Ben ik nou zo'n schijtluis of niet....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Ben ik nou zo'n schijtluis of niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 13:11

Echt joh ik doe al twee nachten geen oog dicht.
Vriend lief is op mini vakantie en ik lig dus alleen in bed en ik hoor dus vanalles brrrr.
Nog erger een vriendin belde me vrijdagavond op of ik aan de deur was gewees dus ik zei nee hoezo.
Zegt ze nou mijn zusje fietste langs en ze zag iemand aan de deur rommelen maar het leek op een man.
Nu hebben ze deze week al vaker gehad dat hun hond aansloeg s'nachts en ze wel wat hadden gehoord.
Haar zusje dacht dat het een poolse man was, ze dacht hem te herkennen.
Maar toen ze me dit vertelde durfde ik al helemaal geen oog meer dicht te doen.
Gisterenavond hebben mijn vriendin en ik maar samen film gekeken zodat we niet alleen waren (hoezo erg Nagelbijten / Gniffelen ) want onze "mannen" zijn er niet. Haar man is agent en heeft dus een paar extra ronden in de buurt gereden.
Maar afgelopen nacht weer geen oog dicht gedaan ik hoorde weer vanalles en bij elk geluidje schoten die katten naar beneden ( ja geloof het of niet maar mijn katten lijken wel een beetje waaks *LOL* )
Ik belde net mijn vriend en die moest natuurlijk erg hard lachen want wij waren maar watjes.
Hebben jullie dit ook wel eens.
Ik kan er nu wel weer om lachen (als een boer met kies pijn Haha! )

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:14

Ja ik ken t. Zeker 'savonds of 'snachts is t erg... Schijnheilig Dan hoor ik ook allerlei geluiden als ik alleen ben.
Hoelang ben je nog alleen? Succes alvast voor vanavond! OK dan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:16

Toen wij net samenwoonden was ik ook een echte schijtluis toen ik alleen thuis bleef.
Om ieder onsje zeik ging ik buiten kijken of ik iets zag/hoorde en 's nachts sliep ik met 3 telefoons naast mijn bed.

Nu heb ik er geen moeite meer mee: de buitenlampen springen aan als er iets met warmte voorbij loopt, zelfs op een muis doen ze het en de telefoons gaan allang niet meer mee naar boven.
Waar ik vooral moeite mee had, was dat ik eerst in een rijtjeshuis woonde en ineens in een vrijstaand huis, waardoor er zoveel extra ruimte was, dat ik er zowat bang van werd: als je immers roept/gilt is er niemand die je hoort, behalve dan de kippen en geiten van de buren...

Het slijt vanzelf, soms duurt het iets langer, soms iets korter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:25

Ik niet, alleen voel ik me in de polder (veel vrije ruimte) veiliger dan in het rijtjeshuis... Als ik hier gil, komt er niemand kijken, want het is een kind wat gilt, gil ik thuis, dan moet ik even mazzel hebben dat de buren buiten zijn (heb een krachtige stem Knipoog ) maar dan komen ze ook, en gaan ze rondbellen... Wat dat betreft heb ik super buren Lachen

Ik ken het niet zo sterk als jij, maar probeer je gemak te houden Lachen Komt wel goed, want wie wil jou nou stelen Knipoog

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 13:38

Ik slaap nu ook met mijn huistelefoon onder mijn kussen.
Bij ons achter in de tuin is het s'avonds echt een donker hol en hij grenst aan een sloot en naast een pakeer pleintje en er staan geen huizen achter bij de tuin.
De vorige keren dat ik alleen was had ik er minder moeite mee dan deze keer.
Mocht er ooit een keer wat gebeuren dan hoef ik niet te gillen/schreeuwen want ik heb al een keer gemerkt dat dat niet help.
Ik lag vorig jaar met een gebroken enkel naast de trap de gillen maar niemand die kwam kijken wat het was, heb ook maar aan èèn kant buren.
Ramon komt morgen avond weer terug dus nog èèn nacht zonder hem.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:54

Klinkt heel bekend Scheve mond
Je wilt niet weten wat ik allemaal hoorde. Ik was net verhuisd naar Rotterdam, had opeens bovenburen en zat alleen in huis. Ik was er elke keer toch echt van overtuigd dat er iemand aan m'n deur stond Schijnheilig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:54

Vanes schreef:
Ik slaap nu ook met mijn huistelefoon onder mijn kussen.
Bij ons achter in de tuin is het s'avonds echt een donker hol en hij grenst aan een sloot en naast een pakeer pleintje en er staan geen huizen achter bij de tuin.
De vorige keren dat ik alleen was had ik er minder moeite mee dan deze keer.
Mocht er ooit een keer wat gebeuren dan hoef ik niet te gillen/schreeuwen want ik heb al een keer gemerkt dat dat niet help.
Ik lag vorig jaar met een gebroken enkel naast de trap de gillen maar niemand die kwam kijken wat het was, heb ook maar aan èèn kant buren.
Ramon komt morgen avond weer terug dus nog èèn nacht zonder hem.


Ik sliep ook met de huistelefoon langs mijn bed, totdat ik me realiseerde dat ze de stekker er beneden uit kunnen trekken, zodat hij niet meer werkt. Vandaar dat mijn mobieltjes ook mee naar boven gingen....

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:01

Vanes, als je echt bang bent, doe er dan wat aan. Haal er een deskundige bij en vervang de sleutels van je huis door inbraakveilige sloten, dievenhaken (of hoe die krengen heten) op je balkondeuren... als je een beetje je best doet weet je zeker dat elke dief jouw huisje voorbij loopt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:05

Ellende schreef:
Vanes, als je echt bang bent, doe er dan wat aan. Haal er een deskundige bij en vervang de sleutels van je huis door inbraakveilige sloten, dievenhaken (of hoe die krengen heten) op je balkondeuren... als je een beetje je best doet weet je zeker dat elke dief jouw huisje voorbij loopt


Denk dat het vanzelf wel minder wordt hoor....
Als je alleen bent, hoor je gewoon opeens allemaal geluiden die je normaal niet hoort. Maar ook daar wen je vanzelf aan

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:11

Het word vanzelf minder. Ik heb altijd buiten het dorp in een groot huis gewoond. Als ik in de huiskamer zit kan ik niet horen als er iemand de voordeur binnen komt. Laatstaan als er iemand in de schuur bezig is. Auto's die het pad op komen merk je ook niets van. Het doet me niets. Toen we hier net woonde kende ik de geluiden van dit huis niet, maar nu, ieder geluidje is logisch.

Alle geluiden boeien mij niet. Als ik 's avonds in het donker in het dorp rond rij op de scooter vind ik dat echt niet leuk. Maar buiten het dorp op stille landweggetjes, dat doet me niets(zelfs niet nu ik een keer ben lastig gevallen en zowat de weg af gereden ben). Mijn ouders vinden dat wel eng, dus krijg ik de auto mee (wat erg Tong uitsteken , heb ik echt veel moeite mee Knipoog ).

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 14:19

Ellende schreef:
Vanes, als je echt bang bent, doe er dan wat aan. Haal er een deskundige bij en vervang de sleutels van je huis door inbraakveilige sloten, dievenhaken (of hoe die krengen heten) op je balkondeuren... als je een beetje je best doet weet je zeker dat elke dief jouw huisje voorbij loopt


Ja die dingen hebben we allemaal op de deuren en ramen zitten, maar zo erg als dit weekend heb ik het echt nog nooit gehad.
Ik haal ook te veel in mijn hoofd hoor, en dan dat verhaal van een vriendin erbij.
Ik heb het ook vaak als ik een horror/triller heb gekeken dan hoor ik ook ineens vanalles.
Ik zit me eigen gewoon op te jutten om niks.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:21

eh, nee ... je bent niet de enige.... Knipoog

Ik hou er ook niet van om 's avonds alleen thuis te zijn... Hoor overal enge en vooral "heel verdachte" geluiden Bloos , kan niet slapen zonder knuffel en blijf soms net zo lang wakker tot vriendlief weer veilig thuis is Haha!

Wat zijn we weer helden..... Haha!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:29

Ook ik heb hier last van hoor! Schijnheilig
Ik ben nu ook al heel de week alleen... vriendlief is gezellig met zn vrienden op pad.
Gelukkig komt hij vanavond weer thuis Lovers
De avonden en nachten zijn het ergst. overdag heb ik nergens last van. Ook ik heb 2 'waakse' katten ..die reageren net als ik op elk geluid.
Ik heb geen tips voor je..... sorry, maar probeer je zelf niet te gek te maken.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:04

Ik ben ook zo'n schijtluis hoor Knipoog
Een week geleden was ik de hele zaterdagavond alleen thuis!
Mijn ouders kwamen pas rond 12 uur thuis.
Ik heb de hele avond met msn en bokt aan op m'n kamer gezeten, kat op schoot (die ook bij elk geluidje een meter de lucht in schoot Schijnheilig ), andere kat liep rond door de kamer (ze zijn erg waaks ook) deuren op slot, ramen dicht, telefoon bij de hand, en een of andere stok die ik een keertje moest gebruiken bij een dansuitvoering een paar jaar terug *LOL*

Hoewel de kans dat er iets gebeurt niet erg groot is, het kan natuurlijk altijd, en dan eh..kan je maar beter erg voorbereid zijn Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:06

Als een dief binnen wil komen, doet hij dat toch. Met of zonder extra sloten, die vindt wel een weg naar binnen. Wij hebben zoveel ramen in ons huis, die tikt 'ie dan wel in, dan helpt een extra slot op de deur toch niet...

Ik heb me erbij neergelegd dat als het zo moet zijn, dat het dan toch wel gebeurt en hou mezelf voor dat ze eerst naar mijn schoonmoeder gaan (gemene ikke) want haar huis is compleet gelijkvloers. *schoonma woont trouwens naast ons*

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:14

Dat is niet helemaal waar Imker...

vaak willen dieven namelijk helemaal niet bij jou binnenkomen, maar bij iemand. Als jouw huis dan extra beveiligd is, en het huis naast je niet - zo cru is het - dan gaan ze niet de moeite doen en het risico nemen een ruit in te tikken bij jou terwijl ze bij de buren met een paperclip naar binnen kunnen...

Maar Vanes: als je je echt opjut om niks, dan denk ik bijna dat het vanzelf wel minder wordt als je vaker alleen bentt, en aan de geluiden van alleen zijn gewend ben. En kijk dan meer comedys in plaats van thrillers! Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:26

Ellende, dit is gewoon mijn mening. Daar hoef ik ook niet over te gaan discussieren, want iedereen ziet dat op zijn eigen manier.

Ik kan wel extra sloten bij mij op de deur zetten, maar ze kunnen zo via een raam naar binnen komen. Als je waar ik woon, een raam intikt, is er geen kip die het hoort.
Vorig jaar is er op ca. 15 meter van ons slaapkamerraam geschoten (een keer of 4) en dat hebben we zelfs niet eens gehoord.....

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:42

ik vindt het ook niet echt een geslaagt iedee om alleen thuis te zijn s nachts meestal ga ik dan op stap en drink en als ik dan naar bed ga slaap ik als een roosje en merk niets meer

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:43

Mijn vriend is ook pas voor een week naar Tunesië geweest en ik was toch ook niet gerust alleen hoor . De 1e avond toen ik in bad zat, heb ik ook vanalles gehoord, was wel allemaal lawaai van de buren (woon op een appartement), maar als het water staat te lopen dan hoor je dus dingen die je niet direct kan thuisbrengen. Was wel eng, en dan ook 's avonds alleen in dat bed en het minste dat er iets kraakte (kast, raam, bed,...) was ik op mijn hoede. Ben toch blij dat hij nu terug is, want met die enge wind al 2 weekends na elkaar ben ik helemaal niet meer gerust...