Oplichting in het kittencircuit.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Oplichting in het kittencircuit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 00:54

Ik had vanmiddag een advertentie op marktplaats gezet omdat we nog een kitten over hebben uit een nestje.
Binnen 2 min ging de telefoon al het was een hele vriendelijke vrouw die een katje zocht ze had namelijk een ander jonkie en ze wilde een vriendje voor hem, ik had met haar afgesproken dat ze hem vanavond na het avondeten op kon komen halen. Omdat ik eerder heb mee-gemaakt dat mensen niet op komen dagen had ik ook iemand anders voor de kitten dus ook een vriendelijke vrouw.
Nou er kwam maar niemand dus heb ik die vrouw gebeld er werd niet opgenomen en ik kreeg de voicemail tot mijn grote schrik bleek het een kattenopvang te zijn. Er was net een kennis met haar vriendin op bezoek die ook 2 kittens op kwamen halen.
We hebben op internet gekeken en die kattenopvang had dus een website, ze boden zwerfkittens aan voor geld (hoorde ik later van iemand).
Die kennis heeft die vrouw gebeld dat ze niet hoefde te komen want ze kreeg de kitten niet mee, nou is goed hoor zei ze !
Even later belde er een man op het nummer van mijn kennis, hij had een advertentie gelezen op marktplaats en zocht een kitten. 1.die advertentie was binnen 30 min verwijderd dus hij heeft hem nooit kunnen zien vanavond, 2.MIJN nummer stond in de advertentie. Toen mijn vriendin vroeg of hij de partner van de mevrouw was hing hij gauw op.

Al gauw ging de telefoon weer, weer de mevrouw. Volgens haar moest er een misverstand uit de wereld geholpen worden, ons kitten werd echt niet door-verkocht ze ging samen wonen en wilde hem zelf houden. Ook vroeg ze me of ik niet op internet wilde zetten dat ze oplichters waren.

Dit is toch raar?

Ik voel me onwijs belazerd en ben onwijs blij dat we er achter zijn gekomen voordat ze de kitten gehaald hadden.
Ik ben echt mega kwaad Boos!.



Sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 01:03

Nee we hebben de kitten nog. Ik durf geen nieuwe advertentie te plaatsen op marktplaats, straks komen dezelfde mensen er op af.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 01:07

ArwenLune schreef:
*altijd* controleren waar ze heengaan. BV adres vragen en even langsrijden, of zeggen dat je nog eens langs wil komen om te kijken hoe het gaat. Als dat een probleem is, niet meegeven het katje. Gewone mensen die gewoon graag een katje willen vinden het eigenlijk nooit erg als je nog een keer komt kijken.
M'n tante had een nestje waarvan ze er twee naar een vrouw zou doen, reed ze - voor de katjes weg waren - eens langs dat huis, bleek het 1 of ander bont-winning bedrijf te zijn. Ik weet het niet meer precies, maar ik weet wel dat m'n tante die mensen schielijk afbelde!



Dit doen we dus ook, ik heb ook gezegd dat we willen weten waar ze heen gaan en dat ze alleen weggaan voor een GOED tehuis.

We hebben 2x gehad dat mensen een katje op zouden halen en dat ze of rare dingen van plan waren of vreemd deden met dat beestje, we hebben ze toen natuurlijk niet mee-gegeven.


Ik hoop dat ik een goede baas kan vinden voor de kitten, het is zo'n lieverd !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 13:35

Bij ons word ook alles geholpen.

Ik heb er vannacht nog eens over nagedacht (kon er niet van slapen). Toch raar dat die mensen zo vaak terug bellen erna, en bij hoeveel kittens zouden ze dit al gedaan hebben ?
Dat dit soort mensen bestaan om misselijk van te worden toch?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 13:39

Apple schreef:
:\. Gelukkig had je het op tijd door. Kan me zo voorstellen dat je toch gewoon een leuk baasje zoekt voor je kitten en niet een soort handelaar.

Wat een rare mensen zijn er toch op de wereld .


En die vrouw (wat dus eigenlijk een meisje was blijkt nu) was zo aardig en kwam eerlijk over. Nog eentje die acteer talent heeft !

En dan het gevoel dat je genaa*d bent, ik ben echt pissed Extreme duivel

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-04 14:47

Sjimmy schreef:
Heb je een foto van het katje, is het poes of kater?
Wij hebben, misschien, wel interesse.


Ik heb je een pb gestuurt.
Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mo_86, Priscilla27, Rije, Tajmahal, Wopkebrok en 28 bezoekers