Veranderingen (BE) Rijbewijs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Veranderingen (BE) Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 20:02

Had vandaag autorijles (jeetje is weer wennen om eindeloos in je spiegels te kijken en daarbij je hoofd mee te bewegen) en hoorde daar dat ze binnenkort de regels gaan veranderen. Je mag voortaan met je B rijbewijs tot 750kg trekken, pas als je je BE hebt mag je zwaarder trekken. Voor de mensen met een combinatie onder de 3500kg maar boven de 750 zal dit betekennen dat ze toch nog hun Erijbewijs moeten halen. Nu kan er makkelijker gecontroleerd worden (boven de 750 moet namelijk ook eigen kentekenbewijzen hebben). Wanneer dit ongevoerd gaat worden wisten ze nog niet maar wel vrij snel (ze hadden eht dit voorjaar al verwacht).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:20

Ik vind het een goed idee
Vond het altijd een beetje raar dat je zomaar met een niet te zware personenauto en een lichte 1,5 paards mocht rijden.
Vooral omdat mensen daar dan de auto/trailer op uitzochten en niet op de veiligheid.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:44

Ik hoorde dit al 3 jaar geleden dus ik denk dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:46

Idd Fitzroy, dat word al erg lang gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:58

Dat verhaal gaat al rond sinds ik mijn rijbewijs heb (1998), en het is er nog steeds niet door.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:27

maar toen waren er ook nog geen aparte papieren voor je aanhanger. deze regel is makkelijker te controleren nu. zelfde kenteken mag met B. Heeft de aanhanger een eigen kentekenbewijs dan moet de bestuurder een E hebben.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:11

Bureaucratisch gedoe..... Moet ik er dus alsnog aan geloven... Geldklopperij allemaal maar weer. Mijn man heeft zijn E nog cadeau gehad en is een stuk minder handig met iets achter de auto... Geeft trouwens nog een leuk effect op vakantie ed. man stap uit en vrouw stap achter het stuur om de caravan op de plek te zetten... (terwijl iedereen staat te kijken Cool )

Heb overigens nog steeds gemak van dat trekkerrijbewijs, dat blijkt maar weer.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:29

Dat hoor ik ook al heel lang inderdaad, maar ik denk dat het er nu wel van zal komen. Zeker nu met die kentekenbewijzen.

Ik zal er dus ook aan moeten geloven.... Moet ik toch mijn E gaan halen.
Overigens hebben wij geen auto en trailer daarop uitgezocht, auto is een volvo 850 T5R stationwagen, en de trailer waar we mee rijden is een polyesther Westfalia. Eigenlijk altijd gedacht dat het te zwaar was bij elkaar, tot ik er een jaartje geleden ineens achterkwam dat het wel mocht.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:03

Ik vind het ook een goed idee. Als je sommige mensen met een caravan ziet rijden

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:08

Ik vind dit echt een goede zaak. Eindelijk Dan heb je tenminste niet meer van die eindeloze discussies of je nu wel of niet een E-rijbewijs moet hebben voor een bepaalde combinatie Haha! Daarnaast is het idd een stuk veiliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:33

pienV schreef:
Ik vind het ook een goed idee. Als je sommige mensen met een caravan ziet rijden

Maar dat zijn vaak de oudjes, die ook dadelijk nog steeds rond mogen crossen.
Die hebben E namelijk gratis gekregen. Dus dat vervalt dan ook niet.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:50

Hier nog een voorstander. Ik kom genoeg volk tegen dat er gewoonweg niet mee overweg kan.

Maar als ze in den haag dan toch bezig zijn, mogen dan alsjeblieft die complete trekker-oplegger combinaties die je met BE mag rijden ook van de weg af? Of gewoon je papieren halen net als iedere chauffeur. De stunters die daarmee rijden... :S