reis/auto ziek, wat helpt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

reis/auto ziek, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 19:57

Ik word tegenwoordig weer snel autoziek.
Vroeger had ik er ook veel last van,het is een tijdje wat minder geworden en nu begint het weer.
Wie heeft tips ertegen?
En welke pilletjes helpen wél?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:04

Vraag anders eens bij de apotheek welke pillen er nu goed helpen!
ik heb er (gelukkig) geen last van!! dus ik zou echt niet weten welke pilletjes goed helpen!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:07

Ik heb reistabletjes van de Trekpleister. Die werken bij mij wel goed.

kablom
Berichten: 225
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:09

Gewoon bij het kruidvat. van eigen merk. Bij mij helpen die 2 uur van te voren gewoon maar mijn broertje moet er eentje inde nacht in nemen als we s'ochtend weg rijden. anders werkt het bij hem niet. Waar dat weet ik niet. Maar hij moet dat bij elk merk.
groetjes laura

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:09

reistabletjes van het kruidvat
werken super
verder moet je niet te vet eten van te voren
ook niet te weinig eten van te voren
water meenemen in de auto, het liefst voorin zitten, en niet lezen !!!
zo veel mogelijk in de verte kijken
ik ben een kenner wat wagenziekte betrefd......
vroeger werd ik van een klein stukje al ziek
en als we op vakantie gingen was ik de eerste twee dagen altijd ziek echt heel frustrerend dus !
maar goed, nu gaat het beter , ik denk dus dat je er wel een klein beetje overheen groeit!
ben je ook al bij de opticien geweest? vaak is het nl ook een ogenprobleem !

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:36

ik heb precies hetzelfde, en bij mij helpt helaas niks... Verdrietig

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:39

Reistabletjes van het Kruidvat werken bij mij ook best goed. Ik ben dan nog wel misselijk, maar overgeven hoef ik dan niet.
Primatour neem ik niet meer, ik heb daar een keertje 15 uur van geslapen!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:23

Die reistabletten van Kruidvat werken bij mij ook OK dan! Gebruik ze als we gaan varen, ik word op de Maas nog zeeziek... Bloos! Ben dan inderdaad nog steeds wat draaierig, maar that's it... Wat ik wel een nadeel vind ik dat ik er dus echt van in slaap val Scheve mond Ben dan wel meteen wakker als ze me wakker maken, en ik heb er verder geen last van tot ik er weer een ineem..

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 22:25

Oke maar eens langs de kruidvat ervoor dus!
Bedankt!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:43

Ik heb het ook.. koppijn en buikpijn. ik heb er pilletjes ervoor..

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:18

Ja en altijd voorin zitten! en ook altijd niet naar de weg kijken maar dan maken ze een paar bogtjes en de auto moet voor mij weer stoppen het is heel erg bij mij! Al helemaal als je ergens in de bergen rijdt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:20

Nou zelf rijden is nog altijd de beste oplossing, maar primatour wil ook nog wel eens helpen (al word je daar wel erg slaperig van).

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:21

primatour! Knipoog Ik val kayla bij, is echt top, bij mij werkt het ook,en ik ben echt erg wat datbetreft!

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:41

Slapen.
Ik heb er zelf ook heel veel last van. Vooral als je in een 'onbekende' auto zit. Maar ook in onze eigen auto. Een dutje doen helpt, maar dat lukt bijna nooit bij mij. Inderdaad, misschien helpen die pilletjes? Ik heb het nooit geprobeerd, en proberen altijd voorin te gaan zitten, daar heb je er vaak het minst last van.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:46

Ik heb der ook regelmatig last van. Ik ga dan altijd voorin zitten en dan heb ik er geen last meer van.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:31

[AM] *kots* autoziek!
check dit topic van mij, van een hele tijd terug.Ook over autoziekte Lachen het is echt zwaar K*T!
maarre ik heb nog altijd de beste ervaringen met primatour! Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:36

idd zelf rijden. En anders primatour, voorin zitten én een goede chauffeur die anticipeert en vloeiend rijdt. Ben ook expert

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:43

ik had er vroeger in lichte mate last van, wat bij mij voornamelijk helpt is muziek aan in de auto, dit leidt af en op een manier helpt het.. Verder naar buiten kijken (naar de horizon), om je zicht (en evenwichtsorganen) zo stabiel mogelijk te houden..

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:00

Ik heb er ook altijd veel last van. Het vreemde is dat ik er alleen overdag last van heb. Bij bij werkt Primatour altijd goed en Cocculine.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:02

ik ben ook wagenziek, ik heb een nicht in belgie wonen en zij koopt altijd reispilletjes voor ons ze heten touristil, ik weet niet of ze ze in nederland ook verkopen maar ze werken iig wel goed!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 21:13

Oke zal eens kijken bij de kruidvat voor die pilletjes en anders primatour.
Ja ik weet dat voorin zitten helpt maar dat is niet altijd mogelijk (school ed.)
Nu gaan we in juni naar parijs met school, dus voorin zitten zal niet lukken aangezien er meer ziek worden.
Zelf rijden helpt maar jammergenoeg moet ik daarvoor nog 2 jaar wachten.
Bedankt voor de tips iedereen!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:26


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:27

Ik heb ook primatour en die van de trekpleister. (zijn volgens mij precies dezelfde als die van kruidvat) Ze werken wel, maar ik word er ontzettend moe van, en soms heb ik moeite met de benen en armen te bewegen zoals ik dat wil. Knipoog Dan voelt het zeg maar alsof de kracht er uit is, best wel raar. Maar met lange einden rijden heb ik het er wel voor over, maar vaak moet ik wel een plek hebben waarbij ik een beetje kan liggen of hangen, want alles wordt heel zwaar op het laatst, en het voelt dan niet fijn als ik het niet kan ontspannen. Best wel lastig, maar ja, er zijn wel ergere dingen. Knipoog Ik heb ook wel eens gelezen dat het helpt om een watje in je linkeroor te doen. Bij mij hielp het niet zoveel, maar misschien hebben mensen met een lichte vorm van wagenziekte er wel meer baat bij? Het heeft tenslotte wel met je evenwichtsorgaan te maken.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:28

lunatje schreef:
primatour! Knipoog Ik val kayla bij, is echt top, bij mij werkt het ook,en ik ben echt erg wat datbetreft!

Deze heb ik ook.
Ben er op zich erg tevreden over.

Je mag er geloof ik maar 1 per keer, maar ik heb er meestal anderhalf of 2 nodig.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 02:11

Hoe ik het heb overleefd om met de bus door Australië en Nieuw-Zeeland te reizen:

* altijd kauwgom of pepermunt bij me (mintsmaak helpt tegen wagenziekte)
* zo ver mogelijk voorin zitten (ik zat altijd achter de chauffeur Haha!)
* niet lezen onderweg (of alleen op lange rechte stukken)
* niet achterstevoren zitten (dus niet praten met degene achter je)
* en in het donker ook zoveel mogelijk m'n ogen dichthouden (oriëntatievermogen is dan slechter)

Het bovenstaande kun je natuurlijk ook in een auto of vliegtuig toepassen. En wat bij mij in de auto ook nog wel eens helpt, is even m'n hand uit het raam steken (in een vliegtuig werkt dat niet zo Tong uitsteken). Stom genoeg ga ik me daar ook beter van voelen.

Ik ben ook expert als het om wagenziekte gaat. 'Vroegah' als kind kotste ik regelmatig de hele auto onder. Tegenwoordig gaat het beter, maar ik heb nog steeds snel last van een licht gevoel in m'n hoofd. Ben zelfs wel eens een paar haltes te vroeg uit de bus gestapt omdat ik het echt niet meer trok. Heb overigens nooit pilletjes zoals Primatour gebruikt, met kauwgom en frisse lucht kom ik een heel eind.

Succes en sterkte!