atkins dieet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:41

even een vraag hoor.... men zegt (op tv etc) dat het atkins dieet slecht is en het word afgeraden.

Mijn buurvrouw houd zich enorm aan dat dieet en ze is al 4 kilo afgevallen in 1 week!

Het is de bedoeling zo min mogelijk kalorieën binnen te krijgen maar wel zo normaal mogelijk kan blijven eten. (wat ik heb voorgenomen) je mag niet meer dan 20 kalorieën per dag (mijn buurvrouw iig)

wat vinden jullie van dit dieet? en wat raden jullie het aan of af?

marjon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:43

ik heb er alleen maar positieve dingen over gehoord

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:45

Ben je te zwaar? Snoep je veel? Groei je nog? Als je nog groeit, niet doen, als je niet te zwaar bent, ook niet doen. Als je veel snoep, niet meer snoepen! Het is volgens mij veel gezonder om een normaal eetpatroon aan te leren, en dat atkins is volgens mij verre van normaal.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:46

20 kalorien?
dat is nog niet eens een plakje ontbijtkoek.
Sommige mensen noemen dat 'hongerstaking' Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:47

alleen volgens dieten die ik ken met je minimaal 1200 cal. op een dag Scheve mond

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:48

ik denk dat je kilocalerieën bedoelt??

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:50

e_l_m_o schreef:
ik denk dat je kilocalerieën bedoelt??


ik denk het Bloos

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:50

MargaV schreef:
Ben je te zwaar? Snoep je veel? Groei je nog? Als je nog groeit, niet doen, als je niet te zwaar bent, ook niet doen. Als je veel snoep, niet meer snoepen! Het is volgens mij veel gezonder om een normaal eetpatroon aan te leren, en dat atkins is volgens mij verre van normaal.


ik vind mezelf te zwaar en ik snoep veel Tong uitsteken
maar zo'n dieet... lijkt me absoluut niet goed als je nog op en top puber bent! ik begin er dus ook niet aan.
Als ik wil afvallen.. doe ik het wel op een andere manier Tong uitsteken

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:52

Gelukkig!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:52

ik zou als ik jou was gewoon al het snoep ed laten staan en gewoon 3 keer per dag gaan eten...

als je een keer trek hebt in een tussendoortje neem je gewoon een stuk fruit.... (evt droge crackers...)

(hoe ik het weet.... zelf ook bezig Schijnheilig )

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:54

e_l_m_o schreef:
ik zou als ik jou was gewoon al het snoep ed laten staan en gewoon 3 keer per dag gaan eten...

als je een keer trek hebt in een tussendoortje neem je gewoon een stuk fruit.... (evt droge crackers...)

(hoe ik het weet.... zelf ook bezig Schijnheilig )


haha ja, maar vind het erg moeilijk Knipoog

maar ik was gewoon benieuwd wat jullie nou van dat dieet vonden omdat je er op tv van die negatieve dingen over hoor!

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:54

Snap je niet, Atkins gaat niet om kalorieën, maar over koolhydraten. Je mag in eerste instantie alleen eiwitten en vetten eten, geen koolhydraten. Je gaat vreselijk naar slablaadjes verlangen is mijn ervaring.
Het werkt redelijk, maar doe het niet voor je 20-ste. Pas als je bent uitgegroeid.

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:56

Mijn ouders volgen een punten dieet, je mag dus maar 40 punten op een dag, je mag wel gewoon alles eten maar daar staan de punten voor, bv patat zonder mayo 14pnt. 1 hele pizza is 40pnt (niet eten dus) en het werkt wel.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:59

Mijn oma volgt het Atkins-dieet al vanaf het eerste begin en zij is er erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:59

weight watchers ??? Schijnheilig werkt erg goed alleen ik hou hte niet vol... mijn moeder overdrijft het veel te erg

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:16

Er was laatst toch zo'n ophef over Atkins ( http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2004/02_februari/10/buitenland/0210_atkins_overgewicht_2100.xml ) dat de beste man zelf is overleden met overgewicht aan een hartkwaal.
Atkins zou best kunnen werken maar het lijkt me niet gezond.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 17:18

RosiePosie schreef:
Snap je niet, Atkins gaat niet om kalorieën, maar over koolhydraten. Je mag in eerste instantie alleen eiwitten en vetten eten, geen koolhydraten. Je gaat vreselijk naar slablaadjes verlangen is mijn ervaring.
Het werkt redelijk, maar doe het niet voor je 20-ste. Pas als je bent uitgegroeid.


dat bedoel ik... eindelijk het goede woord Tong uitsteken

KOOLHYDRATEN Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:19

RosiePosie schreef:
Snap je niet, Atkins gaat niet om kalorieën, maar over koolhydraten. Je mag in eerste instantie alleen eiwitten en vetten eten, geen koolhydraten. Je gaat vreselijk naar slablaadjes verlangen is mijn ervaring.
Het werkt redelijk, maar doe het niet voor je 20-ste. Pas als je bent uitgegroeid.



Nee hoor, want je mag sla eten zoveel je wil! Groentes, vlees,vis, dat is wat je mag eten. Je mag geen suiker en geen koolhydraten. Dus geen aardappels, rijst, pasta enz.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:46

20 kcal op een dag is onmogelijk, een plakje ontbijtkoek heeft al 60 Knipoog
En je hebt er meer dan 2000 nodig.
En dat je buurvrouw 4 kilo in een week kwijt is, is geen goed teken, maar juist slecht. Heel slecht.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:29

Mijn vader volgt het dieet. Hij woog 3.5 week geleden 90 kilo. Nu weegt ie 82. In het begin ging het met 700 gram per dag.

Het gaat erom dat je zo weinig mogelijk koolydrathen eet geloof ik.
Hij mag dus wel vlees, spek, eieren en sla, maar geen aardappelen en brood.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:51

Pipo schreef:
Nee hoor, want je mag sla eten zoveel je wil! Groentes, vlees,vis, dat is wat je mag eten. Je mag geen suiker en geen koolhydraten. Dus geen aardappels, rijst, pasta enz.


Maar je moet wel zorgen dat je de geen panneermeel erop hebt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:00

4 kilo in een week is ongezond veel. Dat moet je helemaal niet willen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:04

ga gewoon naar een dietiste........... helpt ook!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:19

Atkins-dieet is volgens mij niet goed. Je krijgt teveel vetten en eiwittenbinnen en te weinig koolhydraten. Als je teveel vetten en eiwitten afbreekt omdat je te weinig koolhydraten binnenkrijgt komen bij de verbranding slechte (lees giftige) stoffen vrij. Ook is te veel vet niet goed voor hart en bloedvaten. Als je 4 kilo in een week bent kwijtgeraakt is dat waarschijnlijk alleen vocht en ook spieren. Om vet te verbranden heb je meer tijd nodig. Dat gaat met 1/2 tot 1 kilo per week. Als je te zwaar en jong bent zou ik gewoon naar de huisarts gaan en die kan je doorverwijzen naar een dietiste.
Geen aardappels, rijst en pasta is erg slecht. Je moet gevarieerd eten (schijf van 5) en met mate snoepen. Als je een streng dieet gaat volgen wordt je stofwisseling op den duur trager en als je dan weer normaal gaat eten, kom je weer veel aan. Dus als je af wil vallen (als het echt nodig is) zou ik minder snoepen en meer gaan bewegen. Van meer beweging gaat je stofwiiseling ook omhooh en verbrand je per dag meer calorien.
Succes.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:26

Idd spokie79!

Vandaag nog bij verzorging gehad. Als je veel afvalt in 1 week raak je alleen vocht kwijt. Als je stopt met het dieet kom je weer net zoveel aan of juist meer.
Je kan beter langzaam afvallen, da's veel beter!
Gewoon niet teveel tussendoortjes en veel beweging! Ik ben nu ook aan het lijnen. Eet gewoon 3 x per dag en laat tussendoortjes weg. Ofja als tussendoortje neem ik een appel enz.
En veel water