Mammografie-punktie-biopsy-detail echografie-Pijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marije_jiplover

Berichten: 25224
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:44

Mammografie omschreef mijn moeder als een soort tosti-ijzer dat om je borst heen wordt geperst, was niet echt een prettig gevoel, zoals hierboven al beschreven is, maar het is wel te overleven volgens mijn moeder. Die mammografie duurt niet zo lang, ik heb mijn moeder afgezet en een paar boodschappen gedaan en toen ik terug kwam was ze al klaar (+/- 20 min?).
Echo en punctie zullen ze wel tegelijk uitvoeren, dan prikken ze de bobbel aan onder echo-begeleiding, dan kunnen ze zien waar ze prikken. Hier heb ik niet echt 'ervaring' mee, is bij mijn moeder nog niet nodig geweest. Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat het niet zo heel erg prettig voelt, omdat ze met een redelijke naald cellen willen aanprikken/opzuigen, die ze dan later onder de miscroscoop kunnen bekijken, zodat ze kunnen zien uit wat voor soort cellen de bobble bestaat.

Sterkte ermee, ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Charlies, Dennenboom, Eefje_Sammy, ellen05, eva1969, Gea99, LWDaisy, silvericathy, Symke, ulaantje, VuurVleugels, Zoolgangster en 41 bezoekers