Bestaan er wettelijke stagevereisten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Bestaan er wettelijke stagevereisten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 21:35

Ik heb even een vraagje, aangezien ik met m'n stage in de knoop kom.
Momenteel ben ik 3e-jaars MER-studente aan hogeschool INHOLLAND. School heeft als stage-eis dat je je propedeuse hebt behaald en daarbij 50 ec's (punten) van het 2e jaar.

Nu sta ik op het punt om stage te gaan lopen (ik heb m'n propedeuse), maar de kans zit erin (ik wacht nog op een paar cijfers) dat ik een paar puntjes te kort kom. Een medestudent vertelde mij dat er een wettelijk vereiste is van: propedeuse behaald, 42 punten van het 2e jaar met de VOORWAARDE dat de resterende 8 tijdens je stage worden behaald. School weet hier volgens zeggen niets van af. Scheve mond

Bestaat er uberhaupt een wettelijk minimum vereiste om op stage te gaan? En is er iets aan te doen als school geen uitzondering wil maken als ik eventueel 2 puntjes ofzo te kort heb? Het bedrijf staat namelijk 100% achter me en wil me ook met die paar punten minder wel hebben. Ook is mijn hoofdlijnenplan goedgekeurd en is alles rond.

Wie weet hier meer over of heeft tips?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:39

Ga met je school overleggen, wat hun policy hierover is... Dat verschilt behoorlijk per school...

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:49

Inderdaad, dit verschilt per school. Ik kreeg een boekje met info waar alles in staat waar je recht op hebt, maar ook hetgeen waartoe je verplicht bent...

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:57

Ik weet dus (zie boven) dat ik mn propedeuse moet hebben + 50 punten van het 2e jaar. Ik hoopte hier onderuit te kunnen komen d.m.v. het kunnen aandragen van bv wettelijke vereisten die lager liggen.

Zijn er toevallig meer mensen die dit hebben (meegemaakt)?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:15

Ik loop nu tijdens mijn eerste jaar al stage. Waneer ik mijn stage niet naar behoren volbreng kan ik geloof ik zoizo mijn propedeuse niet halen.

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 10:27

Dat is weer een heel andere regeling zo te zien. Je propedeuse heb je idd pas als je al je punten van het eerste jaar hebt. Bij andere opleidingen loop je vaak pas tijdens je 3e en/of 4e jaar stage. Wat voor opleiding doe jij precies dan?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:32

CMV aan de Hogeschool van Amsterdam