Digi experiment

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Digi experiment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 19:47

Ik heb ook weer eens wat met de digi geprobeerd, het rolletje van m'n spiegelreflex is nu wel vol, dus die kan ik woensdag ofzo ook online zetten. OK dan!
Maar goed, ik las daarnet een tip van iemand om toch een beetje een kleine scherpte-diepte te krijgen met je digi, met een beetje veel geluk dan.
Nou ja, dat heb ik geprobeerd, digi helemaal ingezoomd, en op macrofunctie gezet. Portretstand wil ie niet want dan zoomt ie weer uit, eigenwijs ding. Nachtstand heb ik nog niet geprobeerd.
Maarja, dit is het resultaat, vond ze wel grappig gelukt, mooi scherp. Lachen

Afbeelding
Hier had ik er nog ééntje van, die is alleen verdwenen, op een of andere manier. Verdrietig

Afbeelding
Niet zo'n boeiend plaatje, achtergrond is ook niet perfect.


En ook nog twee foto's om het effect van je onderwerp op een derde van de foto te plaatsen te vergelijken. De floeboe als voorbeeld.

Afbeelding
Floeboe netjes in het midden.. Haha!

Afbeelding
Onderwerp op ongeveer een derde geplaatst.

Achtergrond is niet perfect enzo, maar het gaat puur om de plaats van het onderwerp. Zijn er meer mensen met zo'n soort vergelijking?

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:08

Ik vind de eerste helemaal niet scherp!!
De 2e gaan nog wel , maar ook niet perfect. De achtergrond is daar ook niet echt mooi Haha!, maar dat had je zelf al door Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 20:19

Hmmz sh*t, als ik er wat langer naar kijk is ie idd niet verschrikkelijk scherp. Maar, we gooien het over een andere boeg, voor het doen van die digi is ie scherp. Schijnheilig

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:11

De eerste 2 foto's zijn best onscherp, dat maakt het alweer wat minder mooi, en ook geel word vaak veelste fel op foto's...jammer.
Schattig hondje Knipoog

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 18:28

Kan ook liggen aan het feit dat ik helemaal ingezoomd heb, en met een cameratje met maar 2.0 megapixel wordt de kwaliteit daar ook niet echt beter van. *LOL*
Maar de achtergrond is wel stukken waziger Schijnheilig...
Dankjewel trouwens, frostwood. Ik hoop dat de foto's met de spiegelreflex wel iets beter gelukt zijn. Tong uitsteken [/b]

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:50

Jammer dat de eerste foto niet scherp is, ook lijkt de belichting niet goed te zijn. Dan krijg je namelijk beeldruis, net zoiets als dat je bij de analoge rolletjes korrel zou krijgen. Op de eerste foto van de hond dacht ik dat het ging om dat ding boven zijn hoofd! (niet dus...) Lijkt wel een kroon.
De laatste foto van de hond is ook niet mooi belicht. je geeft wel zelf aan dat de achtergrond niet boeiend is, maar ik vind hem redelijk storend. ook jammer dat de hond wegkijkt alsof jij niet interessant bent. Wel leuk vind ik zijn poten, mooi gekruist!

Probeer zoiets een keer buiten overdag, dan heb je in ieder geval al minder belichtingsproblemen.