Getsie, poes plat..... (+ laatste update)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 09:30

Tja, vraag niet aan mij om op je dieren te passen als je even weg moet voor een paar dagen.....
Ik zorg dus voor pony, konijnen en katten van buren van me, ze zijn een paar dagen ver weg wegens een ernstige ziekte in de familie. Nu is een van hun twee katten aangereden, hij ligt dus nu langs de weg.....dood.....

Wat moet ik nu? Moet ik ze bellen? Wat kunnen zij er nu nog aan veranderen, het is ook niet iets waarvor je halsoverkop thuiskomt, toch?
Moet ik poes laten opruimen, of moet ik hem bewaren voor als ze over anderhalve dag thuiskomen, zodat ze afschied kunnen nemen. Poes is al twee dagen niet meer, ik vond hem vanmorgen...
Hoe moet ik het ze vertellen? Ik vind het zo ongelooflijk sneu, helemaal al omdat de reden van hun reis ook niet echt leuk was....
Iemand ook zoiets meegemaakt? Wie heeft er nog een tip?

_________________
... ze bokt anders nooit hoor...!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [naam verwijderd] op 2001-11-23 09:30 ]</font>


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 09:39

TJa, wat is niet zo mooi, de voorkant is erg open ter hoogte van de borstkas en er is wel wat uit het lichaam gesprongen dat erbinnen in hoort te zitten. Verder, rug en pootjes en ook bovenkant koppie zijn nog redelijk in tact. maar het knappe is er wel af....
Ik twijfel zo, want ze hebben me op het hart gedrukt te bellen als er wat was....en nu is er wat.... toch, dat telefoontje zal niets helpen voor poes, het maakt hun laatste dag in de VS (daar zijn ze) wel een heel stuk naarder.....
Poes op een koele plaats bewaren is wel mogelijk... ik ken die mensen eigenlijk niet goed genoeg om in te schatten of ze dat wel fijn zouden vinden......
*buit op onderlip van twijfel*......

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 09:19

Vandaag komen ze thuis...dit is hoe ik het heb gedaan....

Ik heb ze niet gebeld. Ik kan geen inschatting maken over hoe emotioneel hun visite naar de VS is geweest.. het gaat om een terminaal ziek familielid, het is waarschijnlijk de laatste keer geweest dat ze die zien....Ik wilde het afscheid niet verstoren met de mededeling dat poes niet meer leeft..... Daar heb ik heel goed over na gedacht, ik kan het later uitleggen, ik schat in dat ze het gaan begrijpen.. (hoop het maar)....

Poes heb ik zelf maar in een doosje gedaan. Als ik hem zou hebben laten opruimen was hij zeker weg, poes ligt nu dus in het doosje in een oud tuinhuisje achter op het erf. Nu kunnen ze er nog afscheid van nemen mocht dat wenselijk zijn. Vinden ze dat vreselijk, dan kan ik het doosje zo weghalen en opruimen.
In de hal heb ik een bloemetje neergezet (was ik toch al van plan) met Welkom Thuis en een handgeschreven kaartje waarop ik beschrijf wat er met poes gebeurd is. Ik kan er helaas niet bij zijn als ze thuiskomen, en dat is dus inderdaad wat banketstavig. Ik weet ook niet precies hoe laat ze thuiskomen.
De andere poes heb ik sinds gisteravond lekker opgesloten in de bijkeuken, die is er dus nog (jeetje, dat zal je nog een keer gebeuren ook....), en die begroet hen vast heel vriendelik bij binnenkomst.
Het is allemaal erg vervelend. Vanmiddag uit mijn werk ga ik er meteen langs. Ze zullen nog wel veel vragen hebben.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 09:28

DE familie is terug... en ze waren heel verdrietig dat poes er dus niet meer was. Gelukkig konden we hem nog begraven (ben ik even blij dat ik hem zelf heb opgepakt) en dat was wel eventjes heel triest. Dat weer ook erbij...
Goed, poes zijn lievelingsvoer er bij in, een tekening, wat bloemetjes en dan wat aarde erover. Toen nog wat bloembolletjes ....

Lief he?! Vond het toch wel heel ontroerend...
Ik weet nog hoe mijn kat op een dag dood in de gang lag (hartaanval), ik heb toen een hele week met rode oogjes rondgelopen, wat was ik verdrietig.... Zo zal het hun ook wel vergaan, maar ze hebben wel afscheid kunnen nemen, dat is dan toch nog iets positiefs....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 10:48

Nou, ik had dus een kaartje neergelegd..maar die hebben ze niet direct bij binnenkomst gezien. Ze hebben nog om poes gezocht, moeder had het doosje nog wel zien staan maar heeft er (gelukkig) niet ingekeken om te zien wat het was....

Moeder en de oudste dochter (18)moeten even weg en laten de jongste dochter (12) alleen thuis. Raad eens wie het kaartje vind....
Welnu, kort nadat ze het kaartje had gelezen stap ik binnen om te kijken hoe het gaat. Arme meid helemaal in tranen, heel verdrietig. Ze had haar moeder net gebeld over het kaartje, die kwamen ook heel vlot terug. Het was de lievelingskat van de oudste, maar die hield zich wel heel flink (te flink, naar mijn smaak....). Ach, ze hadden dus al een hele nare terugreis gehad, dus dit was wel allemaal heel veel ineen keer...dus er was veel verdriet.
Niet een die mij een verwijt maakte ondanks het verdriet en de vermoeidheid (ik kon er dan ook werkelijk niets aan doen, maar als je zo overbelast bent als zij waren, zeggen de meeste mensen wel iets waar ze rationeel niet helemaal achter staan... het had me dus niets verbaasd...)
Ze waren (geloof ik) toch wel blij dat ik niet had gebeld, dat was nog veel naarder geweest omdat ze daar ook al zaten met dat onvermijdelijke afscheid van dat familielid....

Welnu, geen van de drie vrouwen kon het aan om poes werkelijk te zien, laat staan over te leggen in het grafje. ik ben gebleven om dat voor ze te doen, voor mij was het toch minder emotioneel, en als het mijn kat betrof zou ik ook graag willen dat iemand dat voor me zou doen...
Het was een triest moment, er was geen positieve manier om die mensen te vertellen dat hun kat dood was gereden. Ze hadden achteraf al heel vaak gedacht dat juist die kat eerdaags onder de auto zou komen...maar dat is een schrale troost. Het was een hele zware dag voor hen, heel sneu....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Suky, YandexBot en 24 bezoekers