Wie heeft het schakeljaar Politie-school gedaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Wie heeft het schakeljaar Politie-school gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 14:41

Dat ben ik namelijk van plan om te gaan doen na mn examens.
Wie heeft deze gevolgd, en wat zijn jouw ervaringen?

(schakeljaar is trouwens een soort van vooropleiding, omdat je minimaal 17 moet zijn om de echte politie-opleiding te volgen)

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:15

Ik ken een paar mensen die het gedaan hebben, en die is het goed bevallen. De toelatingsexamens worden hierdoor wat makkelijker aangezien je er goed op voorbereid bent enzo...

Verder weet ik er eigenlijk niks over te zeggen Tong uitsteken

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:22

Een meisje uit mijn klas wou naar de politieschool gaan, maar ze gaat het uiteindelijk niet doen omdat de testen wel zwaar zijn! Veel conditie en dat soort dingen heb je er wel voor nodig!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:30

Margon schreef:
Een meisje uit mijn klas wou naar de politieschool gaan, maar ze gaat het uiteindelijk niet doen omdat de testen wel zwaar zijn! Veel conditie en dat soort dingen heb je er wel voor nodig!


Ik heb die tests ook gedaan. De conditietest is idd zwaar, het was ook nog eens 30 graden die dag. Ik heb nog nooit zoveel spierpijn gehad. Helaas ben ik niet door de psygische test gekomen, al hoewel er in het rapport zaken stonden die elkaar totaal tegenspraken. Verward Ik ben toen alsnog een keer uitgenodigd op gesprek, waarna een mijnheer m'n referenten ging bellen. Hij heeft toen met 1 referent contact gehad en toen wist hij schijnbaar genoeg. Ik begrijp er nog steeds niets van, maar ja, ik had op een gegeven moment zoiets van "graag of niet hoor!". Ik heb mijn best gedaan en als ze me dan niet willen, dan houdt het op. Ik had geen zin op een jaar later nog een keer alle tests te doen.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:49

Clautje schreef:
Dat ben ik namelijk van plan om te gaan doen na mn examens.
Wie heeft deze gevolgd, en wat zijn jouw ervaringen?

(schakeljaar is trouwens een soort van vooropleiding, omdat je minimaal 17 moet zijn om de echte politie-opleiding te volgen)


Wat leuk Clau!
Ik sta namelijk ook ingeschreven voor deze school! Ben ontzettend benieuwd naar die tests, ik heb nl. totaal geen conditie Bloos .
Ik neem aan dat jij dan ook naar de Mondriaan gaat?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:31

Tessebes"]
[quote="Margon schreef:
Een meisje uit mijn klas wou naar de politieschool gaan, maar ze gaat het uiteindelijk niet doen omdat de testen wel zwaar zijn! Veel conditie en dat soort dingen heb je er wel voor nodig!


Ik heb die tests ook gedaan. De conditietest is idd zwaar, het was ook nog eens 30 graden die dag. Ik heb nog nooit zoveel spierpijn gehad. Helaas ben ik niet door de psygische test gekomen, al hoewel er in het rapport zaken stonden die elkaar totaal tegenspraken. Verward Ik ben toen alsnog een keer uitgenodigd op gesprek, waarna een mijnheer m'n referenten ging bellen. Hij heeft toen met 1 referent contact gehad en toen wist hij schijnbaar genoeg. Ik begrijp er nog steeds niets van, maar ja, ik had op een gegeven moment zoiets van "graag of niet hoor!". Ik heb mijn best gedaan en als ze me dan niet willen, dan houdt het op. Ik had geen zin op een jaar later nog een keer alle tests te doen.
[/quote]

Hoi, was dat ook in Apeldoorn?, ik heb dat namelijk ook eens getracht.
En inderdaad hetzelfde als wat jij nu ook benoemd was bij mij ook het geval.

Dat psychologische rapport klopte van geen kant, ze vroegen of ik flexibel was: nou ja ik werk in de zorg.
Stond er in het rapport dat ik matig flexibel zou zijn.
En zo stonden er nog meer tegenstrijdige dingen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:41

curly2day schreef:
Hoi, was dat ook in Apeldoorn?, ik heb dat namelijk ook eens getracht.
En inderdaad hetzelfde als wat jij nu ook benoemd was bij mij ook het geval.

Dat psychologische rapport klopte van geen kant, ze vroegen of ik flexibel was: nou ja ik werk in de zorg.
Stond er in het rapport dat ik matig flexibel zou zijn.
En zo stonden er nog meer tegenstrijdige dingen.


Ik had bij Rotterdam gesolliciteerd en ik moest de tests in Den Haag doen. Ik vond het zo'n vaag gedoe. Precies wat jij zegt, er stonden zoveel tegenstrijdige dingen in. Ik heb me er gewoon kwaad over zitten maken, ik had me zo uitgesloofd!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:57

Tessebes"]
[quote="curly2day schreef:
Hoi, was dat ook in Apeldoorn?, ik heb dat namelijk ook eens getracht.
En inderdaad hetzelfde als wat jij nu ook benoemd was bij mij ook het geval.

Dat psychologische rapport klopte van geen kant, ze vroegen of ik flexibel was: nou ja ik werk in de zorg.
Stond er in het rapport dat ik matig flexibel zou zijn.
En zo stonden er nog meer tegenstrijdige dingen.


Ik had bij Rotterdam gesolliciteerd en ik moest de tests in Den Haag doen. Ik vond het zo'n vaag gedoe. Precies wat jij zegt, er stonden zoveel tegenstrijdige dingen in. Ik heb me er gewoon kwaad over zitten maken, ik had me zo uitgesloofd!
[/quote]


Inderdaad Stoom uit je oren

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 12:44

He wat raar zeg, voor jullie, over die testen... Hoop niet dat het bij mij ook zo gaat..

En Ilse, idd op het Mon3aan Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:33

curly2day"]
[quote="Tessebes"][quote="Margon schreef:
Een meisje uit mijn klas wou naar de politieschool gaan, maar ze gaat het uiteindelijk niet doen omdat de testen wel zwaar zijn! Veel conditie en dat soort dingen heb je er wel voor nodig!


Ik heb die tests ook gedaan. De conditietest is idd zwaar, het was ook nog eens 30 graden die dag. Ik heb nog nooit zoveel spierpijn gehad. Helaas ben ik niet door de psygische test gekomen, al hoewel er in het rapport zaken stonden die elkaar totaal tegenspraken. Verward Ik ben toen alsnog een keer uitgenodigd op gesprek, waarna een mijnheer m'n referenten ging bellen. Hij heeft toen met 1 referent contact gehad en toen wist hij schijnbaar genoeg. Ik begrijp er nog steeds niets van, maar ja, ik had op een gegeven moment zoiets van "graag of niet hoor!". Ik heb mijn best gedaan en als ze me dan niet willen, dan houdt het op. Ik had geen zin op een jaar later nog een keer alle tests te doen.
[/quote]

Hoi, was dat ook in Apeldoorn?, ik heb dat namelijk ook eens getracht.
En inderdaad hetzelfde als wat jij nu ook benoemd was bij mij ook het geval.

Dat psychologische rapport klopte van geen kant, ze vroegen of ik flexibel was: nou ja ik werk in de zorg.
Stond er in het rapport dat ik matig flexibel zou zijn.
En zo stonden er nog meer tegenstrijdige dingen.
[/quote]

Sluit ik me totaal bij aan, precies hetzelfde in mijn geval. Ik was helemaal blij dat ik de sporttest helemaal goed had afgerond (daar had ik nog mijn twijfels over toen ik allemaal hoorde wat de bedoeling was...) komen ze met dit! Tsja, vond het ook vaag toen... Achteraf ben ik er erg blij om, was namelijk helemaal vastgelopen met mijn huidige klachten nu...
Nou ja, vaag boeltje dus...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:43

Ik heb ook een sollicitatie bij R' dam rijnmond gehad....
Nu ben ik een afgekeurde politie agent zoals zr dat noemen Haha!
Achteraf ben ik blij dat ik niet door de testen ben gekomen... De mentaliteit van veel agenten staan me niet aan Terwijl het werk zelf me geweldig lijkt Maar ik vind de agenten van tegenwoordig meer machtsvertoon tonen als begrip en hulpzaamheid Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:34

Goh... dacht ik toch dat ik de enige was die op die manier afgewezen is. Valt weer mee gelukkig. Lachen

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:54

een meisje dat ik ken uit R'dam (Samantha)is er op het moment mee bezig, hier ff een verslagje daarvan van haar Haha! :
Brugjaar politie: 1 jaar

Je moet minimaal 17, 5 jaar oud zijn om te kunnen solliciteren bij de politie. De brugjaar geeft je geen garantie op een echte baan bij de politie. Tijdens deze opleiding word je voorbereid op een sollicitatie bij de politie. Daarnaast word je opgeleid voor het beroep Assistent-beveiliger. Hier krijg je ook een diploma voor.

Je krijgt verschillende vakken:
• Maatschappelijke oriëntatie
• Omgangskunde
• Onderlinge instructie
• EHBO incl. reanimatie
• Maatschappelijke en culturele kwalificatie 2
• Communicatie 2
• Zakelijke communicatie 1 Engels
• Geautomatiseerde informatievoorziening/gebruik 2
• Veiligheidsnetwerken 2
• Veiligheid in de samenleving 1
• Fysieke vaardigheden 2 (sport)
• Werken binnen wettelijke kaders 2
• Beveiliging van gebouwen en eigendommen 2
Je krijgt 8 uur sport in een week: zwemmen, hardlopen enz. Dus je moet wel van sport houden, anders is het geen geschikte opleiding voor je.

Deze opleiding doe ik op het ROC Zadkine in Rotterdam. Zelf vind ik het een hele leuke, leerzame en sportieve opleiding.

Als je gaat solliciteren bij de politie krijg je allemaal testen. Psychologische testen en sporttesten. Als je aangenomen word bij de politie duurt het ongeveer 3 jaar voordat je echt agent bent, dit geld voor niveau 3. Dan ga je 3 maanden naar school en daarna ben je 3 maanden aan het werk en loop je over straat met je uniform. Daarna ga je weer 3 maanden naar school en zo gaat het door. Tot dat de jaren voorbij zijn en je echt agent bent.

Groetjes Samantha

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:52

Dat van mij was trouwens geen schakeljaar, maar een "echte" sollicitatie procedure.
Maar goed, dat doet er verder ook niet toe Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:34

fsoudan schreef:
Maar ik vind de agenten van tegenwoordig meer machtsvertoon tonen als begrip en hulpzaamheid


Toch niet allemaal en overal Verdrietig

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 08:24

Branca"]
[quote="fsoudan schreef:
Maar ik vind de agenten van tegenwoordig meer machtsvertoon tonen als begrip en hulpzaamheid


Toch niet allemaal en overal Verdrietig
[/quote]


Hier in de regio is het heel erg. Het zijn voornamelijk de "jongere agenten" die erg brutaal naar oudere mensen zijn en agressief overkomen naar jongere in bepaalde situaties. Hierdoor ontstaat er een bepaalde wrijving tussen politie en jongeren.... Ik geef hierin de politie niet helemaal de schuld maar wel deels Maar het lijkt alsof ze uit zijn op agressie van de jongeren!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:11

fsoudan schreef:
Het zijn voornamelijk de "jongere agenten" die erg brutaal naar oudere mensen zijn en agressief overkomen naar jongere in bepaalde situaties.


Waarschijnlijk ben ik daarom niet aangenomen. Ik ben niet brutaal en agressief genoeg. Ik kom uit de gastvrijheidsindustrie en daar leer je dat niet.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 12:19

Tessebes"]
[quote="fsoudan schreef:
Het zijn voornamelijk de "jongere agenten" die erg brutaal naar oudere mensen zijn en agressief overkomen naar jongere in bepaalde situaties.


Waarschijnlijk ben ik daarom niet aangenomen. Ik ben niet brutaal en agressief genoeg. Ik kom uit de gastvrijheidsindustrie en daar leer je dat niet.
[/quote]

Nou zo ben ik dus ook, gewoon rustig enzo en niet echt een grote bek.. Hoe moet ik dan politie-agente worden? Verward Haha!
Maar ik ga eerst maar eens naar zo'n open dag, kijken of ik het dan nog steeds zo leuk vindt...

xlindax : Bedankt voor het verslag van je vriendin Knipoog

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:26

mijn broertje doet deze opleiding in rotterdam hij zit inmiddels in het tweede jaar omdat hij nog steeds te jong is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:45

Tessebes schreef:
Ik ben niet brutaal en agressief genoeg. Ik


Ik waarschijnlijk dus wel want ben wel ooit aangenomen, en 2 jaar terug hebben ze me er zelfs een hond bij gegeven Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:22

Ilindra"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik ben niet brutaal en agressief genoeg. Ik


Ik waarschijnlijk dus wel want ben wel ooit aangenomen, en 2 jaar terug hebben ze me er zelfs een hond bij gegeven Haha!
[/quote]

Leuk zeg
Ook een paard??? Lachen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:42

Ilindra"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik ben niet brutaal en agressief genoeg. Ik


Ik waarschijnlijk dus wel want ben wel ooit aangenomen, en 2 jaar terug hebben ze me er zelfs een hond bij gegeven Haha!
[/quote]

Nee dan waarschijnlijk niet agressief genoeg vandaar die hond Knipoog Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:13

Ik vind de jonge agenten juist zo praterig...
De oude garde is meer: boter bij de vis!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:13

Ashley (boytjeh op bokt) doet dat volgens mij. Misschien kun je haar ff een PB sturen.