Is deze hond geschikt voor mij en mijn hond?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Is deze hond geschikt voor mij en mijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 15:06

Zoals de meeste bokkers weten wil ik misschien een hond erbij nemen. Ik heb een leuke hond gevonden op een site met alle dierenasiels bij elkaar. Ze heet Harley. Maar lijkt jullie deze hond geschikt voor mij en mijn andere hond? Ik wil o.a. behendigheid, flyball, GG1, GG2, en mss ook GG3 doen. Ook wil ik fietsen, zwemmen en kunstjes (net zoals VD) doen met de hond. Ik heb zelf nog een hond, Lady van ongeveer 55 cm, 12 jaar, teef. Ze houdt niet altijd evenveel van alle honden (tenzij ze er mee moet leven, dan meestal wel Knipoog). Ze bijt niet ofzo, maar ze blaft alleen. Als ze met een andere hond moet uitlaten dan doet ze héél aardig enzo. Ik denk alleen dat ze blaft om mij te beschermen.. Maar dat komt o.a. ook omdat ze al wat ouder wordt enzo. Zo was ze vroeger namelijk niet. Ze kan iig niet omgaan met katten.. Maar goed, hier info over Harley. Ik weet dat ik beter kan gaan kijken enzo. Dat doe ik natuurlijk ook wel. Maar ik wil alleen weten of jullie het een geschikte hond vind of niet.

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Relliej op 07-02-04 15:20, in het totaal 6 keer bewerkt

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:13

Tja... zoals op de site staat wil harley liever niet gescheiden worden van zijn maatje Knipoog Je weet natuurlijk nooit exact hoe de hond gaat reageren wanneer hij geen houvast meer heeft aan zijn maatje. Voor hetzelfde geld vind er dan een gedragsverandering plaats. Ik persoonlijk zou dit duo niet splitsen en Harley dus niet alleen nemen. Laat iemand die 2 honden wil hebben deze twee dan maar nemen Lachen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 15:16

Ja dat is idd wel zo. Maar kan je zo'n hond ook een maandje ofzo op proef nemen??

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:23

Yep, je kunt ze idd een tijdje op proef nemen. Het zou jammer zijn voor zo'n hond dat hij voor zijn gevoel weer in een rottige situatie terecht zou komen namelijk al kan hij het bij jullie nog zo goed hebben Lachen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 15:30

Ja idd dat is zo. iig nog bedankt! OK dan!

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:10

heey char, die hond is echt leuk!! En ze lijkt me wel geschikt voor de hondensport!! Het is misschien idd wel handig als je haar eerst op proef neemt kijken hoe het gaat met lady erbij!!! Veel succes iig en zodra je bezig ben in de hondensport dan kom ik weer kijken hoor, vind het namelijk erg leuk!! BIj welke vereniging ga je? die ene waar wij eerst ook heen waren gegaan?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 17:12

samhorse schreef:
heey char, die hond is echt leuk!! En ze lijkt me wel geschikt voor de hondensport!! Het is misschien idd wel handig als je haar eerst op proef neemt kijken hoe het gaat met lady erbij!!! Veel succes iig en zodra je bezig ben in de hondensport dan kom ik weer kijken hoor, vind het namelijk erg leuk!! BIj welke vereniging ga je? die ene waar wij eerst ook heen waren gegaan?


Ik ga idd bij HSV de Brandersstad. Alleen volgens mij doen ze daar geen flyball? Dus dat moet dan mss wel ergens anders..

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 17:14

Ik heb gekeken op hun site en ze doen idd geen flyball. Wel obedience, alleen ik vind dat geen leuke sport.

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:15

ja idd dat geloof ik ook dat ze daar geen flyball doen, dat is echt leuk flyball!!!! Haha! Ze hadden vroeger ook een programma natteneuzen waar ze allemaal van dat soort dingen met hun hond deden, dat was echt zo kick!! *LOL* Maar ja dat is een beetje off topic he Knipoog Maar ik vind harley echt een leuke hond!! Kwijl Haha!

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:16

Relliej schreef:
Ik heb gekeken op hun site en ze doen idd geen flyball. Wel obedience, alleen ik vind dat geen leuke sport.


jammer dat ze geen flyball doen, maar wat obedience dan weer?? Ik hoor het wel van je via msn ofzo Knipoog

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 17:17

Ja idd erg offtopic. Tong uitsteken Ik PB je wel ff. Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:27

het lijkt mij voor die hond het fijnste als hij bij zijn maatje kan blijven,, wie weet gaat het goed, maar je weet nooit of hij zn matje gaat missen, of wat zijn maatje doet als hij weg gaat

er zijn nog zat andere leuke honden, dus ik zou dit duo niet uit elkaar halen eerlijk gezegd.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 18:57

Oké ik heb even actie ondernomen met mijn ouders. En áls ik die hond mag, wil mijn moeder dat die kat ook mee gaat. Zij vind het ook zielig als ze gescheiden moeten worden. Ik ben dan met mijn honden bezig en zij zorgt voor die kat. Mijn hond kan, zoals ik al zei, niet goed met katten opschieten. Maar mijn moeder zei dat ze binnen heel anders zijn. Dat heeft ze van andere mensen gehoord die ook zo'n 'duo' hebben. Dus ik hoop dat het goed zal gaan! Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:09

Over welke kat heb je het dan?
Volgens de website is dit zijn maatje een hond dus.
Afbeelding

Het lijkt mij een leuke en geschikte hond verder maar inderdaad niet handig om hem van zijn maatje te scheiden.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:25

dimmelim schreef:
Over welke kat heb je het dan?
Volgens de website is dit zijn maatje een hond dus.
Afbeelding

Het lijkt mij een leuke en geschikte hond verder maar inderdaad niet handig om hem van zijn maatje te scheiden.


Je hebt gelijk. Hier staat informatie over Sammy. Het maatje van Harley.
Als je Harley neemt vind ik dat je dan Sammy ook moet nemen. Deze maatjes moet je niet scheiden.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 19:43

Ow is het nog een hond dat je er dan bij moet nemen. Ik dacht een kat. Hoe bedoel je blond! Blond Haha!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 21:22

Oké even gezegt tegen mijn moeder dat het een hond is. Maar uit de tekst lijkt het net dat ze een kat bedoelen. Verward Sammy vind ze iig ook een hele leuke hond! Maar 3 honden vind ze wel veel.. Ik zal wel een x goed met haar praten. Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:29

Citaat:
Ook ik wil met katten spelen net als mijn vriendje Sammy.


Je bedoeld vanwege dit? Daar maak ik niet uit op dat het een kat is, enkel dat Sammy ook graag met katten speelt...

Maar woon jij nog thuis? Ik denk dat je in dat geval verder moet kijken naar een leuke hond, en niet met veel pijn en moeite dit koppel in huis halen... Je krijgt altijd scheve gezichten... Is het niet morgen, dan is het wel overmorgen...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:32

verstandig van je moeder dat ze ze niet uit elkaar wil halen.dat kan je die beestjes echt niet aandoen, al die tijd zijn ze elkaars steun en toeverlaat geweest, en dan ineens worden ze uit elkaar gehaald, nee dat moet je niet doen.

mocht je ze niet alle2 in huis mogen nemen, kijk dan verder naar een andere hond, die zijn er ook genoeg

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 21:34

Ja idd! Ik maak er op uit dat ie met katten wil spelen nat als zijn maatje. Verward

En idd, ik woon nog thuis. Maar waarom zou ik dat koppel niet nemen? Waarom scheve gezichten?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 21:37

Renske20 schreef:
verstandig van je moeder dat ze ze niet uit elkaar wil halen.dat kan je die beestjes echt niet aandoen, al die tijd zijn ze elkaars steun en toeverlaat geweest, en dan ineens worden ze uit elkaar gehaald, nee dat moet je niet doen.

mocht je ze niet alle2 in huis mogen nemen, kijk dan verder naar een andere hond, die zijn er ook genoeg


Idd dat ga ik ook doen. Ze zit er denk ik nog over na te denken. Want 3 vind ze best wel veel.. Ik zal eens vragen waarom ze dat veel vind. Zijn het de kosten, of de aandacht die je eraan moet besteden.. iig bedankt voor jullie hulp! OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:37

Je zegt dat je moeder 3 honden wat veel vind, en dat je nog eens goed met haar wilt praten... Het gaat dus niet van harte zo te lezen!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 21:39

Ze vind de honden wel erg leuk (als ze de beschrijving leest en de foto's ziet). Maar ik weet niet waarom ze het veel vind. Is dat om de kosten of de aandacht die je eraan moet besteden. Zie je ook in mijn laatste reactie. Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:44

Las het al ja, maar we reageerden tegelijk Knipoog

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 21:56

Ja idd. Haha!