1 Gigapixel foto (je leest het goed)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

1 Gigapixel foto (je leest het goed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 18:57

Als er nog mensen zijn met tijd teveel en een digitale camera en je weet echt niet meer wat je nu moet doen, dan moet je maar eens even hier kijken.

http://www.tawbaware.com/maxlyons/gigapixel.htm

Mischien een goeie tip, zorg wel dat je een snelle computer hebt met veel geheugen.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:01

Ziet er erg interssant uit, ik moet er even voor gaan zitten om het te lezen, engels is niet echt mijn sterkste kant en al helemaal niet als het over zulke dnigen gaat. Weet je niet een soortgelijke nederlandse site?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:33

Hebbe hebbe!

Dat ene vakje he, waar ergens zit dat op de grote foto? Kan het niet vinden *LOL*

De grote foto kan ik trouwens niet openen, klopt dat?
Hij laad een streep van ongeveer 3 cm en kapt er dan mee.

1 Gigapixel is echt veel zeg. Ik heb dan in vergeleiking met die camera maar een 5,3... Scheve mond (:P)

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:05

vraagje Tong uitsteken

wat is dan nou beter? een analoge camera of een digitale van 1 gigapixel?

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 01:20

1 giga pixels CAMERA'S verwacht ik niet. Deze fotos waar het topic over gaat zijn "gewoon"een aantal 6Mega pixels foto's electronisch aan elkaar geplakt. Voor een 1 gigapixel (kleinbeeld) sensor heb je wel een héle goede lens nodig wil je er wat aan hebben. Ik denk dat het bij zo ongeveer 20 mega pixel wel ophoud. Op dit moment is dat ook nog de top voor medium formaat (hasselblad, mamia 645) Deze 22 mega pixel achterwanden kosten iets meer dan € 20.000 ex BTW.

10-15 Mega pixels is op dit moment de top voor full frame 35mm (Canon EOS 1Ds en kodak DCS 14N

Voor meer over de digitale achterwanden:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/valeo22.shtml Kwijl

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:16

nou snap ik het niet meer Blond

hoe kun je van een aantal foto's van 6 mp 1 gigapixel krijgen?
zijn het dan gewoon allemaal kleine foto's van 6mp aan elkaar, waardoor j 1 grote foto krijt en wanneer je dan van die foto een klein stukje neemt heb je weer een foto van 6mp maar omdat het uit '1 foto' komt is het een gigapixel? zoiets Verward

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:45

Klopt, aan een klein stukje van de 1gig kan je niet meer zien dat het van een 1 gig "foto" komt. Hij plakt ze eerst aan elkaar en neemt dan weer een klein stukje. De vergelijking die hij maakt is waneer je de hele foto met een 6 megapixel camera (en een groothoek lens) zou nemen, dan zie je natuurlijk minder detail dan 196 aan elkaar geplakte fotos met een telelens van elk 6 mega pixels. Blijft wel knap hoor en een hele klus zoveel foto's naadloos aan elkaar plakken (Stitchen) en bij het maken ook zorgen dat alle foto ook aan elkaar te plakken zijn.

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:56