Wie slikt er hier slaappillen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:40

Waarom beter nadenken voor je hier iets neergooit?
Ik begrijp uit je bericht dat je nu wel beseft dat het niet zo normaal is om ze elke dag te gebruiken.
Dat is toch weer een pluspunt dat je dat ziet OK dan!
Dus haal niet alleen het negatieve uit je eigen topic, maar dus ook het positieve, het positieve dat je ne beseft dat het niet zo hoort.
Daar kun je dan misschien weer op verder

Succes en sterkte!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:42

weet je ik heb het ook gehad en het komt ook wel terug zo nu en dan. je moet je zelf ontwennen te stressen. dit kan door je rustig te houden met melatomatine ofiets. tis onschuldig, maar ut houd je wel een beetje rustig, zo ontwen je te stressen. iets wat een gewoont is geworden. dat ken ik want dat heb ik zelf ook gehad.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:25

Ik ga helemaal mee met Runningkawa. Inzien dat je een probleem hebt is het begin van de oplossing.

Ik wilde je ook zeker niet aanvallen maar, en ik neem aan dat dit ook voor de anderen geldt, de ogen openen omdat het inderdaad niet "gewoon" is om zo afhankelijk te zijn van medicatie.

Heel veel sterkte met je strijd!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:25

Ik heb ze een paar jaar geleden na een traumatische ervaring (geweld) op mijn toenmalige stage-adres gebruikt. Mijn moeder had, ze geen probleem om wat van haar te lenen toch?
Dus wel, nu vier jaar later worstel ik er nog mee. Ik kan makkelijk zonder, maar toch blijft die drang...Het is wel degelijk erg verslavend, begin er nooit aan...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:31

Percy schreef:
Ik ga helemaal mee met Runningkawa. Inzien dat je een probleem hebt is het begin van de oplossing.

Ik wilde je ook zeker niet aanvallen maar, en ik neem aan dat dit ook voor de anderen geldt, de ogen openen omdat het inderdaad niet "gewoon" is om zo afhankelijk te zijn van medicatie.

Heel veel sterkte met je strijd!



Amen

Ik vind het overigens niet vreemd dat je niet op andere medicatie reageerd, je slikt aardig stevige pillen...

Wil je mijn verhaal evt. wel vertellen, indien je interesse hebt stuur maar een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:39

Pervinco schreef:
Ik vind het overigens niet vreemd dat je niet op andere medicatie reageerd, je slikt aardig stevige pillen...


Nope Scheve mond Niet goed gelezen geeft niks Bloos
Had als kind zijnde al dat ik er niet op reageerde...(Ik stuur je een PB)

Gelukkig dat deze topic die zo waardeloos begon toch nog een beetje een positieve wending heeft gekregen.
Dit was idd de druppel, ik heb een probleem. Scheve mond

Zal er mee aan de slag moeten gaan alhoewel ik het echt niet zie zitten, het is zulke rommel. Ik begon er nu een paar jaar geleden mee, en toen dacht ik; "ikke en verlaafd raken??"

vergis me dus ernstig..Moet nu van mn behandelaar een lijst bijhouden wanner en wat de reden van het slikken en drinken is.
Beginnetje...al is het maar heel klein.

Citaat:
melatomatine

ja zal er eens naar vragen aan mn therapuit(Waarom omet ik er wéér om vragen zucht...)
Kijken of dat wél wekt bij mij.. Scheve mond

Bedankt voor jullie steun!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:45

Ik heb ook een tijdje slaappillen geslikt, dit omdat ik de dag en de nacht had omgedraait en dus absoluut niet meer in slaap kwam,later heb ik ze ook nog gebruikt omdat ik toen een tijdje ergens anders moest slapen en ik durfde dus absoluut niet te gaan slapen, dus had ik liever slaappillen...
Nu ben ik allang gestopt, en het lukt me nu heel goed om zelf weer te gaan slapen zonder pilletjes.. naja ik slik nog wel andere medicatie maar die zijn niet voor het slapen..
Ik hoop voor jou dat je binnekort ook lekker kan slapen zonder slaappillen..
sterkte ermee Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:13

Als bokt echt een afspiegeling van de samenleving is.........Nee hoor chiqa Knipoog
Verslaving aan pillen is de ergste verslaving die er is. Maar ik denk (lijkt me) dat het niet jou grootste probleem is. Ook niet qua mate van verslaving. Echte pillenverslaafte slikken minstens 10 pillen van uiteenlopende eigenschappen op een dag. Ik kan adhv jou info helemaal niet inschatten hoe of wat. of wat je probleem is. Gelukkig is er met pillenverslaving goeie begeleiding te vinden (aols het jellinek kliniek; of hoe schrijf je dat). Wel is het zo dat je moet zorgen dat dit niet helemaal uit de hand loopt (en dus ook nu al hulp zoekt). Het is de ergste verslaving die er is. Erger dan welke drugs dan ook. In de zin van: je komt er heel moeilijk vanaf. Na een jaar kan je nog een aanval krijgen, door het afkicken. het fijne weet ik er niet van. Ik zou zeggen bel eens de jellinek kliniek op en informeer eens.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:19

Ook mijn reactie was niet rot bedoelt. Maar ik schrok nogal van de nonchalante manier waarop je dit topic bent gestart. Fijn om te horen dat je hulp hebt gezocht.
Ook jij komt er vast wel weer bovenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:20

Ik weet t niet of Bokt een afspiegeling is van de maatschappij bij vrienden kan ik mn verhaal ook niet kwijt zonder dat ze boos worden, ik zie het maar als boos zijn omdat ze ongerust zijn, end at zal het ook wel zo wezen maar het maakt me zo verschrikkelijk wanhopig, voel me zo stom en dom als ik het vertel zo nu ook weer.
Ik heb trouwens een afspraak lopen bij de Breider..(soort Jellinek) maar dat gaat uit van vrijwillige basisi helaas.
Zo ver ben ik helaas nog lang niet slappe hap ook he..

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:23

he niet jezelf stom vinden hoor(doe je toch wel maar tis niet nodig)
iedereen heeft z'n problemen zo jij dus ook en dat je er over durft te praten vind ik al heel wat.
het komt wel goed als je het maar wil en miss ben je daar nu nog niet aan toe, maar als je, je maar blijft realiseren dat het niet goed voor je is komt de dag wel dat je het wel kan en je mag mij altijd mailen of whatever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:23

Chiqua, ik schrok ook van je bericht hoor Lachen. Je hebt volgens mij wel degelijk een afhankelijkheidsprobleem en ik denk dat je er erg op vooruit zou gaan als dat zou veranderen. Maar hoe dat moet en op welke manier je dan weer (al) je andere problemen op zou moeten vangen, weet ik niet, daar zijn deskundigen voor denk ik.
De weg terug vanuit een verslaving is niet eenvoudig, maar het is al heel erg veel mensen gelukt, dat lees je hier gelukkig ook. Het is moeilijk, maar het kan wel, hoe je dat aan gaat pakken, dat is geheel en al aan jou Lachen. Sterkte ermee.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:29

hey zit ff te denken je kunt zowiezo met een psycholoog beginnen of had je die al, maar wees voorzichtig want er zit veel zooi tussen die lui en cker geen riagg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:09

Ondanks alle tegens die ik hier lees, zal ik mijn ervaring toch even neerzetten.

Ik gebruik sinds een tijdje L-Tryptofaan. Deze stof zit verwerkt in capsules en je neemt er één of twee een half uur voor je gaat slapen. Wat doet het?
L-Tryptofaan bevordert de aanmaak van melatonine. Dit is de stof die jouw biologisch ritme regelt. Als je lichaam dus niet genoeg aanmaakt, kun je slaapproblemen krijgen.
Naast melatonine wordt L-tryptofaan ook omgezet in serotonine. Het is dus ergens ook een soort anti-depressiva, hoewel het VRIJ VERKRIJGBAAR is.
Het enige nadeel van deze pillen is dat, tenminste als je een vitamine b tekort hebt, je lichaam L-tryptofaan om gaat zetten in vitamine B (dacht B6) Maar gelukkig heeft fabrikant orthica hier een trucje voor en stoppen ze er dus naast L-tryptofaan een behoorlijke hoeveelheid vitamine B in.

De resultaten? Geweldig. Ik slaap als een roos wat erg gewenst is (misschien herinneren sommigen mijn verhaal nog wel). Na zo'n zes weken slik ik gedurende twee maanden geen L-tryptofaan om ervoor te zorgen dat de natuurlijke aanmaak van zowel melatonine als serotonine behouden blijft.

Enige nadeel is de prijs, 23 euro voor 60 capsules. Ze zeggen trouwens dat deze capsules een erg geschiktmiddel is voor fervente xtc slikkers Verward Dit dan weer omdat je lichaam bijna geen serotonine meer aanmaakt na het gebruik van xtc Verward



Lieve bokkers, op deze manier kúnnen jullie toch geen problemen hebben met slaapbevorderende middelen? (in deze mate dan Knipoog )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:13

Over L-Tryptofaan heb ik rare verhalen gehoord. Er schijnen zelfs mensen te zijn overleden na gebruik van dit middel. Hoe en wat weet ik niet precies meer, maar er was iets mee. Eens kijken of ik dat nog terug kan vinden ergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:23

Dat is 5HTP....dat was weer een andere vorm....L-tryptofaan word eerst omgezet in 5HTP en dan in serotonine....wat jij bedoelt was dus 5htp die dus zo geslikt werd en direct omgezet werd in serotonine en dat was gevaarlijk ja...

maar deze vorm is geheel ongevaarlijk Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:31

Nee, het ging echt om de naam L-triptophan. Er staat me iets van bij dat ik daarover eens een docu heb gezien bij Discovery. Maar ik kan er niets over terugvinden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:34

Akke schreef:
maar deze vorm is geheel ongevaarlijk Lachen


Geen enkel medicijn is geheel ongevaarlijk... En deze 'sector' al helemaal niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:41

Ik ben nu even te wanhopig om het uit te zoeken(heb net een slechte uitslag gehad van mn katje, die heeft waarschijnlijk kanker aan he oog en is niet te opereren)
Dus...zie nu even geen open weg mn relativeringsvermogen is momenteel even heel erg zoek....Ik wil wel gaan afkicken maar nu maakt het me alleen maar afhankelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:42

Okee...laatste poging Haha! het is echt hetzelfde. L-tryptophan (engels dus even!) wordt in je lichaam omgezet in 5HydroxyTriptoPhan vóórdat er dus serotonine/melatonine van wordt gemaakt. Die 5htp werd ook als capsule verkocht en daaraan zijn mensen doodgegaan. Omdat je dus niet weet hoeveel 5htp omgezet wordt in serotonine/melatonine is er dus zo een overdosis. Zoals de naam dus ook al zegt is 5htp dus ook vijf keer werkzamer dan L tryptofaan, wat weer komt doordat 5htp niet meer omgezet kan worden in vitamine B en Ltryptofaan wel....

En op een andere website: www.partyflock.nl staan idd ook verhalen van mensen die dus dat programma gezien hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:47

Pervinco"]
[quote="Akke schreef:
maar deze vorm is geheel ongevaarlijk Lachen


Geen enkel medicijn is geheel ongevaarlijk... En deze 'sector' al helemaal niet...
[/quote]

daar heb je natuurlijk volledig gelijk in Haha! Maar je moet natuurlijk in de hele context zien. Als we L-tryptofaan naast 5HTP zetten kan je stellen dat L tryptofaan ongevaarlijk is. Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat welk middel dan ook, tot aan water toe, gevaarlijk is als het niet op de juiste manier genomen word. Dat is ook zo lekker makkelijk he, maak misbruik van een middel en geef het middel de schuld. Maar zolang ik het gecontroleerd en op een verantwoorde manier gebruik durf ik gerust te stellen dat L tryptofaan naast ongevaarlijk voor mij een waar tovermiddel is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:06

He maar Akke mij reist er een vraag op, waarom wordt het niet vergoed door het ziekenfonds?
En waar haal je dat middel dan?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:17

Als het vrij verkrijgbaar is - wat dit meen ik was - wordt het zelden vergoed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:20

Pervinco schreef:
Als het vrij verkrijgbaar is - wat dit meen ik was - wordt het zelden vergoed...

Ja maar waarom is het dan niet op recept te verkrijgen, het lijkt me best een heel goed middel als ik het zo lees, tegen het perfecte aan.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:25

Lieve schat, geneesmiddelen zijn NIET goed... Jij bent er echt afhankelijk van... Probeer er nou "gewoon" vanaf te komen ipv aan te gaan rotzooien met medicijnen die -nog- vrij verkrijgbaar zijn...

Alleen al vanwege het feit dat je therapeut en/of dokter totaal geen zicht meer heeft op jouw inname...