Bleegh muizen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Bleegh muizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 09:43

Vannacht om vier uur werd ik wakker van een enorme herrie beneden.
Ik schrok zo erg dat ik letterlijk onmiddellijk rechtop in bed zat.
Ik naar beneden gerend, hing mijn (par)kietje in vreselijk paniek aan de tralies van zijn kooi, echt heel erg zielig. Hij was doodsbang want om zijn kooi, in de woonkamer renden wel een stuk of tien muizen!
En in plaats dat ze schrokken dat ik er aan kwam blijven ze nog even rond rennen ook! Nu ben ik als de dood voor muizen Bloos! , dus ze moeten zo snel mogelijk weg!
Ik vind het zo eng als ze ineens door mijn kamer rennen! Weet iemand echt goede tips om ze weg te krijgen? Ik ga zo naar de dierenwinkel voor van die doosjes, maar weet iemand of die goed werken?
Alvast bedankt!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:53

zo 10 muisjes nog wel. Ja die lokdozen helpen wel dat je die bij een dierenwinkel kan kopen zeg.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 09:56

Ja, veel he! Ik denk dat ze bij mijn buren vandaan komen, dat huis heeft heel lang leeg gestaan. Het klink inderdaad een beetje raar dat je dat soort spullen bij een dierenwinkel kunt kopen, maar mijn dierenwinkel verkoopt ze echt idd

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:56

Jeetje, wat veel! Is het dan niet verstandiger om mensen van de ongediertebestrijding te laten komen? Mijn ervaringen met vallen en lokdoosjes zijn niet zo super, het helpt niet zo veel, en vooral als er zoveel zijn...

Jammer dat m'n fret hier niet meer is, anders had je die wel kunnen lenen. Haha! Of gebruik de kat van de buren even. Knipoog

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 11:19

Ja, hihi, daar had ik ook al aan gedacht, om even een kat te lenen.
Ik dacht er ook al aan om iemand van de ongedierte bestrijding te laten komen, maar ik vrees dat dat niet goedkoop zal zijn Scheve mond ,ik probeer het dus eerst zelf maar even en blijf heel hard hopen....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:31

gemeente bellen, hebben wij ook gedaan. Die plaatsen (gratis) door heel je huis doosjes met gif.
Wij waren er met een week vanaf (alleen vind je nu perongeluk wel ergens een dooie Haha!)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:31

Ieeeew.. ik had laatst ook een muis in mijn woonkamer.. gelukkig waren het er geen 10 Scheve mond en die liep doodleuk te wandelen door mijn woonkamer terwijl ik daar tv zat te kijken Bloos! Toen ik hem zag begon ik te gillen en sprong op de bank Bloos ja bang voor een muisje.. ik vind het gewoon vies muizen in mijn huis!

Ik belde mijn moeder op om te zeggen dat mijn katten heel gauw weer naar mijn huis moesten komen.. ze waren nog bij mijn moeder thuis. Ik heb geen muis meer gezien maarja voor jou geen optie met je kanarie ben ik bang

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 11:34

nee, met een kat in huis is het heel snel einde vogeltje, ben ik bang...
Dat van de gemeente wist ikniet, dat is een goede tip.
Verder vond ik net op internet een soort kit waarmee en een laagje op alle kieren kunt aanbrengen waar muizen niet doorheen kunnen
Iemand hier ervaring mee?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:36

muizen komen toch wel binnen hoor, hoe goed je alles ook dichtmaakt, die vinden echt wel ergens een gaatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 11:56

Of ze maken speciaal een gaatje Schijnheilig Haha! Veel sterkte ermee, als je er zo'n angst voor hebt, ben er zelf aan gewend, op het erf zijn ze toch niet uit te roeien, en op zolder in huis staan er standaard muizevallen, al helpt het wel als we de kat naar boven gooien, hij slaapt wel veel, maar vangt toch ook wel muisjes, of schrikt ze af Haha!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:06

Ik had ook ook een muis vorig jaar op mn kamer opeens.. Hoorde snachts iets aan plastic frunniken. Zat die muis aan een lion te eten die daar verpakt lag toevallig Clown
We hebben blauwe doossjes gekocht met korrels, muis is niet meer gesignaleerd grelukkig. Ben er overigens niet bang voor, maar je schrikt wel ff flink....