Auto-troubles...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Auto-troubles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 17:49

Pffft.... Mijn auto heeft weer eens wat Scheve mond

Iemand hier verstand van auto's?
1e probleem, de accu loopt langzaam leeg, nieuwe accu erin maar mocht niet baten. Er zit dus ergens een stroomlek... Maar waar is de vraag. Om de hele kabelboom te laten doormeten is hij me niet meer waard.

2e probleem, hij heeft regelmatig de hik... Hij loopt netjes stationair, geen gekke fratsen of wat dan ook, start (mits de accu niet leeg gelopen is) ook netjes. Bij hogere toeren ook geen probleem.
Probleem is als hij lage toeren draait (overschakelen lagere versnellingen, optrekken etc.) Dat stottert hij als een gek, en kan ik snel mijn koppeling intrappen en gas geven, anders stuitert hij een tijdje door of slaat af.
Hij staat bijvoorbeeld netjes te draaien bij een stoplicht (ook geen probleem als ik gewoon mijn gas loslaat), maar trek ik op, is het me toch een gestuiter, mensen kijken me aan of ik mijn rijbewijs bij een pakje boter heb gekregen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:21

Is het een diesel of een benzine?
Zit er een autoradio met een knipperledje in de auto of een een of ander alarm?

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 18:24

Benzine, GTI
Autoradio had ik er al uitgerukt om te kijken of dat het was (nee dus), alarm zit er wel op, en ik ben ook bang dat het daar aan ligt....
Het alarm wil ook wel eens zomaar afgaan (bij voorkeur 's nachts...) de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:26

Je eerste probleem klink 100% als een kapotte dynamo. Laat die even doormeten. Kost niks en je weet meteen waar je het moet zoeken.

Je tweede probleem lijkt me een vacuum probleem.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:30

Dat stuiteren/stotteren bij lage toeren heb ik ook een keer gehad met mijn moeders (nieuwe!) auto. Toen bleek de bobine stuk te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:43

Supertje schreef:
Benzine, GTI
Autoradio had ik er al uitgerukt om te kijken of dat het was (nee dus), alarm zit er wel op, en ik ben ook bang dat het daar aan ligt....
Het alarm wil ook wel eens zomaar afgaan (bij voorkeur 's nachts...) de laatste tijd.

Een niet goed aangelegt alarm of een goedkoop barrel alarm kan valse stroom trekken, ben je nog niet naar de garage geweest om iets uit te sluiten?+

Wat betreft dat stotteren kan heel veel zijn, idd een vacuum lek is wel een van de meest voorkomende(Alle slangetjes controleren op het blok) of vuil in het inspuitsysteem, heb je een keer de tank te leeg gereden ofzo?

Wat gebeurd er als e eens een paar keer goed doortrekt, lekker schoonblazen?

Groetjes Chiqa

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 02:36

Je eerste probleem klinkt inderdaad als eeen probleem met je dynamo.
Voor het stotteren zou ik zeggen: check je bougies, misschien zit er een een beetje los, of anders kan het zijn dat het contact gewoon niet zo goed meer is.

Succes

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 02:42

Alice, probeer het eens met een andere module.. Mijn peugeot stotterde ook vrij vaak, hield in en kreeg hem daarna weer door.. Nadat er een andere module in is gegaan deed hij het weer..

(module is eem soort ouderwetse computer voor in de toet Tong uitsteken )

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 02:59

Ik ga ook voor de dynamo. Ik had dit met mijn vitara, snapte er niks van (ben ook al zo'n auto-kneus... Haha!). Toen ik er mee stil kwam te staan midden in het centrum (vooraan bij het stoplicht), wist opeens iedereen wat het was. Ja, lekker! Scheve mond (Gelukkig stond er een brandweerauto achter me bij het stoplicht en hebben 4 brandweermannen me even in de tussenberm geduwd... Haha!)

Ik zou eens naar de garage gaan en zeggen dat je vermoed dat er iets met de dynamo is. Kunnen ze altijd even gericht kijken...

Heel veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:43

Chiqa"]
[quote="Supertje schreef:
Benzine, GTI
Autoradio had ik er al uitgerukt om te kijken of dat het was (nee dus), alarm zit er wel op, en ik ben ook bang dat het daar aan ligt....
Het alarm wil ook wel eens zomaar afgaan (bij voorkeur 's nachts...) de laatste tijd.

Een niet goed aangelegt alarm of een goedkoop barrel alarm kan valse stroom trekken, ben je nog niet naar de garage geweest om iets uit te sluiten?+

Wat betreft dat stotteren kan heel veel zijn, idd een vacuum lek is wel een van de meest voorkomende(Alle slangetjes controleren op het blok) of vuil in het inspuitsysteem, heb je een keer de tank te leeg gereden ofzo?

Wat gebeurd er als e eens een paar keer goed doortrekt, lekker schoonblazen?

Groetjes Chiqa
[/quote]

Klopt, dat trekt een hoop stroom, maar dan moet je accu wel blijven doorladen. Als je accu niet doorlaad is het niet het alarm, dan heb je echt een dynamo probleem. Het kan zijn dat de riem er niet meer omheen zit, of dat hij defect is.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:58

dat stotteren zou misshicne aan een van de bougies kunnen liggen.. heel simpel,maar was bij ene vrien van me ook ene keer!! nieuwe bougies en het was over!!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 12:23

Het alarm is nagekeken, en het is goed aangelegd. Het is een standaard BMW alarm wat erin zit.
Wat betreft die dynamo, Ik heb het probleem dat de accu ineens leeg was al een paar keer eerder gehad, als hij een hele tijd stil had gestaan (zeg meer dan een week), na de auto een keer aan te duwen deed hij het weer en laadde de accu dus ook weer op. Dus van de week auto ook weer aangeduwd, rondje gereden, thuis stilgezet en weer gestart, ging prima. Volgende dag, niks, noppes, nada..... Dus de Dynamo moet het nog wel enigszins doen, aangezien hij dus na een rondje rijden wel start. Maar misschien dat hij zo weinig stroom heeft dat hij alles met die ene keer starten alweer heeft opgebruikt, zal vandaag eens naar de riem kijken.
Wat betreft dat stotteren, bougies zijn goed, bobine is het niet, en alle slangetjes zitten goed vast. De tank is ook niet helemaal leeg gereden.
Goed doorblazen helpt inderdaad even een beetje.
Ik vermoed dat het een vuil en/of vocht probleem is.... Heb gisteren alles eens goed met silliconenspray ingespoten, maar nog niet geprobeert hem aan de praat te krijgen, kon geen vrijwilligers vinden om te duwen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:24

He Supertje, als ik jou was zou ik je dynamo eens doorlaten meten, is een kleine moeite zo gebeurt meten ze vollast en zonder, en zien ze meteen of ie het niet doet.
Als ie het helemaal niet doet dan gaat je lampje op het dashboard branden.

Heeft ie het dan ook als hij wamr is? Want dan is het idd vocht!

Maar dan zou ik toch eens kijken of er een scheur in je verdeelkap zit, en idd je bougies er eens uitdraaien kijken hoe de electroden er uit zien, of ze niet weggesleten zijn of vetteig, dan is het logisch dat ie stottert, hoelang zitten de bougies er al in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:50

Als je rijd laadt je accu bij, zelfs als je dynamo niet helemaal lekker is. Dus ik zou hem toch even laten doormeten hoor.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 18:33

In de verdeelkap zit geen scheur, bougies zitten er nog geen jaar in, en heb ik als eerste al nagekeken, die zijn het niet.
Hij doet het ook als hij warm is ja, als ik hem even doortrek minder, maar hij blijft het doen.
Dynamo meten we moregn even door, dan heb ik 2 duwers beschikbaar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:09

als t vocht is moet het namelijk over zijn als hij warm is.....

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 19:43

Accu zojuist doorgemeten (pa heeft even aangeduwd Tong uitsteken), ligt niet aan de dynamo, die is prima in orde.....
Hij moet dus echt ergens (veel) stroom vandaan trekken.
Ik breng hem maandag toch maar weg denk ik.....
Wat betreft dat stotteren, als hij warm is is het veel en veel minder, en hij valt ook niet meer bijna uit dan, maar gewoon even een hikje.
Enige waar ik verder zelf nog aan denk behalve vocht is de acceleratiepomp.
Probleem is dat ik er niet teveel geld meer aan uit ga geven, zoveel is die auto niet meer waard....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:19

Supertje schreef:
Accu zojuist doorgemeten (pa heeft even aangeduwd Tong uitsteken), ligt niet aan de dynamo, die is prima in orde.....


Verward de accu had je toch vernieuwd dan hoef je hem toch niet door te meten?

En hoezo weet je nu zeker dat de dynamo goed is? kan ik niet uit je stukje opmaken of ie gemeten is.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 20:37

Sorry, accu moet dynamo zien zie ik net, hoe kom ik nu weer op accu Verward
Dynamo is dus doorgemeten en helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:43

Okee.....dan heb je dus te maken met een lekstroom, en iets met je brandstofsysteem...
Maar kan dus ook een vacuum lekje zijn, dat scheurtje kan in een slangetje zitten wat je niet kan zien, tegenwoordig zit er tig van die slangetjes op je blok en als er ergens een haarscheurtje in een van die slangetjes zit, is dat echt zoeken geblazen.....