Geld overmaken naar belgische bokkers....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:36

Bij welke bank zit je? Je hebt een IBAN en een SWIFT nummer nodig om internationaal geld over te kunnen maken. Heb je dat bij je telebankieren staan? Heb je het IBAN en SWIFT nummer van degene van wie je het halster hebt gekocht?

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:06

Hallo, naar Belgie overmaken kost tegenwoordig NIETS extra. Dankzij de Euro. Heb van de week via de bank 30 Euro naar Spanje overgemaakt, en er is 30 euro van mijn rekening afgeschreven. Dus de Euro heeft ook zijn voordelen.

En iedereen heeft een IBAN nummer en iedere bank heeft een SWIFT nummer. Degene die het halster wil verkopen moet daar alleen maar bij haar bank naar vragen, en ik geloof zomaar dat ze dat nog niet heeft gedaan.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:14

Marreke, ook een Belgische Bank heeft tegenwoordig IBAN en SWIFT nummers. Die 15 Euro die je extra moet betalen van je bank om geld over te maken naar Nederland is pure afzetterij! Wanneer is de laatste keer geweest dat je geld naar Nederland hebt overgemaakt?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:18

http://www.vdk.be/producten/betalingsve ... an_bic.htm

Hoe ziet een IBAN-nummer eruit ?
Een IBAN-rekeningnummer is als volgt samengesteld:

de letters IBAN, gevolgd door een spatie

een landcode van twee letters (BE voor Belgiƫ) + een check-digit van twee cijfers, gevolgd door een spatie

de 12 cijfers van uw huidig nationaal rekeningnummer, maar per 4 cijfers gegroepeerd en gescheiden door spaties

Bij elektronische registratie worden de letters IBAN en de spaties weggelaten.

voorbeeld:
huidig rekeningnummer 890-0142154-80
IBAN-nummer ("papieren" formaat) IBAN BE47 8900 1421 5480
IBAN-nummer (elektronisch formaat) BE47890014215480

http://www.dutch-farmholidays.com/nl/hv ... m?iban.htm

Iedere bankrekening in Europa heeft een uniek International Bank Account Number (IBAN) en alle banken hebben een eigen Bank Identifier Code (BIC). Deze IBAN en BIC codes maken uw internationale betalingsverkeer efficiƫnter en goedkoper.

Vermeld bij een internationale betaling het IBAN van de begunstigde en de BIC van de betrokken bank. Dan verloopt uw betalingsverkeer sneller en is de kans op fouten minimaal. Als uw opdracht is voorzien van IBAN en BIC, kunt u bovendien bij betalingen binnen de Europese Unie profiteren van het lage Eurogiro Basis tarief. De BIC code wordt ook wel het SWIFT-adres genoemd.

Vermeld IBAN en BIC ook op uw briefpapier en facturen. Zo kunnen buitenlandse relaties uw IBAN gebruiken voor hun betalingen. Denk hier in ieder geval aan wanneer u nieuw drukwerk gaat bestellen.

U vindt uw IBAN en BIC op uw afrekening van uw zakelijke Giro- of bankrekening. De BIC van Postbank Zakelijk is PSTBNL21, die van ING Bank INGBNL2A. Uw IBAN is gebaseerd op uw rekeningnummer. Hieraan worden een bankcode, een landencode en een controlegetal toegevoegd. U kunt hiermee ook zelf uw IBAN berekenen:

Voorbeeld:
Lokaal rekeningnummer: 0002345678
Bankcode Postbank Zakelijk: PSTB
Controlegetal: 38 (dit is per nummer weer anders !!)
Landcode Nederland: NL
IBAN (elektronisch formaat): NL38PSTB0002345678
IBAN (visueel formaat voor briefpapier, facturen e.d.): IBAN NL38PSTB0002 3456 78

Let erop dat uw betalingsopdracht niet met het woord IBAN begint en geen spaties, punten en streepjes bevat. Voorbeeld van een correct IBAN nummer is NL38PSTB0001234567. Dit moet men dus gebruiken op een overschrijving.

(tekst ontleend aan informatie van Postbank Zakelijk op Internet)

http://www.dutch-farmholidays.com/nl/hv ... m?iban.htm

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:31


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:54

Postbank is ook geen bank...Lips are sealed (Sorry voor eventuele postbankklanten)

Feit blijft dat ik via de ABN AMRO eergisteren 30 Euro van mijn bankrekening heb overgemaakt, dat er 30 Euro is afgeschreven en 30 Euro bij de betreffende bank is aangekomen. En dat ging niet via Acceptgiro, maar gewoon via telebankieren. En nee, dat waren geen tienduizenden Euro's (en ik ga er zomaar van uit dat bij de verkoop van een halster ook geen tienduizende Euro's gemoeid zijn) Haha!

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 08:34

Ik zeg toch, Postbank is geen bank Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:11

Pervinco schreef:
Van giro naar giro duurt bij mij toch echt geen dag... Moet min. 2 dagen op mijn geld wachten! Terwijl ABN en Rabo zowel intern als naar elkaar toe meteen overschrijven...


OK dan!

Van mij mag de ABN/AMRO zich DE bank noemen. Pling

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Anoukjuuuhh, BLEXBot, Brenda66, Googlebot, Ilona__, Indy_Mouse_9, Jade91, joyce83, Lizzah, Pellelilly, Polarize, Renee1991, Shari_B, Touchem, vevina en 52 bezoekers