Vraag: Rugspieroefeningen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Vraag: Rugspieroefeningen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 22:37

Vooral de bovenrug, schouders.

Weet niet of het helemaal normaal is, maar als ik op mijn zij lig dan gaat mijn schouder vanzelf naar voren, en naar beneden.
Waardoor mijn sleutelbeen tegen de andere kant komt en dus niet lekker ligt, en ook mijn long wordt natuurlijk meer op elkaar gedrukt.

Maar ook als ik zit dan wil ik nog wel eens naar voren buigen en mijn schouders buigen naar voren.

Zijn hier oefeningen voor om het wat straker te maken bij mijn rug/schouder?

Ik let er zelf al op dat als ik zit dat ik recht zit en mijn schouders erg naar achter te buigen....
net boven het midden van mijn rug mag het ook wel wat sterker zijn, omdat ik nog wel eens naar voren wil buigen omdat het zo vermoeid is, doordat ik er erg op moet letten dat ik recht zit.

Alle tips zijn welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:44

Sanne, het is misschien verstandig als je eerst eens overlegt met een fysiotherapeut, zodat je doeltreffend oefeningen kunt doen zonder dat je jezelf schade doet??

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 22:47

Misschien dat er lichte oefeningen waren vandaar.

Maar ik ga binnenkort even langs (nouja afspraak maken natuurlijk)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:57

Er zijn wel lichte oefeningen, met een dynaband bijvoorbeeld. Toch zou het niet gek zijn om er eerst goed advies over te krijgen, voor je begint. Wat jij hebt heet geloof ik hypermobiliteit, maar dat weet ik niet zeker hoor.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:23

Klinkt idd als hypermobiliteit.
Ik zou ook eerst een afspraak bij de fysio maken voordat je begint met rugspieren trainen.