Kitten heeft dijbeen gebroken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Kitten heeft dijbeen gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:07

Jaja we hadden weer een nestje Bloos!. Nou is van de week 1 van de kleintjes van de trap gevallen en heeft z'n dijbeen gebroken. Volgens de dierenarts kwam het wel goed met rust aangezien het nog zo'n jong beestje is. Ik kon hem wel laten opereren maar dat was volgens de da niet nodig en kostte alleen maar veel geld.
Nu mag de kleine dus 2 weken niks en daarna moet hij het 2 weken rustig aan doen. Als het niet heelt kan hij niet meer geopereerd worden, mocht het er dan slecht uit zien dan moet waarschijnlijk zijn pootje geamputeerd worden Scheve mond
Nou hoe houd je in godsnaam een katje van 5 weken rustig ? Dat beest is zo gek als een deur Extreme duivel ! Hij zit de hele dag in een doos naast me zo kan ik zijn ontsnappingspogingen in de gaten houden. Hij slaapt s'nachts samen met een ander jonkie in een gesloten doos (met luchtgaatjes) in de kast.
Wat ben ik blij als die 4 weken over zijn.

Nog iemand tips om een jong katje rustig te houden ?

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:13

Sorry geen tips. Toen onze kater 1 jaar was, heeft hij een open fractuur aan zijn knie opgelopen. Hierdoor heeft hij maanden in een groot binnenkonijnen hok gezeten. Hij wil er ook na een aantal weken uit etc en brak de kooi bijna af. We hebben alle deurtjes goed dichtgebonden en geprobeerd er niet te veel op te letten. Probeer anders een kooi te vinden die niet te hoog is, zodat hij niet op zijn achterpootjes kan gaan staan.....ennuh is hij gespalkt?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:27

Aaaah wat sneu! Sorry heb ook geen tips, maar misschien kan je de DA vragen?

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:41

Hij is niet gespalkt dat kon niet ! Ik heb alleen een buitenhok en dat is dus nat nu. We hebben wel een bench maar die is zo groot dat hij er doorheen kan.
We proberen hem zo veel mogelijk in de doos te houden maar soms id hij gewoon niet te houden !

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:06

Waar doe je de moeder dan, ook in de doos?

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 23:27

Overdag zit de moeder af en toe bij hem in de doos, de andere katjes trouwens ook hoor. Soms moe hij gewoon een beetje spelen dat hou je niet tegen.
Overigens eet hij ook al gewoon voer hoor, hij drinkt ook water en hij is nog zindelijk ook OK dan!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:32

Agossie, wat sneu! Maar wel een erg slim idee om hem mét een ander katje 's nachts in een doos met luchtgaatjes te zetten!
Hopelijk heelt het weer helemaal goed en hoeft er niets geamputeert te worden ofzo Scheve mond Beterschap Lachen !!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:51

Heb je geen bench? Als je wat dichterbij gewoond had was ik je de mijne wel komen brengen... Hoe je hem rustig houd, tja... Ik heb mijn poes kalmeringspillen gegeven, maar of het zo verstandig is om dat aan een kitten te voeren... Vraag het eens na aan je da?

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:03

Mijn kat heeft ook zn heup en dijbeen gebroken toen ie voor t eerst naar buiten ging (aangereden terwijl hij mee ging wandelen met de hond...) Bij hem is het ingetaped en hij moest ook rust houden. Geen enkel probleem gehad, meneer koos een plekje op de bank en daar kwam hij alleen vanaf als hij moetst plassen of als hij ging eten...
Hmm... wel moeilijker verhaal met zo'n piepjong beestje, maar je oplossingen klinken best okee! Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:15

Vraagje... Heb je pijnstillers? Er zijn vast wat mensen die het gemeen vinden... Maar niet meer geven. Met die pillen onderdruk je de pijn, waardoor het kitten het juist gaat overbelasten...

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 00:18

Ik heb pijnstillers maar daar gaat ie vreselijk van aan de diaree.
Ik ben nu gekookte kip aan het maken dat schijnt goed tegen de diaree te zijn.

Ik heb een bench maar die s zo groot dat hij er tussen door past.

Het lijkt wel of hij helemaal geen pijn heeft ! Gisteren sleepte hij nog met z'n pootje maar nu loopt hij erop. Het hangt er af en toe nog wel een beetje raar bij.

Hij is echt vreselijk ondeugend nu hij springt telkens uit z'n doos Boos!, en ik er maar achteraan rennen Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:24

kojack schreef:
Het lijkt wel of hij helemaal geen pijn heeft ! Gisteren sleepte hij nog met z'n pootje maar nu loopt hij erop. Het hangt er af en toe nog wel een beetje raar bij.


En je geeft hem geen pijnstillers meer? Hoe lang al niet?

Kun je niet iets van kippengaas als dak gebruiken? Of een handdoek... Handdoek eroverheen en vastbinden met een halstertouw (de handdoek, niet de kat).

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:29

ik ken dit....

Toen onze kat jongen had, heeft 1 van de kittens na 2 week tussen de deur gezeten, schoudertjes gebroken! Kitten moest weg bij de moeder, maar toen werd ze helemaal gek! Uiteindelijk toch maar weer bij mams gelegd, en alles was goed Haha!

Heel erg veel sterkte er mee! Bij onze kat kon je ook niet zien dat ze pijn had! bij deze kat is alles weer goed gekomen! Kan zelfs boompje klimmen en alles.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 00:30

Pervinco"]
[quote="kojack schreef:
Het lijkt wel of hij helemaal geen pijn heeft ! Gisteren sleepte hij nog met z'n pootje maar nu loopt hij erop. Het hangt er af en toe nog wel een beetje raar bij.


En je geeft hem geen pijnstillers meer? Hoe lang al niet?

Kun je niet iets van kippengaas als dak gebruiken? Of een handdoek... Handdoek eroverheen en vastbinden met een halstertouw (de handdoek, niet de kat).
[/quote]

Ik geef hem al 2 dagen geen pijnstillers meer.
Ik doe er s'nachts een handoek overheen. Hij slaapt samen met zijn zusje en hij heeft een teddybeer Lovers
Ik heb de foto gezien van zijn pootje en het bot was echt doormidden.
Het zal toch niet zou snel aangroeien ?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:36

Een bot heeft met 6 weken rust in principe voldoende, dan begint het kraakbeen te werken. In de 6 weken die erop volgen gaat het echt vastgroeien... In principe zou je zo'n beest dus 3 maanden rustig moeten houden. Ik heb mijn monster na 2,5 maanden naar buiten gesmeten, en alles is goed genezen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 00:44

Nou naar buiten gaat hij voorlopig niet.
Maar ik snap niet dat de da tegen mij zegt 4 weken, mischien omdat hij nog erg jong is?

De lieverd ligt weer naast me in zijn doos, hij begint langzaam in slaap te vallen Knipoog . Hij begint wel aanhankelijk te worden hoor Ach gut.

Ik snap niet dat hij zo druk blijft. Zo af en toe laten ik hem maar een beetje uit razen want tegenhouden heeft geen zin, hij doet het toch.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:48

kojack schreef:
Jaja we hadden weer een nestje Bloos!. Nou is van de week 1 van de kleintjes van de trap gevallen en heeft z'n dijbeen gebroken. Volgens de dierenarts kwam het wel goed met rust aangezien het nog zo'n jong beestje is. Ik kon hem wel laten opereren maar dat was volgens de da niet nodig en kostte alleen maar veel geld.
Nu mag de kleine dus 2 weken niks en daarna moet hij het 2 weken rustig aan doen. Als het niet heelt kan hij niet meer geopereerd worden, mocht het er dan slecht uit zien dan moet waarschijnlijk zijn pootje geamputeerd worden Scheve mond
Nou hoe houd je in godsnaam een katje van 5 weken rustig ? Dat beest is zo gek als een deur Extreme duivel ! Hij zit de hele dag in een doos naast me zo kan ik zijn ontsnappingspogingen in de gaten houden. Hij slaapt s'nachts samen met een ander jonkie in een gesloten doos (met luchtgaatjes) in de kast.
Wat ben ik blij als die 4 weken over zijn.

Nog iemand tips om een jong katje rustig te houden ?


he, vervelende situatie, vastbinden? :p
Nee, ik zou het zo niet weten, maar onze kat die heeft op 3-jarige leeftijd een pootje verloren, ze is nu 7 geloof ik, ze doet het PERFECT! na een week zonder die poot hing ze alweer in een boom :S dus wat betreft de toekomst van het beessie hoef je je geen zorgen te maken, tis meer je beurs ben ik bang :S ja, toch maar in die doos houden denk ik.... en er voor zorgen dat er altijd een ander katje in de buurt is, heeft ze iig wat te doen, maar kan niet tevel doen omdat ze in die doos zit :S

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 00:51

lunatje"]
[quote="kojack schreef:
Jaja we hadden weer een nestje Bloos!. Nou is van de week 1 van de kleintjes van de trap gevallen en heeft z'n dijbeen gebroken. Volgens de dierenarts kwam het wel goed met rust aangezien het nog zo'n jong beestje is. Ik kon hem wel laten opereren maar dat was volgens de da niet nodig en kostte alleen maar veel geld.
Nu mag de kleine dus 2 weken niks en daarna moet hij het 2 weken rustig aan doen. Als het niet heelt kan hij niet meer geopereerd worden, mocht het er dan slecht uit zien dan moet waarschijnlijk zijn pootje geamputeerd worden Scheve mond
Nou hoe houd je in godsnaam een katje van 5 weken rustig ? Dat beest is zo gek als een deur Extreme duivel ! Hij zit de hele dag in een doos naast me zo kan ik zijn ontsnappingspogingen in de gaten houden. Hij slaapt s'nachts samen met een ander jonkie in een gesloten doos (met luchtgaatjes) in de kast.
Wat ben ik blij als die 4 weken over zijn.

Nog iemand tips om een jong katje rustig te houden ?


he, vervelende situatie, vastbinden? :p
Nee, ik zou het zo niet weten, maar onze kat die heeft op 3-jarige leeftijd een pootje verloren, ze is nu 7 geloof ik, ze doet het PERFECT! na een week zonder die poot hing ze alweer in een boom :S dus wat betreft de toekomst van het beessie hoef je je geen zorgen te maken, tis meer je beurs ben ik bang :S ja, toch maar in die doos houden denk ik.... en er voor zorgen dat er altijd een ander katje in de buurt is, heeft ze iig wat te doen, maar kan niet tevel doen omdat ze in die doos zit :S
[/quote]


Hij is vandaag geloof ik vaker uit de doos geweest dan dat hij erin heeft gezeten. ik zet hem overal naast me neer maar om hem nou mee te nemen onder de douche of op de wc lijkt me ook niks Haha! (niet voor hem en niet voor mij Haha! )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:54

kojack schreef:
Nou naar buiten gaat hij voorlopig niet.
Maar ik snap niet dat de da tegen mij zegt 4 weken, mischien omdat hij nog erg jong is?


Ik was dus inderdaad al aan het twijfelen of het wellicht bij een kitten minder lang duurt, jonge kinderen genezen natuurlijk ook sneller dan bejaarden. Alleen... Koekie was ruin een jaar oud... Je zag na 6 weken duidelijk op de foto dat het begon te helen. Ik moet er wel bijzeggen dat ze tegen mij zeiden dat k haar 6 weken op moest sluiten, dus ik Koekie helemaal blij maken dat ze er 'vandaag' uit mocht... Moest ze er nog 6 weken in Scheve mond Maar ik zoek het voor je op Lachen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 01:14

Pervinco"]
[quote="kojack schreef:
Nou naar buiten gaat hij voorlopig niet.
Maar ik snap niet dat de da tegen mij zegt 4 weken, mischien omdat hij nog erg jong is?


Ik was dus inderdaad al aan het twijfelen of het wellicht bij een kitten minder lang duurt, jonge kinderen genezen natuurlijk ook sneller dan bejaarden. Alleen... Koekie was ruin een jaar oud... Je zag na 6 weken duidelijk op de foto dat het begon te helen. Ik moet er wel bijzeggen dat ze tegen mij zeiden dat k haar 6 weken op moest sluiten, dus ik Koekie helemaal blij maken dat ze er 'vandaag' uit mocht... Moest ze er nog 6 weken in Scheve mond Maar ik zoek het voor je op Lachen
[/quote]

Bedankt !
Ik ga over 3,5 week terug voor een nieuwe foto en hoop dat het dan goed is.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 01:18

Dit is niet te geloven... Heb al heel wat doorgespit, en kan gewoon niets vinden Scheve mond Maar k geef zo snel niet op Haha!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 12:07

Pervinco schreef:
Dit is niet te geloven... Heb al heel wat doorgespit, en kan gewoon niets vinden Scheve mond Maar k geef zo snel niet op Haha!


Dat merken we Knipoog.
De kleine loopt nu trouwens even los, hij was gewoon niet meer te houden !
Ze liggen nu bij mamma te drinken daarna zal hij wel lekker slapen in z'n doos Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:43

Waarom heb je hem van de trap geschopt Knipoog
Nee hoor, erg flauw grapje (nu aub niet boos worden...)
Erg sneu...en tja hoe krijg je zo`n klein ding rustig...ik denk t niet, je kan hem evt. met tape aan de doos vastplakken? Knipoog weer een flauw grapje ... nee meis, komt wel goed met dat beestje..anders zou ie niet zo bewegelijk zijn...