Hoe pak ik dit aan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 20:52

Ik ben erg creatief en heb er lang van gedroomd om iet smet bloemen te gaan doen. Maar omdat hier in alle bloemen winkels enz. geen personeel nodig was, en ik het niet meer zo zag zitten met bloemen, heb ik het van me af gezet. Nu heeft mijn moeder met de tuinman gekletst die ook een bloemenwinkel heeft, en die zoeken al maandenlang een personeelslid voor doordeweek. Mijn moeder zei dat tegen mij, en ik vind dat creatief bezig zij nog steeds erg leuk, dus ik dacht laat ik eens vragen of ik daar in mn vrije tijd wat kan helpen. Maar... ik ben bijna 15, zit dus nog op school, en heb alleen dinsdagmiddag vrij. Voorderest ben ik op woensdag/donderdag/vrijdag om 5 over 3 uit (maandag kan ik niet) Zou ik kunnen "solliciteren" naar deze winkel? En zo ja, hoe pak ik dit aan? Ik ken de mensen wel, we zijn er altijd al klant.

Ik zie graag reakties van jullie, als je vragen hebt, vraag maar, kan ik ook best begrijpen want het is een nogal warrelig verhaal gloof ik zo Haha! .

Greetz, Danielle Party!!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 21:15

Je zou gewoon kunnen vragen of ze jou in dienst willen nemen. Ook al ben je pas 15. Misschien ga je dan wel zwart werken..?
Maar, ik zou het gewoon vragen. Nee heb je, Ja, kun je krijgen Haha!

Heel veel succes iig

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 21:22

Niet geschoten is altijd mis.
Dan liggen je naam en adres er maar alvast en ben je bekend. En wat dacht je van in de vakanties?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 21:42

ik denk niet dat ze je zwart laten werken!
Maar misschien kan je inderdaad beginnen met na schooltijd helpen, of op zaterdag en in de vakanties inderdaad. En als je daar dan eenmaal 'bekend' bent, dan denken ze bij een nieuw baantje eerder aan jou!
Maar volgens mij moet je 16 zijn om in een winkel te werken, maar misschien kan je andere klusjes doen daar ofzo.
succes

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:35

Op vrijdagmiddag en zaterdag is het juist druk in zo'n winkel en in de schoolvakanties ook, dan zijn veel mensen thuis en die gaan op visite (met bloemetje!) of willen thuis een bloemetje hebben.
Gewoon vraagt. Wie niet w(vr)aagt wie niet wint.
Succes!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:42

je moet het gewoon vragen. stap daar naar binnen en vraag het! zo ben ik ook aan mijn oude baantje gekomen! was trouwens ook in de bloemen!
als je het niet doet, heb je nix, je kan het altijd proberen! Party!!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 16:03

gewoon doen!!! en als je het leuk vind zijn er ook nog allerlei opleidingen in enzo!! ik vind het ook hardstikke leuk!! ik heb veel van mn moeder geleerd, die heeft zo'n opleiding gedaan Haha!