wie o wie gebruikt: implanon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:55

Ryanne schreef:
Ik vind het nog onnatuurlijker dan de pil. En 3 maanden geen menstruatie. Doe mij maar dan de pil...

Wel een handig alternatief als je de pil altijd maar vergeet.



Hoezo onnatuurlijker dan de pil ??
En 3 maand geen menstruatie Verward

Heb jij het toevallig niet over de prikpil ?? Waar dit topic toevallig niet voor opgezet is ??
Maar waar wel iedereen het over heeft, mensen die niet zo goed een topic titel lezen Schijnheilig Schijnheilig Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:27

Ik heb inmiddels al bijna 2,5 jaar implanon, ben alweer aan een nieuw shot toe Knipoog

Even een paar misverstandjes uit de wereld helpen... Voor zover bekend - implanon bestaat nog relatief kort) - zijn er maar een paar ongewenste zwangerschappen geweest, minder dan bij pil-gebruik. Implanon is echter, net als erlk ander voorbehoedsmiddel, niet 100% veilig.

Zweven doen die dingen niet, mits ze goed ingezet worden. Mijn arts heeft er de een of andere cursus voor gevolgd, het ding zit nog exact waar hij 3 jaar geleden ingebracht is. Je kunt het overigens ook controleren: er zit een soort van bultje onder je huid.

Ik heb geen last gehad van een blauwe of pijnlijke arm... Enkel een blauwe plek waar die etter me kneep >;) Ook geen last van onregelmatige bloedingen... Ben gewoon vrij regelmatig, erg licht, ongesteld, als ik het niet word, dan wordt ik het de maand erna wel. Heb in die 2,5 jaar 1 of 2 keer kramp gehad door een ongesteldheid...

Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn implanon omstreeks juli wil laten vervangen, hoeft eigenlijk pas in september. Voorzichtigheidshalve Lachen

Bij mij wordt ie nog steeds vergoed OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:32

hoe duur is zo'n ding als het niet vergoed wordt?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:35

Pil is meen ik 30 euro per half jaar ongeveer? Implanon ligt dicht bij de prijs voor de pil...

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 21:40

Pervinco schreef:
Ik heb inmiddels al bijna 2,5 jaar implanon, ben alweer aan een nieuw shot toe Knipoog

Even een paar misverstandjes uit de wereld helpen... Voor zover bekend - implanon bestaat nog relatief kort) - zijn er maar een paar ongewenste zwangerschappen geweest, minder dan bij pil-gebruik. Implanon is echter, net als erlk ander voorbehoedsmiddel, niet 100% veilig.

Zweven doen die dingen niet, mits ze goed ingezet worden. Mijn arts heeft er de een of andere cursus voor gevolgd, het ding zit nog exact waar hij 3 jaar geleden ingebracht is. Je kunt het overigens ook controleren: er zit een soort van bultje onder je huid.

Ik heb geen last gehad van een blauwe of pijnlijke arm... Enkel een blauwe plek waar die etter me kneep >;) Ook geen last van onregelmatige bloedingen... Ben gewoon vrij regelmatig, erg licht, ongesteld, als ik het niet word, dan wordt ik het de maand erna wel. Heb in die 2,5 jaar 1 of 2 keer kramp gehad door een ongesteldheid...

Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn implanon omstreeks juli wil laten vervangen, hoeft eigenlijk pas in september. Voorzichtigheidshalve Lachen

Bij mij wordt ie nog steeds vergoed OK dan!



Welke verzekering heb je dan? particulier/ziekenfonds en welke Verward

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:59

CZ, ziekenfonds. Maar er zijn er een hoop die anticonceptie, waar dit ook onder valt, blijven vergoeden... CZ heeft die vergoeding in het basispakket, de meeste zorgverzekeraars vergoeden de pil ed enkel in het aanvullende pakket.

Hier staat ook een hoop info op (ook over de vergoeding): http://www.implanon.nl/consument/

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:10

Bij mijn verzekering staat:

Anticonceptiepil, spiraaltje en pessarium voor verzekerden van 21 jaar en ouder: Uitgebreid- en Toppakket: volledige vergoeding tot limieten van Geneesmiddelenvergoedingssysteem en Reglement hulpmiddelen.

Ben benieuwd wat dat precies inhoud?
Ik zal morgen wel even unive zelf bellen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:22

Ik zou inderdaad even bellen... Vraag dan meteen of implanon er ook onder valt! Ik heb gewoon echt alle acticonseotiemiddelen in mijn basispakket zitten... OK dan!

Ook als ik ouder ben dan 21 trouwens, om misverstanden te voorkomen... Bloos Bedenk me nl net dat ik nog geen 21 ben Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:49

vraag ik me alleen af he.. want ik zit ook over implanon tedenken...
hoehet ingebracht word weet ik wel maar hoe halen ze dat ding eruit???

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:54

Hoe ik het van mijn arts begrepen heb maken ze een klein sneetje op de plek waar dat ding zit en duwen ze, na het eruit halen, meteen een nieuwe erin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:01

jilleroo schreef:
vraag ik me alleen af he.. want ik zit ook over implanon tedenken...
hoehet ingebracht word weet ik wel maar hoe halen ze dat ding eruit???


Gewoon: verdoven, sneetje in het litteken van het inbrengen (1mm), tangetje erin, Implanon zoeken, vastpakken, trekken, klaar Haha!
En omdat je arm toch "open" ligt kan de nieuwe er meteen in.

Valt enorm mee, hoor. Laat je niet bang maken door mij.
Het duurde, alles bijeen, ongeveer een kwartiertje (inclusief verdoven).

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:59

Als ik hoor waarom je wil overgaan zou ik je aanraden om NUVARING even onder de loep te nemen Weinig hormonen, je kan er de bloedingen mee onderdrukken maar het hoeft niet, het is veilig ook als je ziek bent omdat de hormonen in de schede worden afgegeven en dus niet via de maag gaan .... lijkt me vrij ideaal voor meiden die Mirena niet zien zitten (spiraal). Het staafje is ook hier algemeen afgeraden, ook door mijn gynecoloog, huisarts, en in het ziekenhuis!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 13:05

sonjabelgium schreef:
Als ik hoor waarom je wil overgaan zou ik je aanraden om NUVARING even onder de loep te nemen Weinig hormonen, je kan er de bloedingen mee onderdrukken maar het hoeft niet, het is veilig ook als je ziek bent omdat de hormonen in de schede worden afgegeven en dus niet via de maag gaan .... lijkt me vrij ideaal voor meiden die Mirena niet zien zitten (spiraal). Het staafje is ook hier algemeen afgeraden, ook door mijn gynecoloog, huisarts, en in het ziekenhuis!


Misselijk , nee bah moet er niet aan denken, sorry

Ik weet niet,maar dat lijkt me dus echt helemaal niets, heb al wel overgelezen,maar nee bedankt Schijnheilig

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:10

sonjabelgium schreef:
Als ik hoor waarom je wil overgaan zou ik je aanraden om NUVARING even onder de loep te nemen Weinig hormonen, je kan er de bloedingen mee onderdrukken maar het hoeft niet, het is veilig ook als je ziek bent omdat de hormonen in de schede worden afgegeven en dus niet via de maag gaan .... lijkt me vrij ideaal voor meiden die Mirena niet zien zitten (spiraal). Het staafje is ook hier algemeen afgeraden, ook door mijn gynecoloog, huisarts, en in het ziekenhuis!



Ik heb myrenna gehad Verdrietig Half jaar lang pijn en bloedingen gehad.
Nu heb ik een jaar de prikpil perfect OK dan! Ben niet meer ongesteld dus heb ook geen vreselijke pijnen meer. Het is 99,99 % veilig vanaf het moment dat je word geprikt.
De Nuvaring is ook een aanrader!! Geen last van hormonen zelf inbrengen en verwijderen je hebt dus ook zelf je menstruatie in de hand.... En veilig niet zo gek duur ook

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:38

Ik heb nuvaring ook overdacht maar daar krijg ik geheid hetzelfde gehommeles mee als met de pil, niet tijdig plaatsen.

Ik wil iets waar ik voorlopig even geen last van heb.

Als ik niet de mogenlijkheid openhield voor een kindje in de toekomst zou ik zelfs voor sterilisatie kiezen.

Ik kan wel zeggen van ik kan het proberen maar ik ken mezelf Knipoog

Overigens nog meer unive-ers met top of uitgebreid pakket? Het wordt vergoed Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:27

Nuvaring blijft drie weken zitten en één stopweek (bloeding) OF blijft vier weken zitten en vervangen door de volgende (waarbij je geen bloeding zal krijgen). Eén iets op vier weken onthouden en daar niet in slagen Verward Ben ik de enige die daar grote vraagtekens bij zet? Amnesia???

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:51

Als ik heel eerlijk moet zijn... Ja, ik vergeet dat. Pil is iedere dag, daar is gemakkelijker aan te denken dan aan eens in de 4 weken denk/vind ik...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:21

samantha23 schreef:
Dat lijkt me wel wat die prikpil, mexx2.
Wordt dat vergoed door de ziektekosten verzekeraar?

ja hooR bij mij wel iig

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:25

Clien"]
[quote="Mexx2 schreef:
mijn huisarts raadde het af! hij vertelde dat ze nogal eens gaan "zweven"
ik heb de prikpil,eens in de 3 maanden een prik in je bil(doet absoluut geen zeer)en je bent 3 maanden beschermd en NIET ongesteld!!
heerlijk!
maar......ik heb het nu 9 maanden,en krijg toch elke keer tussentijdse bloedingen,dus ik moet weer overgaan op andere middelen,ik heb altijd wat met hormoontoestanden!

Lijkt me ideaal, maar vraag me toch echt af of het wel gezond is om 3 maand niet ongesteld te zijn... Verward
[/quote]

mijn genecoloog zegt dat je de gewone pil(behalve een fasepil)ook gewoon door kan slikken.die "menstruatie"die je nu hebt,door de pil,is ook geen echte menstruatie.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:25

Mexx2"]
[quote="samantha23 schreef:
Dat lijkt me wel wat die prikpil, mexx2.
Wordt dat vergoed door de ziektekosten verzekeraar?

ja hooR bij mij wel iig
[/quote]
Ok bedankt, zal t eens informeren.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:19

hmmz ik vergeet in verhouding eerder 1 keer in de 4 weken dan elke dag...
ik vergeet nu al steeds wanneer ik ongesteld moet worden en dat ben ik wel netjes om de 4 weken... voor mij niet besteed

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:51

http://www.nu.nl/news.jsp?n=275523&c=119
Citaat:
Vrouw zwanger door fout huisarts

Uitgegeven: 11 februari 2004 15:29
Laatst gewijzigd: 11 februari 2004 15:36

ALKMAAR - De rechtbank in Alkmaar heeft woensdag een huisarts uit Heerhugowaard verantwoordelijk gesteld voor de zwangerschap van een 29-jarige vrouw uit Alkmaar. De arts had in april 2000 bij de vrouw het anticonceptiemiddel Implanon ingebracht. In februari 2001 beviel zij van een zoon.

Volgens het vonnis is de arts "toerekenbaar te kort geschoten tegenover de patiënte". De rechtbank gaat ervan uit dat de arts het middel Implanon onjuist of niet heeft ingebracht. De vrouw heeft volgens de rechtbank recht op een schadevergoeding.


Of te wel, als je zo'n staafje laat plaatsen, check aub wel of hij er echt inzit, laat je huisarts dus kijken of dat ding niet in de inbrenger is achtergebleven!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:03

sonjabelgium schreef:
Nuvaring blijft drie weken zitten en één stopweek (bloeding) OF blijft vier weken zitten en vervangen door de volgende (waarbij je geen bloeding zal krijgen). Eén iets op vier weken onthouden en daar niet in slagen Verward Ben ik de enige die daar grote vraagtekens bij zet? Amnesia???



Ik ben zo druk bezig met dingen waar ik op dat moment dan alle prioriteit leg dat ik weet dat dat kan gebeuren.
Dat is waarom ik mijn leven ook op de rails breng door therapie, ben een beetje een chaotje Knipoog

Bij mij zijn dingen niet zo makkelijk als denken doen, ik verbruik (onnodig) een te groot hersencapaciteit aan andere dingen Knipoog

Ik ben wel stommere dingen vergeten hoor tot nu toe Knipoog
(Een soort van oostindisch geheugen Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:14

curly2day"]
[quote="[naam] schreef:
Ik vind het nog onnatuurlijker dan de pil. En 3 maanden geen menstruatie. Doe mij maar dan de pil...

Wel een handig alternatief als je de pil altijd maar vergeet.



Hoezo onnatuurlijker dan de pil ??
En 3 maand geen menstruatie Verward

Heb jij het toevallig niet over de prikpil ?? Waar dit topic toevallig niet voor opgezet is ??
Maar waar wel iedereen het over heeft, mensen die niet zo goed een topic titel lezen Schijnheilig Schijnheilig Haha!
[/quote]

Sorry, ik dacht dus dat implanon de prikpil was. Foutje, maar bij deze bedoel ik dus de prikpil. Ik had dus wel de titel goed gelezen, maar gewoon dingen verward.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:34

gister de telegraaf gelezen? op de voorpagina duimendik artikel over implanon.. dan ga e toch nadenken hoor.