Het 'vriendjespolitiek' / kliekjes gevoel van bokt steekt de

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Het 'vriendjespolitiek' / kliekjes gevoel van bokt steekt de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 17:06

kop weer op?...Pfffft... ik heb net weer eens een pittig topic dat op bokt staat gelezen en het gevoel dat ik kreeg toen ik een tijdje terug een topic over kliekjes plaatst me begint me weer erg te bekruipen... Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat de zgn. 'oude garde' op bokt elkaar regelmatig het handje boven de hoofd houdt en dat ze van elkaar veel mogen zeggen terwijl relatief nieuwe bokkers met soortgelijke reactie worden aangevallen... Verward Dat vind ik erg bedroevend en getuigen van een weinig objectiviteit, jammer hoor! Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die het gevoel hebben dat er toch nog steeds 'kliekjes' op bokt zijn die elkaar de hand boven het hoofd houden... Dat je iemand graag mag oke, dat heb ik ook... ik heb ook bokkers met wie ik irl goed op kan schieten, en dan ben je soms idd misschien geneigd eerder iets door de vingers te zien... Maar goed, eigenlijk vind ik met 2 maten meten een hele slechte eigenschap... misschien dat bokt weer een stukje leuker zou worden als we proberen eerst eens tot 10 te tellen alvorens bepaalde reacties te plaatsen... want waar is al dat onderlinge gekat immers voor nodig...
Laatst bijgewerkt door vikki op 12-02-04 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:12

Ik herken jouw bevindingen niet, en ben toch een letterlijk en figuurlijk ouwe Bokker die bepaald niet tot een kliekje behoort....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:12

En dit soort berichten dan, wat heb je daaraan? Het is nog nooit zinvol of heilzaam gebleken om dit soort persoonlijke gevoelens eerst algemeen te maken en die dan daarmee in de schijnwerper te zetten. Er zijn overal kliekjes, overal om je heen, ook in het dagelijkse leventje.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:15

welk topic is dat dan als ik vragen mag!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:15

Lovely schreef:
En dit soort berichten dan, wat heb je daaraan? Het is nog nooit zinvol of heilzaam gebleken om dit soort persoonlijke gevoelens eerst algemeen te maken en die dan daarmee in de schijnwerper te zetten. Er zijn overal kliekjes, overal om je heen, ook in het dagelijkse leventje.


Amen, niets aan toe te voegen.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:17

Dat is me nooit opgevallen, absoluut niet. Ik lees dan ook lang niet alles op bokt hier, maar een aantal subforums voor een groot gedeelte wel... Komt me niet bekend voor en zou me al helemaal geen users erbij kunnen denken. Sorry...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:24

Welk topic bedoel je dan? Evt link per pb?

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:25

Ja ik mij valt dat ook op!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 17:28

Lovely schreef:
En dit soort berichten dan, wat heb je daaraan? Het is nog nooit zinvol of heilzaam gebleken om dit soort persoonlijke gevoelens eerst algemeen te maken en die dan daarmee in de schijnwerper te zetten. Er zijn overal kliekjes, overal om je heen, ook in het dagelijkse leventje.


Voor mezelf heb ik er iig iets aan... het herinnert me er even aan of ik mezelf er niet ook aan schuldig aan maak, zo ja, dan vertelt iemand me dat misschien even en kan ik er wat aan doen. Overigens is het ook weer zo dat als niemand anders het zo ervaart het er misschien wel aan ligt dat ik ook voor een groot deel subjectief lees...ook fout, dus als dat het geval is dan kan ik er ook wat aan doen . Ik ervaar het op het moment iig zo en ben dus benieuwd of ik de enige ben. Wat betreft kliekjes in het dagelijkse leven, je hebt natuurlijk gelijk, maar ook die raken me soms... Ik ben denk ik niet zo'n 'kliekjesmens', misschien dat het daarom zo op me over komt...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:32

ik heb hier ook wel mensen die me meer liggen dan anderen..... maar das normaal denk ik

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:35

Ik kan niet goed plaatsen wat je hiermee bedoelt. Ik weet niet over welk topic dit gaat en dus ook niet welke bokkers je hier bedoelt. Maar ik herken het gevoel dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:38

vikki"]
[quote="Lovely schreef:
En dit soort berichten dan, wat heb je daaraan? Het is nog nooit zinvol of heilzaam gebleken om dit soort persoonlijke gevoelens eerst algemeen te maken en die dan daarmee in de schijnwerper te zetten. Er zijn overal kliekjes, overal om je heen, ook in het dagelijkse leventje.


Voor mezelf heb ik er iig iets aan... het herinnert me er even aan of ik mezelf er niet ook aan schuldig aan maak, zo ja, dan vertelt iemand me dat misschien even en kan ik er wat aan doen. Overigens is het ook weer zo dat als niemand anders het zo ervaart het er misschien wel aan ligt dat ik ook voor een groot deel subjectief lees...ook fout, dus als dat het geval is dan kan ik er ook wat aan doen . Ik ervaar het op het moment iig zo en ben dus benieuwd of ik de enige ben. Wat betreft kliekjes in het dagelijkse leven, je hebt natuurlijk gelijk, maar ook die raken me soms... Ik ben denk ik niet zo'n 'kliekjesmens', misschien dat het daarom zo op me over komt...
[/quote]
Maar je brengt het wel meteen onder de aandacht bij iedereen door de vraag te stellen Lachen. Maakt mij niet zo gek veel uit, maar ik ben alleen bang dat de aandacht vestigen op een negatief aspect nooit positief uitwerkt.

Wat betreft bokt en zijn bokkers durf ik zomaar blind te beweren dat er kliekjes zijn, dat men elkaar de hand boven het hoofd houdt, dat er mensen zijn die jokken, dat er mensen zijn die zich beter voordoen, er zijn aanstellers en stoerdoeners, maar bovenal zijn ze allemaal subjectief.

Het zou voor veel bokkers heel erg veel schelen als ze er een andere leestechniek op na zouden houden. Door bijvoorbeeld per zin af te vragen: " wat staat hier , wat betekent dit concreet ", in plaats van de aloude boktgewoonte van : " wat kan ik hier allemaal in lezen als ik wil? " .
Maar dan nog is niemand objectief, niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:44

Ik weet inmiddels over welk topic het gaat, en ik herken het nog steeds niet. Ik denk dat het toch een beetje (te?) subjectief lezen is.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:44

dat is me nog nooit opgevallen, het is overal zo dat je iemand die je graag mag eerder iets door te vingers laat schieten...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:47

Logica toch?
Een soort leedvermaak Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:50

het is mij ook nog niet opgevallen...en ik ben dan een vrij nieuwe bokker

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 17:52

Misschien ben ik ook een beetje een watje, ik kan nog steeds schrikken van hoe hard mensen (op bokt en irl) tegen elkaar kunnen zijn. Ik ga iig nog eens lezen... als Sonja het niet ziet dan ben ik toch geneigd te denken dat ik zelf misschien ook wel een beetje subjectief lees... Bloos! Ik acht Sonja nl. beter in staat objectief te lezen dan mezelf... en Lovely... misschien heb je wel gelijk, maar ik ben nog steeds zo idealistisch dat ik graag wil denken dat mensen graag positief ingesteld willen zijn... ik streef naar een wereld vol perfecte bokkers... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:01

Nou, misschien kun je nog moderator worden?

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:02

ik zie het probleem ook wel...
alleen ben niet van mening dat dit te maken heeft met de ''oude'' en de ''nieuwe'' garde bokkers...
het is soms zo dat als je ergens een topic opent of je plaatst ergens een reactie dat je echt kompleet onderuit de zak kan krijgen...
dit zijn lang niet altijd de ''oude'' garde bokkers!!!
en 9 van de 10 keer gaat dit dan echt helemaal nergens over...

gevolg:
er komt een slotje op of het wordt compleet verwijderd...
en ik denk dat er meer met mij zijn als ik zeg dat dit volgens mij niet de bedoeling is van bokt...

mensen laten we het gezellig houden hier op bokt, zodat we er allemaal van kunnen genieten...

*...UCH...** Bloos

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:04

He Vikky ..wil jij mij ook even per pb laten weten over welke topic dit gaat.....ben wel nieuwsgierig nu.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:06

vikki schreef:
Misschien ben ik ook een beetje een watje, ik kan nog steeds schrikken van hoe hard mensen (op bokt en irl) tegen elkaar kunnen zijn. Ik ga iig nog eens lezen... als Sonja het niet ziet dan ben ik toch geneigd te denken dat ik zelf misschien ook wel een beetje subjectief lees... Bloos! Ik acht Sonja nl. beter in staat objectief te lezen dan mezelf... en Lovely... misschien heb je wel gelijk, maar ik ben nog steeds zo idealistisch dat ik graag wil denken dat mensen graag positief ingesteld willen zijn... ik streef naar een wereld vol perfecte bokkers... Haha!


maar soms lijkt het ook dat reacties harder zijn dat degene zelf bedoelen, omdat je dat dan op een verkeerde manier leest. Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:08

ik ben ook benieuwd om welk topic het nu gaat (PB?)
Ik heb dat gevoel namelijk niet. Ben vanaf dag 3 op bokt en kan me niet indenken dat ik bij een kliekje hoor Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:09

Het is me nog niet echt opgevallen van dat kliekjesgedoe... Kan misschien wel zo zijn, maar het valt me niet direct op...
Wat me wel opvalt is dat bepaalde users vaak 'te' reageren en zo aanvallend overkomen... en dat niet op 1 topic, maar topic na topic na topic weer... Net alsof er een sport van gemaakt wordt om aanvallend te reageren.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:10

hmm ik herken het eigenlijk niet, maar wie weet hoor ik ook wel bij zo'n kliekje in jouw ogen Verward
misschien kun je me vertellen welk topic je bedoeld zal eens kijken of ik het dan met je eens ben.....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:11

Lovely schreef:
En dit soort berichten dan, wat heb je daaraan? Het is nog nooit zinvol of heilzaam gebleken om dit soort persoonlijke gevoelens eerst algemeen te maken en die dan daarmee in de schijnwerper te zetten. Er zijn overal kliekjes, overal om je heen, ook in het dagelijkse leventje.


behoor jij dan tot een bokt-kliekje Lovely? zo lees ik dat nl wel...

Ik behoor in iedergeval niet tot een kliekje, of wel...nee, ik denk het niet...maar ik pb me wel zelf...zo heb ik een vriendinnetje op bokt en daar kan ik het heeeeeel goed mee vinden, zitten op dezelfde golflengte..