Stoppen met roken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 20:15

Na 25 jaar roken ga ik me er eindelijk eens aan wagen. Samen met nog een bokker hebben wij besloten dat wij vanaf afgelopen maandag niet meer zouden roken. Voor mezelf is dat best wel moeilijk, want ik ben (blijkt nu) een gewoonteroker.
Als ik in de auto stap, na het mesten, na het eten enz. En aangezien ik dus vrij veel gewoontes heb kwam ik aan ruim 1,5 pakje per dag Verward .
ik heb twee moeilijke momenten, s`ochtends bij de krant lezen en een bakkie koffie drinken Huilen en na het avondeten Huilen . Als beloning heb ik mezelf 3 bucasdekens beloofd, voor alledrie een en als het niet lukt, helaas pindakaas Schijnheilig . (ga mezelf natuurlijk geen straf geven he).
Maar het blijft een rotgewoonte en leer die maar eens af. Ik ben nog steeds niet echt chagerijnig en probeer snoep te laten staan. Blergh, ben benieuwd hoe het afloopt. Het voordeel is wel dat we het met zijn tweeen doen, gedeelde smart is halve smart.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:18

GO GO GO GO GO GO GO!!!
Het gaat je lukken!! zeker weten!! En anders ga ik heeel vervelend doen op kalverhoek hoor Schijnheilig

Heel veel succes en als je het een keertje moeilijk hebt.. denk dan aan die bucas dekens!

Offe.. haal van die nicotinepleisters, die willen ook nog wel eens helpen

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:18

I wish you luck!! je hebt ook wel van die pillen of zo dan heb je minder trek in een shaggie!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:21

Hoi!
Wat goed zeg!!! Ik baal het laatste jaar ook zo van dat stupide roken (zit ook zo ong. op 1,5 pakje p.d.). Jouw beschrijving kan net zo goed over mij gaan Boos! !
Ik wil alleen eerst zeker 12 kg afvallen, want ik ben als de dood, dat als ik stop, straks de deur niet meer door kom Scheve mond\ ! 2 Kg ben ik al kwijt, da´s tenminste iets Knipoog !
Wens jullie héél véél succes en sterkte!!!! (misschien dat ik v.a. maandag toch mee doe Lachen !)

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:59

HEEL VEEL SUC6 en houd ons op de hoogte word weer een gezond persoontje!!!
dan kan je weer zeggen maar k rook niet!!
doe je best!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:12

Oja, ook heel veel succes voor die 'andere'

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:33

Haha, hier dus "die andere"...
Kriek, het gaat ons gewoon LUKKEN!!!!
Ik heb ook een aantal moeilijke momenten op de dag, maar op zich gaat het redelijk. Ben ook niet chagrijnig ofzo, alleen ga ik mezelf zielig lopen maken door te bedenken dat ik nu nooooooit meer ff lekker een shaggie kan roken enzo. Al met al is het een kwestie van flink doorzetten, maar ik ben vastbesloten om het dit keer te laten lukken. Van het uitgespaarde geld (zat op 3 pakjes shag per week, a fl. 8,50) ga ik lekker vanalles voor Sam kopen Cool
Enne...Assie, pleisters helpen (mij) niet hoor, het zit 100% tussen m'n oren dus al plak ik me vol met die dingen, de zin in een peukie blijft voorlopig nog wel.
Sterre, ik was (nouja, ben ik nog steeds) ook altijd zo bang om finaal dicht te groeien, maar die smoes had ik nu niet meer omdat ik sinds ik Sam heb (maart dit jaar) en weer volop tussen de paarden bezig ben na een pauze van 10 jaar dik 12 kilo ben afgevallen, helemaal vanzelf. Nou hoop ik natuurlijk wel dat ik niet te veel aan ga komen, maar dikker dan dat ik voorheen was wordt ik in ieder geval vast niet Haha! Lijnen en stoppen gaat niet samen, dat heb ik ooit al es uitgeprobeerd en dat werd 3 keer niks....

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:38

ik ben sinds 3 maanden gestopt en heb er helemaal geen moeite mee... ik rook af en toe nog wel eens een sigaretje in het weekend ofzo maar dan is het zelfs vies!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:48

gogo0gog ga der voor is alleen maar gezonder, en die nicotine stikkers, tabetten kunnen ook helpen.

volgens me pa niet maar oke Haha!


suc6 der mee en we horen het wel he Schijnheilig

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 22:22

Ja, Sandra!! Heel veel succes!! Jij kunt het ook.. En als je het op kalverhoek nog steeds bent, dan krijg je een heeeele mooie tekening van je nichtje Schijnheilig Haha!

Heel veel succes!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 00:24

Nou Sterre, gewoon met ons meedoen. Met zijn allen ben je sterker dan alleen. Misschien kunnen we er meer zo gek krijgen om te stoppen, je weet nooit waar het goed voor is. Maar het is toch best zwaar hoor. Knap van de mensen die ons al zijn voorgegaan. Ik kreeg een tip om veel water te drinken, dat zou helpen tegen het dikker worden. Gewoon Frusty een slok water als je ergens trek in krijgt. Nou ja, we gaan het gewoon proberen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 01:45

Mmmm..... dat het tussen je oren zit, klopt wel! Rond de pinksteren, had ik een avond zoveel gerookt, dat ik er ´s ochtends nog ziek van was Lachen ! Ik, die al 20 jaar ZONDER onderbreking gerookt had, had die dag helemaal geen zin in een peuk Lachen . Na die ene dag niet roken -die eigenlijk helemaal niet zó erg was- had ik zoiets van: okay, dan rook je de volgende dag ook maar niet. Dit heb ik 5 dagen vol gehouden. Na de derde dag sloop er bij mij dus echt de stomste smoes in m´n hoofd die je ooit gehoord hebt Bloos , Ik heb mezelf altijd voorgenomen om de avond voordat ik stop, de obligatorische "laatste sigaret" te roken en dát had ik dus niet gedaan Frusty ! Na 5 dagen heb ik dus toch weer zo´n kankerstokje gepakt Extreme duivel ! Dan ben je toch wel goed suf zeg !!!!!!!! Nou ja, ik ben nu igg zover dat het me mijlenver de keel uit hangt. Nu eerst nog wat kilo´s eraf EN DAN STOP IK OOK !!!
Volhouden jullie twee hoor, ik vind het hardstikke goed Lachen !

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 11:34

Kom je dan echt zoveel aan als je stopt met roken (ik rook zelf niet, zo nu en dan 1 in het weekend)?
Of komt dat dan doordat je die sigaret wil vervangen door iets anders, snoep dus???
Je komt toch niet zomaar aan door te stoppen. Een vriendin van mij is nu sinds 7 maanden gestopt en zat op 1 pakje per dag maar die heeft geen snoepbuien ofzo. Ze blijft ook gewoon op gewicht, misschien ligt het er ook aan hoeveel je rookt natuurlijk en hoe verslaafd je bent.
Ikke nie wete Haha!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 11:50

Ik ben sinds 1 januari gestopt (al bijna een jaar dus Party!! ) en was ook en stevige roker. Ik bewonder jullie en leef mee. Mijn beloning was in april een maand in Nepal, daar deed ik het voor en daarna hield ik het gelukkig vol.

Lees het boek van Allen Carr eens door, dat zal je helpen in moeilijke momenten (hij leert je medelijden te hebben met mensen die nog wel roken en legt uit dat zij eigenlijk jaloers op je zijn).
Iedere keer als de trek in een sigaret te erg werd ben ik een rondje gaan hardlopen, misschien helpt dat bij jullie ook?

Kom op meiden, zet hem op, na de eerste drie weken word het alleen maar makkelijker. Vermijd de kantines en andere plaatsen waar je jezelf misschien niet onder controle kunt houden een paar weken en hou vol. Ik ben blij dat ik gestopt ben en geen slaaf meer ben van de nicotine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 11:55

Ik ben sinds 31 juli 2000 gestopt. Ik ben niet aangkomen van het stoppen met roken wel van het samenwonen Haha!
Soms droom ik 's nachts nog wel dat ik rook.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:10

Ikke meedoen!!! Kunnen we niet ff forum gebruiken om elkaar een hart onder de riem te steken?? Ik wil vandaag graag wel 1 peukje, ok.....vanavond met een glaasje wijn. En dan morgen geen (is mijn pakje ook leeg). Vind het kuchten in de ochtend zo vies!! En de geur van asbak Misselijk

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:19

ik ben al 1 1/2 jaar gestopt! ik had er echt moeite mee, maar als je het echt wil.... ik ben gewoon van de een op de andere dag gestopt en nooit meer een sigaret aangeraakt.... wil ik ook niet meer! als je het echt wilt, lukt het je echt wel! ik duim voor jullie, maar jullie moeten het toch echt zelf doen...
succes ermee en laat horen hoe het gaat! Party!!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:21

Citaat:

Soms droom ik 's nachts nog wel dat ik rook.



Oh, dat had ik gister nog. Ik werd zwaar teleurgesteld wakker omdat ik weer helemaal begonnen was met roken en meteen weer verslaafd was. Ik baalde zo enorm, tot ik me (ik weet het, zo super cliche als maar kan) realiseerde dat ik het alleen maar gedroomd had. Ongelooflijk hoe lang je er mee bezig blijft. Maar ach, het was ook zo'n groot deel van m'n leven. Zelfs te paard rookte ik, ik weet het, een meer aso manier van paardrijden bestaat niet. Hypocriet als ik ben stoor ik me ook vreselijk aan mensen die dat doen Schijnheilig .

Oh ja, en over dat dik worden, ik geloof dat je 250 gram zwaarder word als je stopt met roken, de rest vreet je er zelf aan (zie stivoro-site)...

Ik drink trouwens wel meer, tijdens het uitgaan bijvoorbeeld. Eerst was het ombeurten een peuk en een biertje, nu alleen nog maar bier *LOL* .

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:22

Ik ben na 17 jaar flink (twee pakjes per dag op een gegeven moment) te hebben gerookt nu 3 jaar geleden gestopt. Als er iemand was die niet zou gaan stoppen was ik dat wel. Aan mij en mijn sigaret mocht je niet komen. Totdat ik tijdens de opnames van de Heren van Amstel in een overvol cafe stond. We stonden met zijn allen te roken en bliezen te rook naar boven uit zodat je niet in melkaars gezichten pafte. Ik keek om me heen en zag iedereen dat doen. Toen zei ik moet je ons nou toch eens zien staan, wat een stelletje verslaafde zijn we met zijn allen. Dit is mijn laatste sigaret en dat was ook zo.

Het is heel makkelijk om te stoppen. Nicotine is na 3 dagen uit je bloed. De lichamelijke verslaving is dus na drie dagen weg. Elke keer dat je een trekje zal nemen maak je het jezelf moeilijk omdat het dus weer 3 dagen duurt voordat dat uit je bloed is. Na 3 dagen is het dus een psychische verslaving en dat maakt het juist makkelijk. Het is niet zo dat je niet meer mag roken. Tuurlijk mag je roken, dat is jou beslissing. Je moet gewoon niet meer willen roken. Ik wil niet meer roken is heel anders dan ik mag niet meer roken. Het mag nl altijd. Hou er rekening mee dat wanneer je zin hebt in een sigaret die drang ongeveer 3 minuten duurt. Daarna ebt het weer weg. Het is dus een kwestie van iets 3 minuten onder controle hebben.

De eerste periode is het heel gek in bepaalde situaties waar je sigaret je kon helpen met het aannemen van een houding. Bij het binnen komen van een bar bijvoorbeeld. Hoe ga je in godsnaam staan? Ook dat duurt een paar minuten, dan ben je al gesetteld en denk maar zo dat iedereen die nog nooit gerookt heeft daar ook geen moeite mee heeft.

De grootste fout is wanneer er stress is om weer te beginnen. Wij dachten dat een sigaret je helpt te relaxen in de periodes van stress. Niets is minder waar. Je wordt nl gestresst van roken omdat je altijd bezig bent met je volgende sigaret. Wanneer je je sigaret uitmaakt komt afhankelijk van de hoeveelheid die je gewend bent om te roken in korte tijd de drang weer terug. Wanneer je op dat moment niet in staat bent om te roken raak je gestresst en dat verdwijnt pas weer zodra je weer een sigaret aansteekt.

Ik ben zo ontzettend blij dat ik niet meer rook. Alleen al de rust van het niet meer hoeven denken aan, heb ik nog wel genoeg sigaretten of moet ik nog even snel de deur uit zodat ik morgenochtend bij de koffie mijn sigaret kan roken. Ik stink bijvoorbeeld ook niet meer (hoop ik Haha! ). Ik heb nl nooit geweten hoeveel ik stonk toen ik nog wel rookte. Wanneer ik nu iemand de hand schud weet ik of het een roker is of niet. En ik ben niet meer verslaafd! Ik ben een ex verslaafde. Ik zie echt alleen maar voordelen van het niet roken.

Het boek in 1 dag van het roken af is echt geweldig. Een absolute aanrader!
1 tip voor iedereen die gaat stoppen met roken. Zeg niet ik ga PROBEREN te stoppen (dit om je in te dekken voor het geval dat je wel weer gaat roken), maar ik GA STOPPEN MET ROKEN!

Heel veel succes en ik weet dat je er net zoveel van zal genieten om niet meer te roken als ik en met mij vele andere.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 12:24

Hahaha, waar dit topic al niet goed voor is. We hebben er dus twee, sandra en ik, die begonnen zijn en twee potentiele niet rokers, Sterre en Gail.
Wie volgt ons voorbeeld nog meer.
Het is heel leuk om te lezen wie er gestopt zijn en vooral wie het gelukt is. Zij weten namelijk het beste hoe moeilijk het kan zijn om te stoppen.
Dames en heren, wie doet er nog meer mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 13:35

Citaat:
Op 2001-11-22 11:22, schreef Marieke:
Ik ben zo ontzettend blij dat ik niet meer rook. Alleen al de rust van het niet meer hoeven denken aan, heb ik nog wel genoeg sigaretten of moet ik nog even snel de deur uit zodat ik morgenochtend bij de koffie mijn sigaret kan roken. Ik stink bijvoorbeeld ook niet meer (hoop ik Haha! ).


Inderdaad! Het geeft zo'n rust. Niet in de trein meteen naar de rokerscoupe rennen. Niet overal kijken waar je kan roken. Niet voor en na het rijden gauw even roken. Niet je druk maken om dat je sigaretten bijan op zijn. En je ook niet schuldig voelen als anderen last hebben van jouw rook (ook al zeggen ze het niet maar vermoedt je het wel dat ze er last van hebben). Niet meer met een kriebel in je keel wakker worden. Niet meer extra vroeg van huis gaan zodat je nog even kan roken.
Etc. etc. het is echt waar, niet meer roken geeft heel veel rust!

Veel succes!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:41

Hmm... die rust is bij mij nú ver te zoeken Boos! . Ik heb vandaag NIET Lachen grookt, maar heb het nu wel erg moeilijk. Ik zit nu ook in een behoorlijke rot periode, m´n zoontje wordt sinds 2 weken op epilepsie getest en ik kan m´n schouders (vorige week rechts, vandaag links) bijna niet bewegen en verrek echt van de pijn. (zie je de smoezen alweer verschijnen Knipoog !)
Gisterenavond heb ik dus in alle rust "m´n laatse" sigaret gerookt, dát kan ik nu iig niet als excuus aanvoeren. Vrijdag komt de hele fam. uit Ned. (zowel van mijn kant als van mijn mans kant Pling ) voor m´n verjaardag. Ik ben dus van plan niet te vertellen dat ik niet meer rook en als het dan iemand opvalt en vraagt : "hé, rook jij niet meer ?" ik nonchalant kan zeggen: "Nou ja, het is pas sinds een week, maar het gaat de goede kant op"
(Mijn man is het nog niet opgevallen dat ik nog niet gerookt heb *LOL* !)

Sorry meiden, helemaal vergeten te vragen hoe het met jullie gaat Bloos , is het nog vol te houden Verward Doe jullie best hoor! En schrijf af-en-toe even wat Knipoog !

_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-11-26 21:44 ]</font>

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:17

HEEEE!!! Een lotgenoot erbij Haha! Goed hee, dat je ook "zomaar" gestopt bent. De eerste dagen zijn het moeilijkst he, dus echt ff doorzetten!! De pijn wordt niet minder van een sigaret, dus geen excuses idd }> Echt volhouden hoor, en veel water drinken enzo he!
Met mij gaat het goed, steeds beter eigenlijk. De eerste dagen heb ik nog wel 1 tot 2 sigaretjes gerookt, niet van mezelf maar gebietst bij iemand Schijnheilig maar nu kan ik steeds beter bij een roker in de buurt staan zonder dat ik criminele neigingen krijg. Ik ga wel zo staan dat de rook mijn kant opkomt, hihi erg he? Gister en vandaag heb ik helemaal niets gerookt dus dat wil ik zo houden. Voel me toch al banketstaaflig als ik bij iemand om een sigaretje sta te bedelen dus dat doen we gewoon niet meer. De afgelopen week heb ik als overgangsweek gebruikt, die week mocht ik nog snoepen en (vr)eten zoveel ik wilde. Dat gaat nu veranderen, want ik wil natuurlijk niet verdubbelen. Getver, ik ga nog gezond worden Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 23:30

Ik ook stoppen....proberen....Mijn vader heeft vandaag gehoord dat ie moet stoppen met roken omdat ie vernauwde/verstopte bloedvaten heeft. Ik denk dat ik met hem meedoe...scheelt me zo'n 250 gulden=113,4 € per maand= 1361,3 € = 3000 gulden per jaar !!!! Mag ik hier komen uithuilen als ik het zwaar heb? Het is zo lekker bokken met een peukie erbij Huilen Huilen

_________________
Niemand leest, totdat je een typefout maakt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akke op 2001-11-26 22:31 ]</font>

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 00:00

Hoe meer zielen hoe meer vreugd (ahum)..... Schijnheilig
Niet proberen Akke, gewoon DOEN. Nouja, gewoon....tis een kwestie van op je tanden bijten en doorzetten. En idd bokken zonder peuk is het ergste eigenlijk Knipoog