per dag. Zij zeiden zelf dat ze wel verplicht waren om te komen na de zoveelste oproep van hem. Ook hij was berucht in de gemeente. Iedereen kende hem daar en veel mensen zijn verhuist door hem.

Kan je geen schutting plaatsen waarhij niet meer kan doorkijken of overheen kijken?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:21

Het is net of je mijn verhaal op heb geschreven.
Ook ik heb zulke buren. Vreselijk, ik woon dan ook echt niet op mijn gemak hier. Ook ik heb de politie en de woningbouw aan de deur gehad.
Geluidsoverlast, stankoverlast, voor de honden. Tevens nog een keer de politie toen wij onze auto aan het uitelkaar halen waren omdat deze naar de sloop moest. Vinden ze blijkbaar erg leuk, maar winnen doen ze niet.
Ik heb mijn lamellen bijna altijd dicht en uit ellende ook aan de achterkant gordijnen tegen het gluren. In het begin trok ik het mezelf wel nog aan omdat ik toch zoiets had van, oke ik zal erop letten. Nu weet ik inmiddels al lang dat ik nergens op hoef te letten want er is helemaal niks wat wij fout doen. We hebben geen blaffende honden (ben zelfs eens zo gek geweest om een week lang een cassete recorder te gebruiken om als wij weg gingen de honden op te nemen, maar ook bij het afluisteren van de tape geen geblaf) Ook stankoverlast is er niet, geen enkele buur heeft daar last van namelijk en wijzelf ook niet. Elk drolletje wat ze perongeluk leggen word meteen opgeschept. Ik ga mijn honden ook niet verplichten om binnen te zitten de hele dag. Met mooi weer staat de deur gewoon open, klaar.
Waar ik me nog het meest aan erger, zelfs nu na al die jaren dat ik hier woon nog, is dat als ik visite heb dat onze buren dan al weer gelijk staan te gluren wie of wat ik in huis heb.
In het begin werd ik er echt gek van en trok ik het me ook aan, nu is dat stukken minder, voel me wat fijner weer in mijn huis, maar helemaal toppie woon ik hier niet nee...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:23

Diplodocus schreef:

Maar je tante die fokt ook duitse herders? Weet je haar kennelnaam niet? Want dat zegt me iets meer dan alleen haar naam?

Groetjes Knipoog



Kennel van de hoornermeer of zo....
Ze is best bekend er komen ook BN 'ers honden bij haar kopen. En ze heeft door bijna heel Nederland honden lopen maar ook in Belgie en Duitsland .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:46

1 grote tip. Wij hebben ook van die nieuwsgierige buren die voortdurende de politie voor niets op ons dak stuurde. En maar zuigen die lui.

Goh geen idee hoe wij die lui zijn gaan haten, je hebt echt jezelf ermee, zeker als het zomer is.

Op een goed moment hadden ze weer een rotgeintje geflikt met de bedoeling om ons uit te dagen zodat ze ons de schuld konden geven en de politie wederom konden bellen, is mijn man volledig uit zijn dak gegaan en heeft onze buurman zo gruwelijk de waarheid gezegd en hem duidelijk gemaakt dat als hij nog eenmaal last van hem heeft, hij graag voor hem gaat zitten (bedoelde dus hem in elkaar zou slaan)

Okey klinkt niet netjes, maar na 7 jaren treiteren ging de knop om.
De lafbek is zo rot geschrokken, nooit meer last.

Toen voor de zoveelste keer de politie ons belde heb ik ze uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Hun gevraagd of ze het niet vreemd vonden dat wij nooit belde en of ze het een idee vonden om eens te zien hoe wij leefden, of we tot het pesterige/asociale volk behoorden. Was niet nodig vond ze, had al genoeg gehoord en we werden verzekerd dat ze ons nooit meer zouden lastig vallen.


Wij hebben dus ook een hond en wij vonden regelmatig steentjes en stukjes glas in het gras, nu dus ook nooit meer.

Zeg hem maar dat als je honden wat gebeurd dat hij er aan gaat en dat hij mag hopen dat je honden nog een lang leven beschoren blijven.
Probleem opgelost.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:55

Jakkes wat een gemuts zeg van die kerel wij hebben sinds vorig jaar nieuwe buren en die hebben een kat er fijn nu is het zo dat ze van de week aan de deur kwamen omdat de honden blafte... Tja zei ik zo dan moet jullie kat maar niet in onze achtertuin komen want daar blaffen ze om... Ja maar een kat hoort buiten te lopen. Ik zo van nou dat kan dan wel zijn maar ik ben bang dat als de kat nog eens in de tuin komt dat hij het niet gaat overleven... slik... sins dien geen kat meer in de achter nu alleen nog in de voortuin... en af en toen onder mijn auto maar dan is hij net op tijd weg (ik vind katten best leuk maar niet als ze zo lastig zijn)

Maar idd camera's is geen verkeerd idee ivm je honden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:58

ik hoop dat je dat gedrag van je buren binnenkort kunt aantonen m.b.v. je camera. En dan ga jij maar eens een klacht indienen!
Chronos schreef:
Tja zei ik zo dan moet jullie kat maar niet in onze achtertuin komen want daar blaffen ze om... Ja maar een kat hoort buiten te lopen. Ik zo van nou dat kan dan wel zijn maar ik ben bang dat als de kat nog eens in de tuin komt dat hij het niet gaat overleven... slik... sins dien geen kat meer in de achter nu alleen nog in de voortuin... en af en toen onder mijn auto maar dan is hij net op tijd weg (ik vind katten best leuk maar niet als ze zo lastig zijn)

Maar idd camera's is geen verkeerd idee ivm je honden.

Een kat behoort niet in onze tuin te lopen, zou ik dan zeggen, want daar lopen onze honden al! En jij mag JOUW honden in JOUW tuin laten! Waarom zei je dat niet?! kom op nou he!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:25

Tip: je partner staat in de woonkamer te kijken of die buurman weer eens de glasbak een bezoekje gaat brengen. Intussen sta jij op een stoel met een giga zak gras of onkruidzaad, en strooien maar. Uiteraard weet jij van niets. Vooral doen als er regen voorspelt is, dan ziet hij die zaadjes niet liggen.
Je kunt natuurlijk ook een keer met de politie afspreken en hen uitleggen dat deze situatie onhoudbaar is. Zij moeten nu toch wel inzien dat de klachten van deze meneer niet bepaald ergens op gebaseerd zijn.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:38

Nou wat een leuke buurman!
Wel weer lekker uitgeluld toen die agente zei dat ze ze bijna nooit hoort blaffen Knipoog Ik zou het ook niet echt leuk vinden om heel de tijd in de gaten te worden gehouden, zeker niet door m'n eigen buurman!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:57

Kun je hem omdat hij gluurd en doet hem niet aanklagen voor huisvrede breuk? Knipoog

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:10

ik heb ook poedersuiker buren.. die maken midden in de nacht rusie en zo dat de hele straat het hoort... vreselijk...

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 00:26

CCCCorine schreef:

Ik denk dat de kans groter is dat de honden hun wat aandoen? Of zijn het niet de Duitse Herders die in de kennels zitten?


Ja het zijn inderdaad de duitse herders

Als ze buiten lopen en er komt zomaar iemand het terrein op wel,dan is het verstandig voor diegene dat 'ie dan blijft staan,anders heeft 'ie toch meerdere DH's aan z'n broek hangen.
Maar om het feit dat ze geen rare dingen over de schuttingen gaan gooien,zoals bv. een stuk vlees met gif erin.
Hopelijk komen die camera's er snel Pling

Groetjes Knipoog

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 00:32

fsoudan schreef:


Kennel van de hoornermeer of zo....
Ze is best bekend er komen ook BN 'ers honden bij haar kopen. En ze heeft door bijna heel Nederland honden lopen maar ook in Belgie en Duitsland .....


Ik heb er inderdaad weleens van gehoord,maar niet om te zeggen dat ik haar echt ken Lachen
Maar das inderdaad wel leuk dat er ook BN'ers daar hun hond kopen. Wij fokken meer op het gebied van de africhting. Dus daarom hoop ik dat diegene die ooit gesnaaid wordt bij onze honden dan maar braaf stil blijven staan,anders hebben ze echt een gigantisch probleem
Deze honden zijn allemaal afgericht en grijpen ook echt als het moet,hopelijk ben ik dan ook snel ter plaats,anders vind ik een uitgebeende buurman Haha!

Groetjes Knipoog

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:23

Er bestaat een plant ik meen dat het springkruid heet, als je die s'nachts over de schutting gooit heeft hij de volgende dag aleemaal paarse bloemen in zijn tuin die je alleen weg kan halen door ze er met wortel en al uit te graven.
Wat een stomme vent zeg Boos!