dieren bescherming

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

dieren bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 14:08

hey allemaal,
Nou wij hebben 3 paarden. 2 veulens en 1 merrie van 6 jaar. Nu heeft 1 veulen vanaf de geboorte al een beetje een slechte start gehad. Was te vroeg geboren en dronk niet. Moest met zondevoeding gevoed worden. Na een dag begon ze met drinken en ging het goed. toen later heeft ze een trap van de moeder tegen haar kaak gekregen. Die was zo hard dat ik dacht dat die gebroken was. Gelukkig was dit niet zo. We moesten toen met een speciaal spul smeren na 5 maanden is het pas helemaal mooi dun en zie je niks er meer aan. Toen kochte we een maatje erbij omdat ze gespeend werd. Nou dat ging goed liepen ook samen op de wei ging super. Ze groeide allebei erg goed.
Toen moesten ze naar stal want de boer wou in de winter geen paarden op de wei. Ze hebben ongeveer 2 maanden op stal gestaan. Dit was een grote loop stal. We poetste en wandelde wat met ze. Ze gingen elke ochtend los in de bak dan stonden ze er een paaruur lekker buiten. Maja het is natuurlijk niet alles om een veulen op stal te hebben. We waren dus al die tijd nog op zoek naar een wei. Eindeljik we vonden er een. Ze konde daar een hele dag buiten lopen en kregen een flink plak hooi. Ze deden niets anders als rennen en spelen. We kwamen er regelmatig kijken. Toen kwamen we op een zondag en ik zag dat Lieke het veulen zulke dikke achter benen had. Zeliep ook wat op der tenen. Op haar voorbeen had ze een hele kale plek schimmel dus. Dus de hoefsmid voor de zekerheid langs geweest. Hoeven in orde. Bleek dat ze hele erge mok had. Dus wij de DA laten komen. Spul voor de schimmel en de mok gekregen. We hebben er na een week toch maar de sokken afgeschoren zodat het beter kon genezen. De schimmel werd eerst behandeld met imavarol. Nou zijn we dus in totaal al 1.5 maand bezig. Het kan zon 2 a 3 maanden duren met schimmel infectie. Het moet een hoogte punt bereiken en dan gaat het pas genezen. De DA is diverse malen langs geweest en hebben nu weer nieuw spul tegen de schimmel. De mok gaat steeds beter. Lieke was ook wat afgevallen maar komt weer goed aan. Ze groeit ook nog goed. Het andere veulen heeft helemaal niets geen schimmel geen mok echt niets. Ze staan ook altijd bij elkaar kunnen niet zonder elkaar. Nu zijn ze dan ook beide geent tegen schimmel. Hebben wormenkuren altijd op tijd gehad en verder zijn ze gezond.
Nu werden we van de week gebeld door een mevrouw haar dochter heeft daar een paardje staan. Haar dochter is op vakantie naar Mexico. Nu zij die mevrouw door de telefoon. Weet u dat u uw veulens verwaarloosd. Dus me pap zegt hoezo ik verwaarloos mijn beesten niet. Nou dan zou ik maar eens naar 1 van uw veulens kijken want ik ga de dierenbescherming bellen. Nou me pap vraagt aan die mevrouw kent u de stal hulp. Nee die kende ze niet... Dus me pap zegt nou dan praat ik niet verdermet u want dan weet u niet wat er aan de hand is. En me pap verbrook de verbinding. Nu stuurt ze de dierenbescherming op ons af. Ik ben echt zo kwaad we doen er echt alles aan de DA is al zo vaak geweest en nu word er gezegd dat we onze veuelens verwaarlozen. Nou doet me echt pijn. tuurlijk ziet Lieke er niet toppie uit omdat ze wat kale plekken op der benen heeft en haar sokken eraf zijn. Maar het doet me wel pijn dat ik onterecht beschuldigd word voor zoiets. ik zal er echt alles aan doen om me beesje er boven op te krijgen. het gaat nu dan al beter. Op sommige plekken groeit er alweer haar. Ze springt en bokt als ze buiten zijn eet goed en groeit goed... dus ik weet wel beter. En de dierenbescherming mag langs komen ik heb alle rekeningen van me veulen en al bel ik mijn DA dan weten ze gelijk wie het is en kunnen ze alles vertellen. Ook daar op stal weten ze dat we er alles doen. Maar het doet me wel pijn...
Sorry moest even het verhaal kwijt...

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:59

Ach daar moet jij je niets van aantrekken er zijn altijd van die mensen die denken dat ze het beter weten en dat ze er goed aan doen om meteen de dierenbescherming te bellen zonder de achtergrond van het paard te weten, gewoon schijt aan hebben jij weet toch dat je er alles aan doet om je paardje weer gezond te krijgen. Veel succes nog!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:59

Jeetje wat een banketstaaf gebeuren.. Maar goed je hebt toch alles op orde en jij weet dat je veulen niet verwaarloosd is..
Het is alleen banketstaaf dat zo'n vrouw dan zo reageerd..

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:12

Kan alleen maar schrijven en zeggen, lekker laten l-llen, met jullie veulens is niks mis.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:19

Je hebt toch gewoon verklaring van de dierenarts...

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 00:15

ja heb idd verklaringen van de DA maja is nie tof als mensen ineens een dierenbescherming bellen. Ik weet niet of ze al langs geweest zijn. De eigenaar van de stal weet er al vanaf en weet ook dat ze in behandeling zijn...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:36

Zo heb ik ooit een 2 jarige gehad die wobbler syndrome had. Ik deed er alles aan om dat beest te redden. Hij zag er verder heel goed en mooi uit hoor, daar lag het niet aan. MAar dat lopen ging vreselijk. En soms had ik al het gevoel dat mensen me verwijtend nakeken omdat ik nog verder tobte met hem. Ik heb hem uiteindelijk toch naar de slacht moeten brengen om een einde te maken aan zijn lijden. Maar ik geef zo'n jong dier nu eenmaal niet zonder slag of stoot op. DAarbij is opgeven moeilijker en zwaarder dan doorgaan. Daar moetje naar toe groeien.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:56

helaas kun je hier niets tegen doen Liekjuh. Ik zit zelf bij de dierenbescherming en ik hoor regelmatig dat mensen klachten hebben over dieren terwijl er over het algemeen niets aan de hand is. Mensen reageren op een plaatje, puur het aangezicht. En als het er iets erger uitziet dan men zou willen dan raken ze al in paniek. Het mooiste voorbeeld blijft wel een vrouwtje dat klaagde over een pony bij een particulier. Deze pony zou er zwaar verwaarloosd uitzien. Ik ben samen met m'n vader eerst gaan kijken. Het bleek dat er een paar modderplasjes lagen en daardoor was de pony wat vies geworden. Verder was het dier kerngezond.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 12:23

ja maar toch doet het pijn maja ik weet beter en het gaat steeds beter met der... Duurt gewoone ven voordat die kale plekken weg zijn.
Afbeelding het gaat om dit veulentje... Nou ze heeft het hier naar der zin enkel haar benen zijn wat kaal.
Maar bedankt voor de reactie's

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:30

Trek je er maar niets van aan. Het is slechts een kwestie van tijd, en dan zal je veulen er beter uit zien.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:08

Wees blij dat er nog mensen naar mensen naar de DB bellen. Ik heb liever dat er naar de DB gebeld wordt, en dat het een misverstand blijkt te zijn dan dat er niet gebeld wordt en het juist wel om verwaarlozen o.i.d. blijkt te gaan. Ik zou me hier niet zo druk om maken, je kunt laten zien dat je goed voor je beestje zorgt.
Wat ik persoonlijk wel raar vind, is dat je vader niet even heeft uitgelegd wat er aan de hand was. Dan was er wrs niet eens gebeld naar de DB...

illy
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 03:39

Ik geef haar vader gelijk, bij zo'n beschuldiging zou ik iemand ook niet te woord staan.