Wat heb ik nou aan Algebra..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 09:56

Pfffffff hou op!
Heb op het VWO met veel moeite een 5 gescoord voor Wiskunde B (nooit Wiskunde A gehad), tijdens m'n studie had ik 'Wiskunde & Modelbouw', dat tentamen heb ik met nog meer moeite in de herkansing gehaald. Vervolgens kregen we statistiek (had dus geen Wi A, gehad, dat miste ik toen echt wel! hele VWO stof en nog meer in 2 weken er doorheen gejast), had ik mazzel mee, in 1x een 5,6 en nu heb ik weer toegepaste statistiek Frusty Frusty , ingewikkelde berekeningen en die moet je dan nog in Excel maken ook! Maar nu het dus 'toegepast' begint te worden begin ik eindelijk het echte nut er van in te zien, 't is natuurlijk wel handig dat je wanneer je een of ander geweldig onderzoek gedaan hebt ook in staat bent om je data fatsoenlijk door te rekenen en daar conclusies uit te trekken.

Het is natuurlijk ook wel handig als je bv. het verbruik van je auto uit kan rekenen, of kan omrekenen naar de Euro, maar dat kan ik toch niet echt Wiskunde noemen, dat valt bij mij gewoon onder 'Rekenen met je boerenverstand'.

Gek genoeg heb ik het nooit echt vervelend gevonden, ondanks m'n gebrek aan 'talent', ik heb het nooit erg gevonden om sommetjes te maken.

Nulla tenaci invia est via


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:24

Ik ga straks op m'n werk trouwens wiskunde-bijles geven aan een 1e klasser, dat moet nog wel lukken denk ik...... (bovendien kan hij het best, maar hij wil het gewoon niet! Voornamelijk motiveren dus, hoop dat er voor die tijd nog een geweldige reden komt voor het 'nut van wiskunde')

Nulla tenaci invia est via

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, cinniz123, Desty, FrNo, ijslandfan, Mo_86, Polarize, Selina, Shetje14, Urona447, Zoolgangster en 159 bezoekers