Foto's bewerken (tip's, commentaar, enz)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Foto's bewerken (tip's, commentaar, enz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:18

Even een algemeen topic geopend Lachen

de bedoeling van dit topic:
meer informatie over foto's bewerken, hoe je foto's te verbeteren dmv een fotobewerkingprogramma en leuke tips en trucjes met elkaar delen Knipoog .

Het is niet de bedoeling dat je hier collages neer gaat zetten



ik begin even met een foto die ik heb bewerkt voor een opdracht voor school (foldertje)
de achtergrond heb ik gewoon even zwart gelaten, komt andere achtergrond achter (maar weleen donkere kleur).

ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er misschien nog wat te verbeteren valt Lachen

Afbeelding
links orgineel, rechts bewerkt Tong uitsteken

ik heb eerst de pupillen grijs en donker gemaakt, daarna het oog gesellecteerd en wat gespeeld met 'hue/saturation' tot ik de kleur ogen kreeg die ik wilde, met de 'clone stamp' de pupillen bijgewerkt, een wit puntje erin gezet met de brush en als laatste het hoofd uitgeknipt en met de 'smudge tool' de haren eromheen opnieuw gemaakt.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:07

Ik vind het leuk bewerkt en een leuk voorbeeld voor bewerking.
Voor mijn gevoel hangt er sowieso een waas over de foto's. De kleuren van de kat spreken niet echt. En de nagemaakte pupillen is naar mijn mening te nep. De kleuren zijn te straks, er loopt niets in elkaar over.

Als je kijkt naar het oog van een kat zie je dat de kleuren in elkaar overlopen.

Afbeelding

Wellicht had je met smudge een iets natuurlijker effect kunnen krijgen

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:27

Tja, wel leuk gedaan.
De ogen, vindt ik persoonlijk wel een vooruitgang.
Voor wat betreft het 'knippen' van de rug en de pootjes, had ik waarschijnlijk niet gedaan.
Ik wil het kitten nog wel een keertje zien met de 'nieuwe' oogjes maar verder onveranderd.
Misschien wel met een andere kleur achtergrond. ben benieuwd naar dat resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:37

ik had het mooier gevonden als je de rug en ppotjes had uitgeknipt

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 01:02

ik ga proberen of ik de oogjes wat natuurlijker kan krijgen, maar het blijft wel de bedoeling dat ze eruit spreken Knipoog

en omdat het voor de folder beter uitkwam als het lijfje weggelaten was, heb ik het lijfje dus ook weggelaten, het gaat echt om de ogen Tong uitsteken
zelf vind ik de ogen iets te 'snake-like' maar omdat het bij de uitstraling van de folder past heb ik het zo gelaten Lachen

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:59

Tja, niet echt iets boeiends, maar ik vond het wel kunstig weggehaald van mezelf:

Zo was de foto eerst:
Afbeelding

En zo daarna, het hoofd van de pony ernaast heb ik weggehaald met ulead.
Afbeelding

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:04

Bericht hierboven is van mij, stond nog ingelogd op de dinges van m'n zus.
Die ogen van de kat vind ik trouwens echt heel mooi bewerkt, maar zou idd ook de pootjes eraan laten zitten. Haha!

GeaH

Berichten: 235
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: onderin Friesland :D (vlakbij Wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:24

Heeey, wat heb je dat leuk gedaan zeg lepeltje! Zo is het echt een leuke actiefoto zonder allemaal poespas er om heen Haha!
xxx Gea

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:28

Voor :

Afbeelding

Na

Afbeelding

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:32

Kijk, dat is het grotere werk he.. Tong uitsteken Heb je net als ik gewoon het gras gekopieerd en in de andere foto ge'verft' ? Ik weet niet of het met psp ook zo werkt... Haha!
Petje af hoor, ik kan dat echt niet zo netjes! Wel een beetje rare tolt hoor. Tong uitsteken

GeaH

Berichten: 235
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: onderin Friesland :D (vlakbij Wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:22

hihi wat grappig Haha!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:30

Allemaal nog erg simpel werk, gewoon werken met stempelen, verder zijn de ogen van het katje net wat te fel, waardoor ze niet echt lijken, en de ogen zijn scherp en het katje is niet helemaal scherp, dat heeft ook nog wel wat invloed.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:37

met welke programma's of zo.. kun je dit doen want ik kan dus werkelijk niks bewerken en ik zou het heel leuk vinden om want meer te kunnen prutsen enzo!!!!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:40

paint shop pro, photoshop, fotobewerkingsprogramma van Easy Computing heb ik ook. Paint shop pro is betaalbaar en kan in mijn ogen evenveel als photoshop.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:22

Heb effe gekeken naar paint shop pro, maar kost toch nog €140 of is het ergens goedkoper aan te komen?! pooooh heb ook nog effe gekeken naar photoshop maar da's echt helemaal niet te betalen/niet leuk meer!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 12:15

ik heb photoshop en paint shop pro, maar met photoshop kan ik toch echt wel heel veel meer als met paintshop daarbij vind ik photoshop ook veel makelijker in gebruik (paintshop gebruik ik dus ook eigenlijk nooit Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:18

in [rincipe is paint shop makkelijker om te beginnen ... maar als je eenmaal photoshop gewend ben wil je niet meer anders tenzij je even een speciale filter nodig hebt die alleen op paint sjop staat

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:30

Paint shop pro is inderdaad makkelijk om mee te beginnen, photoshop heeft ook wat meerder functies dan PSP.

In de winkel kost het idd erg duur. Je hebt op www.jasc.nl een gratis proefversie die 60 dagen geldig is.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:46

Omdat ik niet altijd een gave huid heb, probeer ik mooie foto's die uitprinten waard zijn een beetje te bewerken zodat ik er toch iets frisser uitzie.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Ik heb dit allemaal met photoshop gedaan.

1) de roodheid in mijn oog weggehaald met de healing brush tool
2) het witte van mijn ogen iets lichter gemaakt met de dodge tool
3) mijn ogen geselecteerd met magnetic lasso tool en de kleur iets intenser gemaakt met hue/saturaion
4) de puistjes en vlekjes weggehaald met de healing brush tool
5) de geirriteerde plekken rond mijn mond geselcteerd met magnetic lasso tool en vervolgens met hue/saturation geprobeerd deze gelijk te krijgen aan de rest van mijn huid
6) mijn lippen geselecteerd, weer met magnetic lasso tool, en iets meer kleur gegeven met hue/saturation

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het resultaat, alleen mijn ene oog is niet helemaal naar mijn zin.

Als laatste heeft mijn vriend nog een zwart wit foto gemaakt waarbij de ogen nog enigzins kleur hebben. Toch vind ik dit ook een mooie foto.

Afbeelding

Dit is met Paint shop gedaan. Hij heeft een oog geselecteerd en daar een nieuw plaatje van gemaakt, dat ook met het andere oog gedaan. Vervolgens heeft hij de greyscale gebruikt en vervolgens increase color naar 16 million. Vervolgens de ogen weer teruggeplaats en iets lichter gemaakt omdat het anders te veel opvalt).

Nog meer tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 12:25

Die laatste foto van Siempie vind ik erg mooi geworden, het heeft zo wel wat. Bij de andere bewerkte foto, vind ik haar linkeroog op het origineel al te wit voor mijn gevoel, en bij de bewerkte foto is het andere oog ook net iets te wit, maar dat past zo wel mooi bij elkaar. Verder vind ik de bewerkte foto mooi uitgevallen, heel netjes en natuurlijk Lachen

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 10:36

Ik heb nou Photoshop ook gedownload, de trialversie dan he Haha!
En nu kan ik hem niet openen Verward Verward
Weet iemand hoe wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:43

k gebruik om te retoucheren (scrabbelwoord Tong uitsteken) altijd photosuitte is erg makkelijk in gebruik....(je kan er pukkels en rimpels mee weghalen... ook vlekken en krassen zijn geen probleem)

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:38

Hou het eens heel simpel. Ik ben een leek op dit gebied, maar wil het wel graag kunnen.
Ik heb paint shop pro.
Hoe kan ik iets "uitknippen"?
Hoe kan ik een achtergrond zo bijwerken zodat je niet ziet dat ik iets weggehaald heb.
Afbeelding
Bijvoorbeeld deze foto.
Hoe kan ik dan het paard uitknippen?
Of de achtergrond veranderen? (andere paard weghalen bijvoorbeeld)