Mammografie-punktie-biopsy-detail echografie-Pijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:28

met een punktie heb ik geen ervaring maar lijkt mij beslist niet prettig om dit zonder lokale anesthesie te moeten ondergaan. Over de mammografie kan ik wel meepraten en het is te doen alhoewel prettig is anders. Om een goede mammografie te maken moeten je borsten bijna totaal geplet worden en wordt jij met je lichaam zover mogelijk tegen het apparaat gedrukt zodat de borst ook zo ver mogelijk op het plateau komt. Al met al duurt het niet zo lang.
Maar joh meid.......wat ontzettend vervelend voor je dit alles. Kan me heeeeeeeeeel goed voorstellen dat je nu erg verstrooid bent aangezien dit toch altijd vrij ernstige dingen zijn. Vind het echt superklote voor je. Hou ons vooral op de hoogte en wil je zo een keer je verhaal kwijt....de deur van PB draait naar binnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

....ongeloof...daardoor sprakeloos....



djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:26

Nou .......om je gerust te stellen......die van mij waren VOOR en NA de mammografie hetzelfde van vorm hoor!
Maar nu even een advies aan jou.....laat je zelf nou niet helemaal over de zeik gaan door de dingen die je leest....je hebt al genoeg stress en voeg daar nu alstjeblieft niets aan toe.
Je vroeg om uitleg over bepaalde dingen....die heb je nu....sluit de topic uit bescherming voor jezelf want op nare verhalen zit jij nu echt niet te wachten lijkt mij.

heel veel succes aankomende maandag!!!!!!!!!!!!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:48

jeanette schreef:
Klopt helemaal wat je zegt, maar probeer er voor te zorgen dat ook nu je nog niets weet dat het niet je leven gaat beheersen.


Dat bedoelde ik eigenlijk ook een beetje met mijn 2e berichtje op pagina 1.......wat je nl. nu gaat doen is dat je het leed van de anderen op jezelf gaat projecteren met als resultaat dat je steeds angstiger wordt. Je concentreert je nu alleen nog maar op die vreselijke ziekte en verzuip je daar nu in. Begrijp het wel hoor....zo is niet.....maar een ieders ziektebeeld verloopt anders ook al gaat het om dezelfde vorm van kanker en is dus onvoorspelbaar wat de uitkomst is. Jij houdt je al met de consequenties bezig maar je weet nog helemaal niet hoe het zal gaan lopen. Het kan nl. ook heel gunstig aflopen maar tegen die tijd ben jij psychisch en emotioneel een wrak. Het wachten is inderdaad moordend maar wacht het eerst af.

En Viking.........ik wens jou ook alle sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:10

Viking schreef:
Ik moet aanstaande donderdag een mammografie laten maken,maar ik heb sinds vandaag verkleuringen opgemerkt [raar praatje]rond mijn tepel,dus ik zit flink met stress,ik heb nu al 2 nachten niet geslapen,word er gek van zo. Huilen

Gelukkig houden mijn man,kind en dieren mij bezig Haha!


Kun je maandagochtend niet gelijk aan de bel trekken bij je huisarts dat je er eerder terecht kunt? Maar kan die verkleuring er niet mee te maken hebben dat je bijna ongesteld moet worden?

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:48

krijg een akelig gevoel nu Sonja maar niet reageerd......maar hoop dat ik met mijn gevoel er vreselijk naast zit.

Viking.......trek jij het nog een beetje meid?

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:55

Ann schreef:
Vreemd, ze heeft wel in andere topics gepost Verward

********

ow... Verward Verward , waarom laat ze ons dan zo wachten. We leven toch al die tijd met haar mee??

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:57

als ik het dus goed gelezen heb is het dus wel goed nieuws nl. dat het een tumor is ZONDER uitzaaiingen en in volgende operatie TOTAAL verwijderbaar is!!! Dus hoe je het ook draait, went of keert......over een tijdje (mocht het wel kwaadaardig blijken) ben je kankerVRIJ (als je het hebt laten weghalen) en is het verdomd goed afgelopen.
Ik vind dit geweldig voor je en hoop dat je nu stiekem weer een beetje gaat genieten van het leven.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:15

he Viking .... wat vervelend!! Maar mocht het tot iets naars ontwikkelen ben je er heeeel vroeg bij.....meer troost kan ik je helaas niet geven. Maar hou wel je hoofd koel he?

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:24

he sonja...reageer hier maar ff want op tinkerpraat kan ik niet inloggen.
Een fibroadenoom wordt volgens mij maar zelden kwaadaardig. Het is een soort gezwollen klier (adenoom) die overwoekert wordt met vezels (fibroadenoom).
Gelukkig kun je nu rustig ademhalen nu je weet dat het geen kanker is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, delist, GoogleAdsense, Googlebot en 49 bezoekers