ik zit met iets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luvjoe
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-02-04

ik zit met iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 23:18

ik wou wat kwijt waar ik nogal mee zit...

ik heb een ander account op bokt... en dit is mijn schaduw acount dus.. ik gebruik letter i.p.v namen om het zo anoniem mogelijk te houden

het is een lang verhaal en ik hoop dat julie der even de moeite voor nemen

ik ben een tijdje geleden (3 jaar) verhuisd naar utrecht en kwam ook op een nieuwe school.Op mijn oude school ben ik heel erg gepest en ik had net mijn vriendinnen gemaakt voordat ik verhuisde dus.Hier ging het weer mis... ik had el 2 vriendinnen ... die het niet erg vonden dat ik er anders uitzag.Maar na dat ik een aantal x ruzie had met de populaire meisjes werd ik dus ook gepest.Ik vervloekte mezelf en zag het dus echt niet meer zitten.Ik zat ook op paardrijden maar op niet zo'n leuke manege.

ik werd dus elke dag gepest en had geen zin meer in school maar ik had mijn vriendinnen die het voor mij opnamen. Lu. en Me..En ook thuis had ik een hele goede vriendin... achter de computer dus.Maar omdat we elkaar alleen via de cmputer kende durfde ik alles aan haar te vertellen ... ze was mijn beste vriendin.

inmiddels was ook overgestapt op een andere manege.... waar ik verliefd werd op B een hele lieve pony.

in mijn klas ging het telkens maar slechter en slechter ... mijn vriendinnen werden bevriend met Va .En ik dus automatisch ook aangezien ik bang was Me. en Lu als vrienden te verliezen (en ja ik weet nu ook dat als ze zo geweest waren dat het dan mijn echte vrienden niet waren). Als hun ruzie hadden met Va. had ik dat ook.

toen zij in (zit nog in het basis onderwijs) mijn tafelgroepje (Va.) ging het dus weer mis.Va. kan zelf ook lastig vrienden krijgen en is een ontzettende meeloper.Ik zat in het groepje bij Re. en Va...... Re is een jongen van 2x zo groot en breed als mij.Re. was dus de dorpsgek om het zo maar te zeggen (die debiel van de klas met een paar andere) die dus ook een hekel net als bijna de rest klas aan mij.Elke dag schold hij me uit en slaan kwam er ook aan te pas....Een kleine mond had ik niet.Als hij wat zij over mij en ik zij wat terug moest Va. meteen reageren tegen Re. pik jij dat gewoon Bloos! waarop weer een knal volgde.Ik haatte school... ik vervloekte het.... duizenden gesprekken met de juffrouw omdat ik gepest werd.In mijn tafelgroepje moest IK appart gaan zitten omwat hun deden ... ik moest me aanpassen maar ik was wie ik was.

dat jaar daarop (gr.7) was werkelijk en rampjaar en jaar wat ik nooit zou vergeten.In het begin van dat jaar moest ik met de Remedial Teacher gaan praten over het pesten.... en als er weer wat gebeurt was (een pesterij bijvoorbeeld) moesten we daar met ze alle om de tafel meeganan zitten om het uit te prateb ... nou lekker was dat. Daar had ik dus totaal geen zin in dus zij ik maar dat het heel erg goed met mij ging.

na een tijdje moest ik een training doen waar ik leerde met anderen om te gaan....wat ik helemaal niet wou maar bijna gedwongen werd (heb een uur in de kamer van R.T lopen overleggen dus... en duizend x gezegd dat ik het niet wou maar ik werd der ook een beetje zat)

in die training moest IK me weer aanpassen... en niet de rest.Ik had dat jaar ook een nieuwe meester Fl.(en ohw wat was die grappig Scheve mond NIET DUS!!! maar dat vond iederee dus)iedereen Fl. helemaal geweldig omdat ie goede grappen kon maken... behalve ik mocht hem niet.

als ik iets verkeerd deed was het meteen Rdh. (ik dus) je hebt dat toch met die training gehad blablabla... die training werd dus in principe tegen mij gebruikt.Dat liep dus helemaal uit dehand.Mijn moeder belde ook naar school , en dan waren ze altijd zo vriendelijk... en dan was het altijd maar we zijzen Rdh er alleen even op wat ze met de training heeft geleerd

Me. , Lu. en Va. hadden hun vriendeclubje (waar ik dus ook bij hoorde) inmiddels uitgebreid met Mer. derbij..Een meisje wat ik totaal NIET mocht ... alles gebruikte ze tegen mij ... en Me. ,Lu en Va. w wou ze graa tegen me op zetten.

inmiddels was er ook een nieuw meisje bij ons in de klas gekomen Sa. heette ze. Va. kende Sa. van de flat waar haar vader woonden .... De vriendinnenclub werd dus weer uitgebreid.(alhoewel was het een raar kind ... en achterof een poedersuiker kind)Op een of andere manier als de club weer werd opgesplitst ... omdat er ruzie was hoordde ik dit keer bij Va. en Sa. ipv Mer. Me. en lu.

ze hadden bijna elke dag wel ruzie.... maar 1x liep het echt uit de hand

ik zou een werkstukt met Va. en Sa. doen over kuikens.... maar Allebei waren ze niet zo goed in leren en ik dus wel... met andere woordne ik moest alles doen... zij kregen het cijfer.Als smoes verzon ik da ik kuikens geen leuk onderwerp vond en dat ik het over paarden wou houden.(wat ik ook liever had als kuikens).Lu. en Me begonnen zich hiermee te bemoeien... wat uitliep op een ruzie ... en niet alleen met hun maar ook met Va. en Sa.

dit was de akeligste periode uiit mijn leven... ik had ruzie niet zo'n klein beetje ook....Het was geen gewone ruzie .... ze waren gewoon gemeen....

ik had nu met iedereen problemen ... met me leraren , en mijn klas.ik zag mijn leven echt niet meer zitten maar der waren 2 steunen

B mijn beste vriend (=pony) en Cl. mijn vriendin via i-net die ik inmiddels echt ontmoet had.


B. betekende echt ontzettend veelvoor me.Hij was een Ach gut vriend door dik en dun .... iemand die me altijd steunden

zij waren degene die mijn leven nog dragelijk maakte... en waarschijnlijk ook degene waardoor ik nu nog leef... (ik moest ook naar buro jeugdzorg erover praten waar ik zo'n hekel aan had het haalde nare herineringen naarboven)

toen het schooljaar afgelopen was was ik blijer dan ooit.....

maar de school begon ooit weer.Ik zag er enorm tegenop ... maar mijn leraar was inmiddels niet meer op schoool (Fl. waar ik zp'n pesthekel aan had)

en wonder boven wonder kwam de ruzie ook weer goed het heeft wel een tijdje geduurd.) toen ze mij voor het eerst uitnodigden om met hun mee te doen was ik zoooo blij ik kon van binnen wel een gat in de lucht springen......

ik merkte wel dat het gepest veel minder was geworden omdat ik omdat ik geen ruzie meer had veel steviger in mijn schoenen stond.

Maar achteraf bleek dus dat Va. en Mer. allemaal dingen had gezegd tegen Lu. en Me. tegen mij op te stoken.... en dat vergeef ik ze dus NEVER NOOIT.

een tijdje ging het dus weer goed .... maar toen kreeg ik ruzie met Cl. k voelde me echt klote .... maar goed maken wou ze niet...,. Ik spreek Cl. alleen nog maarop bokt , via PB maar dat maakt het mij er niet veel makkelijker op .... ik heb nu zo'n grte ruzie met der... dat ik dat helemaal niet wil... ze betekend eigenlijk veel te veel voor mij Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

en ook B. wordt verkocht...

met andere woorden de 2 waar ik me zoveel aan hechtte die ik altijd de waarheid kon vertellen verlies ik nu.

ik zit nuecht weer in een dip omdat het tussen hun niet meer zo goed gaat.In mijn klas gaat het nu goed maar ook niet meer voor lang want

ik ga na de zomervakantie naar het vervolg onderwijs en verlies dus weer al mijn vrienden... Met andere woorden dan heb ik bijna geen vrienden meer ....

Ik voel me de hele tijd verdroetig en zit vaak alleen maar te huolen op mijn kamer

ik Mis Cl. en B. en ik wil mijn vrienden niet kwijtraken Huilen Huilen Huilen

kweet echt niet meer wat ik aan moet Huilen Huilen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:30

Da's een heel verhaal Knipoog

Tja, moeilijk..... ik denk dat je het iig heel goed uit moet praten met Cl. Haar duidelijk maken dat je hier erg mee zit en dat je het weer goed wilt maken.
Verder hoeft het naar de middelbare school gaan, natuurlijk niet te betekenen dat je je huidige vriendinnen kwijt raakt, je kunt ook buiten school contact houden.

Bovendien vraag ik me af of het zo verkeerd is om naar een andere school te gaan. Je kunt nu gewoon helemaal opnieuw beginnen volgend jaar, de school waar je nu opzit zitten niet alleen je vriendinnen maar ook de mensen die je altijd gepest hebben. Je hebt daar toch een achtergrond als het ware.
Voglend jaar, een nieuwe school, nieuwe mensen leren kennen en dat betekend ongetwijfeld ook nieuwe vrienden, waarbij je helemaal jezelf kunt zijn.

Sterkte, het komt echt allemaal goed

luvjoe
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 23:32

hmm Cl. wil niet meer met me praten

luvjoe
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 23:36

en de kinderen die me gepest hebben daar heb ik nu geen last meer van....

en de vorige keren dat ik naar eennieuwe schoolging maakte ik ook niet 1..2..3 nieuwe vrienden

dus waarom zou dat nu wel het geval zijn

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:40

luvjoe schreef:
en de vorige keren dat ik naar eennieuwe schoolging maakte ik ook niet 1..2..3 nieuwe vrienden

dus waarom zou dat nu wel het geval zijn


Dat ligt dan denk ik ook een beetje aan je eigen instelling.....sorry.

Maar een groot verschil is, dat andere keren dat je naar een nieuwe school ging, je waarschijnlijk in een groep kwam die elkaar al langer kenden.
Als je naar de brugklas gaat, kom je tussen heel veel mensen die elkaar nog niet kennen, waardoor je makkelijker contacten legt.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:51

De kans dat je als je nu naar een andere school gaat gelijk vrienden maakt is inderdaad niet al te groot... als je al zoiets hebt van: ik kan geen vrienden maken, lukt dat inderdaad niet altijd.

als ik kijk naar mijn schoolperiodes , gemiddeld duurde het ongeveer drie jaar voordat ik echt vrienden maak dan... maar ik ben ook nooit echt gepest. Ik denk dat je moet proberen het goed te maken met CL... ik weet niet wat er gebeurt is, maar alles valt uit te praten.

En hou inderdaad rekening mee, dat er in de brugklas waarschijnlijk wel meer mensen zitten die slecht vrienden kunnen maken, je bent dus niet de enige...

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:16

Precies wat Richtje en Ellende al zeggen, je komt nu in een nieuwe groep en daar heb je (als je je er voor open stelt) grote kans op nieuwe vriendschappen, juist omdat niemand elkaar kent. Misschien kennen ze al wel een paar andere mensen, maar nooit de hele groep. Voor jou de kans dus om met een schone lei te beginnen.
Maar zoals ik al zei, je moet er wel een beetje wat voor doen, vriendschappen komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Probeer je interesse in anderen te tonen, en idd wat Ellende zegt, als je dan echt zo moeilijk contact kunt maken dan vind je altijd wel iemand die daar ook last van heeft. En die herken je dan snel genoeg, neem dat maar van mij aan! Ik zelf ben een aantal jaren flink gepest op de middelbare school op een heel kwetsende manier. Op een gegeven moment leer je je eroverheen zetten en kun je iedereen aan, echt waar!
Wat betreft Cl, ik zou het toch proberen uit te praten, en in ieder geval aan haar vragen waarom ze het niet wil goedmaken... Ik weet natuurlijk ook verder niet wat er tussen jullie gebeurd is...
Maargoed, sterkte ermee, en wat er ook gebeurt, geef vooral de moed niet op, blijf jezelf en laat je vooral niet kennen!
(je mag me pben als je wilt hoor! Ik antwoord altijd en wil je best proberen te helpen)