Wordt "lastig" gevallen door oude mensjes via mn gsm..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Wordt "lastig" gevallen door oude mensjes via mn gsm..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 23:33

Dit is raar... ik word sinds gister gebeld door 2 verschillende 06 nr's en ik pak onbekende of geheime nummers zelden op dus gister beide geweigerd, 1 liet voicemail achter maar die heb ik pas net afgeluisterd.
Vanmorgen om 10.20 werd ik wéér gebeld, door beide nummers, daarna een smsje hoe was de bloeduitslag *
Vanmiddag wéér gebeld en toen heb ik mn voicemail van gister afgeluisterd, een oude man die vrij moeizaam praatte, iets over thuiszorg voor zn vrouw, die voorlopig aan huis vast zat en verpleging nodig had.
Wat later het andere 06 nr dat belde, ik opgepakt, het was de vrouw van de man op mn voicemail, wanneer de thuisverpleging kwam en dat ze dit nr van haar man had gekregen. Ik uitgelegd dat ik níet heb gebeld naar hun, zéker niet met dit nr en dat ik niet van de thuisverpleging ben. heb ze een fijne dag gewenst, vrouw zei dat haar man wrsch dan een verkeerdnr op had geschreven en ik dacht oke opgelost.
Maar nu blijven ze bellen, kreeg weer een smsje over wanneer ik begon, ik teruggestuurd dat ik het beu was en aan de tel al uit had gelegd aan zn vrouw dat dit het verkeerde nr was en ik niet van de thuisverpleging ben en toen was het de rest van de middag stil.
maar nu sinds 1,5 uur wordt er weer steeds gebeld en net een smsje van het nr die man : welterusten, slaap wel **

Ik vind het aan de ene kant dus een vaag verhaal, mijn nr staat nergens geregistreerd en ik geef mijn nr ook zelden weg dus dat die man het verkeerde nr had opgeschreven en ik per ongeluk gebeld werd door hun beide, dat kan prima kloppen.
Zmaar waarom dan blijven bellen en sms'en nadat ik via tel en via sms aan beide heb uitgelegd dat ik niet van de thuiszrog ben en dat ze een verkeerd nr hebben
en dan nog dat laatste smsje ineens??

Als het echt oude mensjes zijn die in de war zijn vind ik het sneu om erg boos/bot te doen maar mijn geduld begint nu wel aardig op te raken, en rustig en netjes uitleggen via tel en sms werkt dus blijkbaar niet.

iemand dé gouden tip om dit netjes op te lossen, niet opnemen werkt niet ze blijven bellen&smsen en mn voicemail volspreken...

ow en ik kreeg van een 3e onbekend 06 nr een nieuwjaars smsje, dat nr heb ik nog niet teruggebeld om te kijken wie het was maar ik denk dat die los staat van deze 2 oudjes Knipoog

Jasmijn159

Re: Wordt "lastig" gevallen door oude mensjes via mn gsm..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:35

Ik zou die man toch nog eens opbellen en rustig uitleggen dat jij écht niet van de thuiszorg bent en of ze alsjeblieft willen ophouden met je bellen en smsen. Daar hoef je denk ik niet eens bot voor te zijn Lachen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:38

Oudere mensen kunnen ook wel eens in de war zijn. Soms begrijpen ze niet alles in 1x, dan moet je het gewoon blijven uitleggen. Misschien dat deze meneer het dan uiteindelijk wel snapt. Gewoon aardig blijven, dan komt het vast wel goed Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:39

Het is binnen de Thuiszorg niet echt gebruikelijk om 06 nummers van de werknemers aan de clienten te geven, juist om dit soort acties te voorkomen.
Of iemand haalt een geintje met je uit, of deze mensen hebben inderdaad per ongeluk het verkeerde nummer.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:42

ik denk dat het geen onwil is van die weltrusten smsjes, gewoon beleefdheid met de mode mee,smsen dus!

Nee ik denk inderdaad dat je serieus op moet bellen en zeggen dat je zelf een andere baan hebt en druk genoeg bent om hier niet meer door te gaan..

Succes ermee!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 23:45

@ Lotte 1990 Die hoop had ik ook, maar zijn vrouw leek me goed te begrijpen dat ik dus niet van de thuiszorg ben en dat hun het verkeerde nummer hebben, ze bood zelfs haar excuses aan voor het ongemak. vanaf haar tel. wordt er ook nog gebeld, maargoed dat kan die man ook zelf doen denk ik.
Heb hem nog niet aan de tel gehad, hij is ook erg moeilijk verstaanbaar op de voicemail dus ben benieuwd of ik hem wel begrijp aan de tel, en hij mij haha
Ik heb hem een smsje gestuud met daarin de tekst:
Sorry maar u heeft het verkeerde nummer, ik ben niet van de thuiszorg. Ik heb uw vrouw aan de telefoon gehad en dit aan haar uitgelegd, u kunt het beste morgen het kantoor van de thuiszorg bellen daar helpen ze u verder, maar ik kan niets voor u doen. Dit nummer hoeft u dus niet meer te bellen want dit is een verkeerd nummer.

weet niet hoe ik het anders nog kan zeggen Knipoog

@ jacimatho, ik dacht dus ook al van wat vreemd want 06 nr's uitwisselen met cliënten van de thuiszorg is iets wat ik niet ken, dacht dus nog even aan een geintje maar beide mensen klinken oud, zij klinkt 55/60+ hij klinkt zelfs nog een stuk ouder.
Wel zijn ze brabants en dat kan toeval zijn natuurlijk maar ze praten echt een beetje plat zoals ze hier bij mij in de buurt ook doen
maarja ik ken niemand die zn opa/oma gaat gebruiken om een geintje met me uit te halen
zeker niet om 10.20 op 1 jan, zo vroeg is niemand van mn vrienden wakker Knipoog

@ friendly, daarom smste ik ook, had nml de hoop dat als ik er 1 heb gesproken en 1 het via sms heb uitgelegd dat ze het dan wel door zouden krijgen, een smsje kan je meerdere keren lezen vor t geval ze toch iets nog niet snappen ofzo.
maarja wat wel het rare is, hoeveel oude mensen kunnen sms'en? mijn oma iig niet haha en die ** gebruiken een aantal vrienden van me in de plaats van xxx wat bedoeld dat oude mannetje er dan mee?? of is ie zo bij de tijd dat ie zelfs dat weet haha

@ saskia, ja aan de ene kant denk ik dus dat het gewoon vriendelijke oudjes zijn die een beetje in de war zijn ofzo, maar blijf het een beetje vaag vinden haha
vind t maar raar, denk dat ik morgen maar weer eens opneem als ze blijven bellen...

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:49

Ik vind het vooral vreemd dat oude mensen sms-en Haha!. Mijn vader van 55 brengt er zelfs nog niks van terecht Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:51

ik zit net te bedenken..maar weet niet of dat nog bestaat..

jaren geleden had je van die foplijnen..dan kun je zo iemand in de maling nemen..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:54

ROFL ROFL Sorry, maar ik vind t erg grappig! Haha!

Worden gestalkd door bejaarden! Maar goed, kan me voorstellen dat het lastig is voor jou. Geen idee hoe je ze op andere ideeen kunt brengen. Suk6 ermee.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 00:25

Saskia9 schreef:
ik zit net te bedenken..maar weet niet of dat nog bestaat..

jaren geleden had je van die foplijnen..dan kun je zo iemand in de maling nemen..

haha jaaaaa die ken ik ook nog *LOL* maar deze mensjes klonken wel écht in de war haha of ja die man klonk echt als 70 jaar ofzo en beetje van de wereld, die vrouw klonk veel meer van deze tijd maar wel een stem van jaar of 60.. en ze begreep wel dat ze het verkeerde nr had, bood excuses aan en alles
die man blijft hardnekkig bellen en smsen, en wordt steeds door de 2 nr's vlak na elkaar gebeld, dus denk dat hij zelf met de 2 telefoons zit te bellen
of ze zitten naast elkaar op de bank, mij om de beurt te bellen haha

naja voor nu is het iig rustig, gelukkig Haha!
als ze morgen weer bellen dan neem ik op en ben ik benieuwd wat ze zeggen..

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:32

@ renske
Gewoon als ze de volgende keer weer bellen zeg je van Met houtzagerij mulder dan weten ze gelijk dat ze geen thuis zorg organisatie aan de tel hebben maar een houtzagerij ( het liefst een mannenstem ) * dit heeft ook bij mij geholpen

Veel suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:34

Nummer blokkeren?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 00:42

ja blokkeren vind ik ook weer zo sneu, stel het zijn echt oude mensjes die de thuiszorg nodig hebben en in de war zijn...dan lopen ze helemaal vast als ze ineens geen gehoor meer krijgen als ze bellen...
ik ga ze denk ik vragen in welke gemeente ze wonen, dan bel ik de thuiszorg in die gemeente wel, geef hun 06 nr's en dan laat ik de thuiszorg maar contact met hun opnemen
vind t anders zo sneu voor ze..

maarja als t niet echt is, dan zit de thuiszorg er weer mee opgescheept haha lastig!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:42

Ah, jij bent echt heel lief Renske! Goed van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:52

Renske_ schreef:
ja blokkeren vind ik ook weer zo sneu, stel het zijn echt oude mensjes die de thuiszorg nodig hebben en in de war zijn...dan lopen ze helemaal vast als ze ineens geen gehoor meer krijgen als ze bellen...
ik ga ze denk ik vragen in welke gemeente ze wonen, dan bel ik de thuiszorg in die gemeente wel, geef hun 06 nr's en dan laat ik de thuiszorg maar contact met hun opnemen

maarja als t niet echt is, dan zit de thuiszorg er weer mee opgescheept haha lastig!

Gezien het laatste sms-je wat je gehad hebt zou ik er geen moeite meer voor doen en gewoon blokeren. Als ze echt de thuiszorg oid nodig hebben kan iemand anders hen daar ook bij helpen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:54

dat is inderdaad lief als je dat voor ze regelt!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:02

Wij via de vaste telefoon, was net je topci aan het lezen en tringggg op de telefoon bij m'n ouders Verward Nummer uit onze omgeving dus maar opgenomen. Mannetje van denk ik wel in de 70; Ja is dit café Poelstra? Is dit het nummer van café Poelstra? Heb hem maar verteld dat het niet zo was. Of ik het nummer wist, nee. Nou dan keek hij verder.

Maar goed, wie belt om 0:00 naar een café Verward Die mensen liggen ook op bed Haha!

Huh wat vaag Clown

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:42

hihi ik vind het stiem wel heel erg schattig eigenlijk. Haha! Haha! Haha! Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:46

Renske_ schreef:

in dit geval is het denk ik het beste wat je kunt doen,vraag hun volledige namen en geef dat dan door aan de thuiszorg ,zij redden zich er dan wel mee.
hopelijk is het dan opgelost!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:56

Voor veel ouwetjes zijn de mobieltjes echt toverapperaten Lachen Lachen zoals je het op wil lossen renske is heel goed!

Die mensen snappen echt niet hoe het werkt en ik weet dat ouwetjes inderdaad snel in paniek raken, ZEKER met dit soort dingen.

Achut

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:05

Probeer anders idd eens terug te smsen..
Weet van mijn oude moeder, dat ze het ding (telefoon) in haar zak heeft,
maar niet eens weet hoe hij werkt

Anders kun je misschien via de povider iets doen????

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:49

Renske_ schreef:
die man blijft hardnekkig bellen en smsen, en wordt steeds door de 2 nr's vlak na elkaar gebeld, dus denk dat hij zelf met de 2 telefoons zit te bellen
of ze zitten naast elkaar op de bank, mij om de beurt te bellen haha

Dit heb je echt wel hilarisch omschreven!! Ik zie het al helemaal voor mij: "nou is het miiiijjjjn beurt!!!" Tong uitsteken

Ik vind het heel goed van je, dat je thuiszorg gaat verwittigen als je de stalkers nog eens aan de lijn krijgt en hun woonplaats te weten komt. Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 16:53

@ echwel, ik had ze idd al een smsje terug gestuurd gistermiddag, waarna ik gisteravond een smsje kreeg me welterusten erin

heb vandaag nog niets van ze gehoord, ik denk dat de thuiszorg zelf contact met ze heeft opgenomen, ook omdat ze nog op een bloeduitslag zaten te wachten.
mochten ze alsnog bellen dan vraag ik waar ze wonen en zorg ik dat de thuiszorg hun belt, maar heb het idee dat het al opgelost is Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:58

Renske je bent echt heel lief voor die mensen zeg.
Ik hoop dat ze nu in het bezit zijn van het juiste nummer.
't is toch wat, wordt je gestalkt door oude mensen Haha!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:05

Abel schreef:
Ik vind het vooral vreemd dat oude mensen sms-en Haha!. Mijn vader van 55 brengt er zelfs nog niks van terecht Haha!

Zou je denken ja, maar mijn ouders, 62 en 66 jaar oud, smsen beiden hoor Haha! .