Vrijdag onder het mes ;-((

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Vrijdag onder het mes ;-((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 13:06

Eind november moest ik een uitstrijkje laten maken voor het Bevolkingsonderzoek Baarmoederhalskanker. Op 24 december!!!! Verward belde mijn zeer Boos! tacktische huisarts op, met de mededeling dat de uitslag niet goed was. Ik had 3B. Ze had al een afspraak gemaakt voor maandag na de kerst. Ik naar het ziekenhuis en de gyn vroeg of mijn huisarts wel goed bij haar hoofd was om dit voor de kerst te vertellen. Dat ze er ook spoed had bijgezet. De gyn zei dat er niks spoed was en dat er eerst oliebollen gegeten moest worden en dan pas dit.
Hij heeft een stukje weggehaald voor verder onderzoek. De uitslag was nog steeds 3 B Verdrietig . Vrijdag moet ik een dagje naar het ziekenhuis Huilen . Ik wordt onder narcose gebracht en hij gaat een stukje van de baarmoederhals verwijderen.

Ik ben 40 jaar, nog nooit in het ziekenhuis gelegen, nog nooit onder narcose geweest en ik schijt nu 7 kleuren in mijn broek van angst.
In december ben ik al 4 keer voor mijn schildklier in het ziekenhuis geweest en 1 keer bij de gyn. In januari weer 1 keer bij de gyn. Ik geloof dat ik in de mallemolen ben gekomen van ziekenhuis bezoeken. Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:21

welnee dat hoeft niet. Het is echter wel zo dat ze je in het vervolg strenger en frequenter zullen onderzoeken. Maar een onderzoekje gaat nog. Ik snap dat je bang bent, zelf zou ik ook bang zijn, ik heb het niet zo op operaties. Maar als ze slechts een stukje hoeven te verwijderen is er geen man overboord hoor. HEel veel sterkte ermee.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:24

Nou ja ik heb er zelf niet echt veel verstand van, maar wil je toch sterkte en succes toewensen. Want naar het ziekenhuis gaan is nooit leuk.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:32

heel veel sterkte met je operatie, ik ben ook nog noeoit onder narcose geweest, dus ik kan me voorstellen dat je wat bang bent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:33

He bah wat een nare uitslag. Ik wil je veel sterkte wensen. Ik ben ook nog nooit geopereerd en moet binnenkort ook Huilen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:05

Wat is 3B?

Heel veel sterkte, lijkt me ook allemaal heel vervelend om mee te maken.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 14:16

Als je 1 heb dan is er niks aan de hand. 3B t/m 4B is kans dat je baarmoederhalskanker krijg heel groot en 5 heb je het.

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:35

Ha Phia, lang niet gesproken en dan ineens zo' n bericht.
Heel veel sterkte vrijdag, ik zal aan je denken !

Gr. Britt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:39

jee Phia, sterkte joh
wat een gedoe allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:53

Ik heb wel vaker gehoort dat vrouwen zo'n uitslag hadden en er waren dan alleen onrustige cellen aanwezig, vraag het anders eens aan je arts! Daar is ie voor!
En idd erg ontaktisch dat ie dat voor de feestdagen gemeld heeft, waar zitten zn hersens..
Heel veel sterkte met de operatie!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:09

Fijn zo'n arts
Kan me heel goed voorstellen dat je behoorlijk zenuwachtig bent, maar dat is nergens voor nodig....

Sterkte vrijdag Ach gut

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:11

he bah vervelend !! veel sterkte !!!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:13

heel veel succes en sterkte, lekker zo'n taktvolle arts

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:21

Heel veel succes!!!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:29

ai... een 3B, das niet heel erg positief... Scheve mond
Sorry dat ik dit zeg! Ik doe een opleiding waar ik ook vaak baarmoederhalsuitstrijkjes moet bekijken, het voordeel is wel dat je er nu optijd bij bent, ze halen het slechte deel weg, en vervolgens wordt je om de 3 maand gecontroleerd! Dus de kans dat je ddaar echt kanker gaat krijgen is een heeeel stuk kleiner! De operatie opzich valt bij mijn weten heel erg mee!!!

Sterkte Ach gut

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:41

Jeetje...dat is geen leuk bericht...
Heel erg veel sucses!!

Mijn moeder heef ook baarmoederhalskanker eghad en is vandaag toevallig weer voor controle geweest.
Zij had het ook over een uitstrijkje,maar nu ik dit van jou hoor krijg ik toch wel weer de bibbers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:47

He meid, kop op, het gaat om de KANS dat je baarmoederhalskanker ZOU KUNNEN KRIJGEN, dus het is maar goed dat ze het nu gevonden hebben. Nu houden ze je goed in de gaten, en kunnen ze op tijd ingrijpen. (maar ik snap dat je de beruchte 7 kleuren langs je benen hebt lopen hoor, zou ik ook hebben).
Probeer positief te blijven denken, we duimen voor je dat het allemaal heel erg meevalt!

Sterkte en alvast een Boktknuf!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:09

He bah wat rot voor je!
Maar je moet het maar zo zien: Als je 3B heb is er kans dat je het zou kunnen krijgen, niet dat je het al hebt. Toch?
Dus ze kunnen het nu voor zijn. Dat zou ik als een fijne gerust stelling zien.

Sterkte he, kom op je kunt het! Ach gut

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:59

He wat rot zeg!!!
Nou veel sterkte.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:03

oh jee! veel sterkte
ik kom al bijna 12 jaar om de 2/3 maand in het ziekenhuis, maar ik moet er ook neit aan denken dat ik plat moet, gatsie!! ik hoop dat het helpt!
succes!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:04

Ik kan je alleen maar zeggen dat die narcose echt meevalt, na de narcose ben je wel suf natuurlijk maar verder valt het echt mee. ik wens je wel alle sterkte, ik kan me je twijfels en angst heel erg goed voorstellen

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:06

Zulk nieuws is nooit fijn, en dan helemaal niet zoals jou huisarts het brengt! Gelukkig begrijp ik uit je verhaal dat je een goede, fijne gyn hebt. Heel veel sterkte na de operatie

Succes

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:08

Heel veel sterkte Ach gut
En blijf positief denken he! Zoals Sonja al zegt, je hebt KANS dat je het ZOU KUNNEN KRIJGEN. Ze zijn er nu op tijd bij, dus dan zal het denk ik wel meevallen.
Nogmaals, sterkte!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:39

Sterkte! Ik moet op 16 april voor het eerst onder narcose, en de anesthesie-verpleegkundige stelde voor om me een receptje voor een licht kalmeringsmiddel mee te geven, zodat ik de nacht ervoor goed zou slapen en de dag zelf lekker rustig zou zijn. Zou jij daar ook om kunnen vragen? Het middel moet wel goedgekeurd worden door de anesthesist geloof ik...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 23:40

Dank jullie wel OK dan! .

Ik toch nog steeds peu nerveu. Ik weet dat ik er op tijd bij ben en dat de gyn heeft gezegt dat als het weggehaalt is, de kans dat het doorslaat 99.9% is. Maar toch....
Ik zie erg op tegen de prikken, infuus en de narcose. Hoe kom ik uit de narcose Ziek , hoe lang ben ik suf en duf Verward , krijg ik pijn Huilen en wanneer ben ik weer de oude Verward .
Ik hoop echt dat het mee valt. Het liefst heb ik een mokerslag bij de ingang van het ziekenhuis en dan weer thuis wakker worden in mijn eigen bedje.