Baan bij dit bedrijf, te duister of doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Baan bij dit bedrijf, te duister of doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 12:59

Ik ben maandag opgebeld door een man die zei dat hij mijn CV van www.werk.nl gehaald had. Hij was bezig met het opzetten van de eerste vestiging van een hulporganisatie Food For Life. Hij vroeg of ik interesse had in een baan als callcentermedewerker.

Nou, dat heb ik wel, ben namelijk dringend op zoek naar een bijbaan, en dit verdient behoorlijk goed. Aan de andere kant vind ik het een klein beetje een vreemde situatie. Gisteren ben ik erheen geweest voor een gesprek. Het was in een klein kantoortje boven een supermarkt, het zag er wel netjes uit. Er was al een meisje bezig met inwerken. Het is de bedoeling dat ik mensen op ga bellen om donaties los te peuteren, twee middagen en avonden in de week, van 15 tot 22 uur. Ik krijg een contract van drie maanden.

De organisatie schijnt uit Israel te komen. Ik heb eerst op verschillende sites naar links gezocht, maar kon niks vinden. Toen heb ik maar even gebeld, en toen kreeg ik het adres.

http://www.food-forlife.nl/

Vinden jullie dit een beetje betrouwbaar overkomen? Ik heb geen ervaring met callcenterwerk, dus weet niet wat ik kan verwachten.Zouden jullie het doen?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:06

Als ik op Google zoek vind ik wel een zo te zien andere organisatie met die naam: http://www.ffl.org/
Vaak zijn dit soort projecten dubieus soms niet. Misschien kun je even met een bekende grote hulpverleningsorganisatie bellen (Unicef oid) of zijn bekend zijn met deze organisatie.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 18-02-04 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 13:09

Nee, het is een andere organisatie dan die jij noemt. Dat is er een met alleen vegetarisch eten, en daar kwam ik ook al op terecht. Weet je misschien algemene instanties, die dit soort bedrijven controleren?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:13


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:14

Nee, ben hard aan het denken. Heb de website van jou ook even doorgespit op zoek naar referentiemateriaal. De enige twee namen die op de website voorkomen geven geen hits in Google iig.. Verder ook niets aangetoond wat op iets groters lijkt dan een paar gasten in nederland die iets proberen. (De projecten blijven vaag bijvoorbeeld, er wordt niets concreets genoemd. )

Misschien de consumentenbond? of een inschrijving bij de KvK? Of toch een andere grote bekende hulporganisatie vragen..

* zie dat Ellende een goede tip heeft*
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 18-02-04 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:14

Ik zou zeggen doe het niet, maar dat is ook uit eigenbelang.

Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het om weer 's avonds gebeld te worden door zo'n miep die mij iets aan wil smeren of weer een enquete wil doen die 'slechts' 10 minuten kost. Bah!

Ik wacht de openingszinnen tegenwoordig niet meer af, maar blaf ze meteen af. Elke week minstens 2x! En ik ga zeker NOOIT op die acties in!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:15

Waarschijnlijk gaat het hier niet om enquetes maar bedelen om geld..

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 15:05

Heb net naar het CBF gebeld, maar het bedrijf was niet bij hen bekend. Misschien wel logisch, omdat het hier net een paar dagen bestaat, maar ben er toch niet helemaal zeker van.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:07

als het bij CBF niet bekend is zou ik het niet doen.

Als in: mijn geweten zou gaan klagen als ik mensen geld zou aftroggelen
voor een goed doel dat niet bestaat

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 15:24

Ze zijn het nu voor me aan het uitzoeken, want het kwam ze wel bekend voor. Maar ze bellen me zo terug...en dan hoor ik het wel. Zou wel jammer zijn, heb wel behoefte aan geld. Vind het inderdaad alleen niet zo'n heel goed plan om ergens voor te gaan bedelen wat mogelijk niet bestaat.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:08

Als het echt een bestaand bedrijfje is, dan zou ik het gewoon proberen. Maar het klinkt allemaal nogal vaag. Als je twijfelt, doe het dan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:21

Dit bedrijf bestaat echt. Er is een inschrijving in het handelsregister en een KvK inschrijvingsnummer.
Of ze echt mensen helpen weet ik niet.
Werken in een callcenter is niet altijd even leuk, maar als het jou iets lijkt zou ik zeggen, doen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:56

Maar ja, iedereen kan zich zondermeer bij de Kvk laten inschrijven. Zeker als het een recente inschrijving is zegt dit niks.
Waarom is de site trouwens alleen in het Engels?? Ik vind het maar vaag.
Op welk adres ben je geweest??? Want het adres op de site lijkt niet te kloppen. Daarbij vind ik het helemaal 'verdacht' als ze je goed betalen. Het is toch een hulporganisatie??

Kun je niet via het uitzendbureau een leuk baantje vinden?

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:02

is er nu net eentje bij cash en carlo die een callcentermedewerkster is Tong uitsteken

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:21

Marreke schreef:
Dit bedrijf bestaat echt. Er is een inschrijving in het handelsregister en een KvK inschrijvingsnummer.
Of ze echt mensen helpen weet ik niet.
Werken in een callcenter is niet altijd even leuk, maar als het jou iets lijkt zou ik zeggen, doen.


heb je de kvk ook zelf gebeld ? is het een stichting ? (de naam zou daar op kunnen wijzen namelijk) hoe lang bestaan ze al ? wie zijn de bestuurders, dat soort dingen !

Ik zou zeggen, volg je gevoel, als je het niet vertrouwt, niet doen! Wanneer krijg je betaald (per maand/per week) als het per week is, kun je de gok nog nemen

suuzjuh

Berichten: 77
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:39

hmm volgens mij klopt het niej.
Je ouders moeten een keer meegaan ofzo

suuzjuh

Berichten: 77
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:40

je krijgt tog per 3maanden.
Dat krijg je Bijna nooit

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 10:22

Ik heb besloten dat ik het gewoon niet doe. Ik heb het CBF en het VFI gebeld, en ze hadden allebei nog nooit van de organisatie gehoord. Ik twijfel ook al over de werktijden, want ik moet terug met het OV, en daar hou ik niet zo van, in m'n eentje, 's avonds laat.
Bedankt voor de adviezen!