wie o wie gebruikt: implanon

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:05

Ik wil ook overstappen op implanon.

Prikpil vind ik nix, heb ik al eens recept voor gehad maar toch afgehaakt en doorgegaan met de pil.

Spiraaltje wordt door mijn huisarts afgeraden als je nog niet zwanger bent geweest en lijkt me heel pijnlijk (heb al eens inwendig onderzoek gehad en dat was al niet fijn).

Implanon blijft in me hoofd spoken sinds de eerste keer ik ervan gehoord had, ik noem het dan ook nog steeds de tijgerpil Knipoog (bij tijgers etc in dierentuinen wordt deze vorm ook gehanteerd).

Nu ben ik alleen ff online aan het uitzoeken of het vergoed wordt voor me.
(ziekenfonds/unive/toppakket).

Nu maar hopen dat mijn huisarts er ook achterstaat, want ik wil gewoon van die eeuwige pil af, slik het al 11 jaar maar de laatste jaren vergeet ik hem te regelmatig en dat geeft me een minder lekker gevoel.
Daarbij wil ik voorlopig gewoon niet zwanger raken, eerst me therapie afmaken en me leven weer op de rails krijgen Knipoog

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')


Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:10

Bij mijn verzekering staat:

Anticonceptiepil, spiraaltje en pessarium voor verzekerden van 21 jaar en ouder: Uitgebreid- en Toppakket: volledige vergoeding tot limieten van Geneesmiddelenvergoedingssysteem en Reglement hulpmiddelen.

Ben benieuwd wat dat precies inhoud?
Ik zal morgen wel even unive zelf bellen.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:38

Ik heb nuvaring ook overdacht maar daar krijg ik geheid hetzelfde gehommeles mee als met de pil, niet tijdig plaatsen.

Ik wil iets waar ik voorlopig even geen last van heb.

Als ik niet de mogenlijkheid openhield voor een kindje in de toekomst zou ik zelfs voor sterilisatie kiezen.

Ik kan wel zeggen van ik kan het proberen maar ik ken mezelf Knipoog

Overigens nog meer unive-ers met top of uitgebreid pakket? Het wordt vergoed Lachen

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:03

sonjabelgium schreef:
Nuvaring blijft drie weken zitten en één stopweek (bloeding) OF blijft vier weken zitten en vervangen door de volgende (waarbij je geen bloeding zal krijgen). Eén iets op vier weken onthouden en daar niet in slagen Verward Ben ik de enige die daar grote vraagtekens bij zet? Amnesia???



Ik ben zo druk bezig met dingen waar ik op dat moment dan alle prioriteit leg dat ik weet dat dat kan gebeuren.
Dat is waarom ik mijn leven ook op de rails breng door therapie, ben een beetje een chaotje Knipoog

Bij mij zijn dingen niet zo makkelijk als denken doen, ik verbruik (onnodig) een te groot hersencapaciteit aan andere dingen Knipoog

Ik ben wel stommere dingen vergeten hoor tot nu toe Knipoog
(Een soort van oostindisch geheugen Knipoog )

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:27

Er zijn idd mensen zwanger geraakt door implanon, maar ik mag aannemen dat daar nu lering uit is getrokken?

Laten checken dus of het daadwerkelijk is ingebracht en blijft zitten.
Naar mijn weten is in alle gevallen het staafje niet (juist) geplaatst.

Dat betekent niet dat het middel zelf zo onveilig is.

Naar verhouding worden er meer vrouwen zwanger van de pil dan een goedgeplaatste implanon als ik de statieken mag geloven.

Dus dan kunnen er wel duimendikke pagina's geschreven worden, maar met welke feiten?

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aniek23, Babsiej, christel0908, DotBot, Esther, Eulogy, henshem, IASCrawler, juval, leintje_, LouLi, LWDaisy, MissyNr1, Nescio18, Pferdchen, ReadTheRulez, Rosa_, xPearl, xSannee en 67 bezoekers