Bang voor je eigen hond..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Bang voor je eigen hond..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 10:42

En dan bedoel ik echt bang!
Ik had dat tot nu toe nog nooit meegemaakt (zowiezo nog nooit bang geweest voor een hond, (wel voor/omzichtiger).
Maar ik zit nu nog steeds te shaken en kan wel janken...
Pffff daar zit je dan als 'hondenmens'..
Ik zal het even prob. uit te leggen.

Vanacht word ik wakker, van een gebonk beneden, dacht dat ze eerst met haar (enorme) flos bezig was, maar ben er toch uitgegaan.
Lag Sem midden in een epileptische aanval.
Had ze nog nooit gehad, en ze was waarschijnlijk overvallen in haar slaap.
Het was een vrij pittige aanval en ben bij haar gaan zitten (mijnoude hond had ook epileptie dus ik ben al wat gewend, al baalde ik stevig dat dit haar moet overkomen, het lijkt de laatste tijd wel besmettelijk)

Op een gegeven moment, kwam ze redelijk bij, maar raakte toen zo on paniek, dat ze een hoek invloog en door het raam naar buiten probeerde te springen, toen ik haar aandacht probeerde te krijgen, begon ze te grommen en te blaffen, mijn vriend was de badjassen aan het halen en kwam naar beneden en toen vloog ze hem bijna aan.

Ik adviseerde hem om haar te negeren en met rust te laten, maar ze bleef grommen.
Echt, het was dood eng... Het was Sem helemaal niet, maar echt een dier in paniek die alles greep wat in de buurt zou komen.

Ik heb op een gegeven moment de dierenarts (en vriendin) gebeld, ik was helemaal in tranen en over mijn toeren.

ZIj heeft me redelijk gekalmeerd en een tijdje uitgehoord, toen werd het gegrom iets minder, heeft in totaal toch wel een half uur geduurd.
En in ene, zag ik Sem veranderen en durfde ze naar me toe te komen, mijn vriend vond ze nog vreemd en eng, maar dat ging steeds beter.
Ik heb op mijn knieen het kleed schoongeschrobt en Michel heeft haar uitgelaten.

Het was ondertussen 5 uur in de ochtend, dus we zijn weer naar bed gegaan.
Sem was nog onrustig dus ben nog 1x naar beneden gegaan, even later was iedereen weer in slaap.
Toen na twee uur de wekker ging, stond Sem, helemaal blij met haar flos klaar om te spelen.

Ik zit nog steeds te shaken, ik vind het zo in en in zielig voor mijn meisje.. ze heeft al zo veel ellende over zich heen gehad vorig jaar, waarom zij nou weer..

We gaan zo naar de dierenarts voor een bloed onderzoek, kan eventueel een spijsverteringstoornis zijn, die deze aanvallen kan veroorzaken, vooral omdat ze er zolang in blijft hangen.
Wij moeten dit maar eens laten zakken en verwerken.
Ik was zo blij dat de kinderen op bed lagen....

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:46

Jakkes, wat akelig zal dat geweest zijn zeg! En ik zag dat je hond pas 2 jaar oud is! Hopelijk is de aanval veroorzaakt door iets anders, en is het voor je hond maar eenmalig geweest. Je gaat hem nu toch wel verder laten onderzoeken om hier achter te komen?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:59

He potverdikkie! Het is me toch een schat van een hond! Getsie zit hier bijna met tranen in mijn ogen, dat lieve schattige hummeltje!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:01

Sjee, wat een ellende zeg! Dan ben je ook helemaal machteloos en kun je je hond niet eens goed helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:01

Die lieve, kleine (nou ja, klein?) Sem??? Arme Sem, wat een ellende.
Sterkte ermee!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:02

Jeetje dan schrik je je inderdaad rot!!
Ik hoop dat het niet nog een keer gebeurd, gelukkig is het goed afgelopen Knipoog Als het epileptie is dan zijn er toch medicijnen voor??

Succes verder!

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:12

Mijn vorige hond had het ook
Zodra ze uit een aanval komen zijn ze de weg kwijt ze kunnen daardoor agressie vertonen of als een dronken hond door het huis gaat zwalken
mijn hond had gelukkig het laatste maar de waakhond bij ons op stal heeft ook agressie neigingen na een aanval
het best is in dat geval ze gewoon negeren en even weer tot zinnen laten komen
ik hoop inderdaad voor je dat het een spijsverteringsstoornis is en dat ze er geen hersen beschadiging aan overgehouden heeft

Veel succes verder !! sterkte

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:22

veel suc6 ermee

btw
onze hond heet sam

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 13:32

Kom net thuis van de dierenarts, er is bloed afgenomen voor onderzoek.
Na aanleiding daarvan gaan we verder zoeken en word er kontact opgenomen met een deskundige.
Het is gewoon allemaal erg vaag, heb zelf ook ervaring met epileptie bij mensen weet dat ze een tijdje gedesorrienteerd kunnen zijn, maar het rare was dat het zolang duurde.
Ze heeft vorig jaar omdeze tijd een autoongeluk gehad waarbij ze de klap opgevangen heeft met haar kop.
Kan zijn dat er nog een propje heeft gezeten, maar dan is het weer moeilijk te verklaren dat ze nu weer 'normaal' is.\Het kan ook een aangeboren afwijking zijn, maar dan ik ze eigenlijk aan de oude kant, dat dat er nu uitkomt.
Verder hersen tumoren e.d kan je alleen aantonen dmv scans, maar dan is het ook raar dat ze nu weer normaal is.

Ik ga de (uitgeleende) bench terug vragen, daar heeft ze altijd heerlijk in geslapen, maar het is een beetje een bescherming van haar (en vooral ook de kinderen) dna heeft ze een plekje waar ze zich kan terug trekken..

Ook heb ik (nood) middelen gekregen, mocht ze ooit weer zo'n aanval krijgen

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:43

Wat sneu voor je hond (en ook voor jullie). Maar zoals je gehandeld hebt en de voorzorgsmaatregelen die je gaat nemen kan jullie hond zich volgens mij geen beter baasje wensen.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 13:48

M'n muts..
Afbeelding

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:51

Balen zeg...ik hoop dat je snek de uitslag van het bloedonderzoek krijgt en dat het toch nog een beetje meevalt...
Sterkte!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:57

wat een geweldige foto Haha! onze 2 ridgebacks zitten ook altijd zo op stoelen en banken Lachen

heel veel sterkte met je hond, ik hoop dat ze geen aanvallen meer krijgt

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:46

Een bench is inderdaad wel een goede oplossing heeft ze een eigen plaatsje

Heb je valium meegekregen of iets anders ??
Wij kregen zetpillen valuim mee voor als er weer een aanval kwam
als het goed is heb je toch binnen een week de uitslag van het bloed onderzoek ??
ik ga duimen voor je dat het niks ernstigs is

sterkte

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:51

Jeetje, dat is schrikken zeg!
Heel veel sterkte ermee!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:09

Sall schreef:
Kom net thuis van de dierenarts, er is bloed afgenomen voor onderzoek.
Na aanleiding daarvan gaan we verder zoeken en word er kontact opgenomen met een deskundige.
Het is gewoon allemaal erg vaag, heb zelf ook ervaring met epileptie bij mensen weet dat ze een tijdje gedesorrienteerd kunnen zijn, maar het rare was dat het zolang duurde.
Ze heeft vorig jaar omdeze tijd een autoongeluk gehad waarbij ze de klap opgevangen heeft met haar kop.
Kan zijn dat er nog een propje heeft gezeten, maar dan is het weer moeilijk te verklaren dat ze nu weer 'normaal' is.\Het kan ook een aangeboren afwijking zijn, maar dan ik ze eigenlijk aan de oude kant, dat dat er nu uitkomt.
Verder hersen tumoren e.d kan je alleen aantonen dmv scans, maar dan is het ook raar dat ze nu weer normaal is.

Ik ga de (uitgeleende) bench terug vragen, daar heeft ze altijd heerlijk in geslapen, maar het is een beetje een bescherming van haar (en vooral ook de kinderen) dna heeft ze een plekje waar ze zich kan terug trekken..

Ook heb ik (nood) middelen gekregen, mocht ze ooit weer zo'n aanval krijgen


Vreselijk... hopen dat het voorlopig niet meer terugkomt maar vaak is dat wel zo..
Mocht je de uitleen bench nou even niet zo snel terug kunnen krijgen heb ik er hier nog eens staan die je dan wel tot die tijd kan gebruiken.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 16:43

Thanks, Cloris!
Ik ga zo even met mijn zus in Hoorn bellen, die heeft 'm in gebruik! Maar ik moet haar natuurlijk wel de kans geven om een andere te regelen.
Als het goed is dan krijg ik morgenmiddag al uitslag, (ze doen nu zaken met een ander laboratorium, Utrecht duurt idd zo lang!)

Ik heb een Valium 'zetpil' mee gekregen en een paar ampullen Diazepam (of hoe je dat dan ook schrijft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:49

pffffff wat een aangrijpend verhaal. Ik zit hier met tranen in mijn ogen....
Ik zal voor je duimen voor een goede uitslag.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:52

Wat een lieverd! Ik heb totaal geen verstand van honden. Maar als ie nou echt epilepsie heeft, kan een hond dan net zoals een mens daar medicijnen voor krijgen?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:54

Jezus wat een verhaal! Wat lijkt me dat vreselijk om mee te moeten maken!
Arme hond ook ik hoop dat je snel te weten komt wat haar mankeert en dat ze weer beter gemaakt kan worden!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:59

Wat een verhaal. Dat lijkt me inderdaad ook heel eng om je hond zo te moeten mee maken.
Hopelijk is het niks ernstigs. Heel veel sterkte.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 17:04

Als het epilepsie is, dan zijn er medicijnen voor, maar je moet natuurlijk wel weten of dat het is..
Het vreemde is, dat het meteen zo verschrikkelijk heftig was en dat ze er zo lang in bleef hangen..
Ik heb met honden gewerkt en bij een dierenarts praktijk gewerkt dus ik heb wel eens wat gezien.
De pest is, dat ze zo verschrikkelijk agressief werd, en dat risico kan IK mischien nog wel lopen, maar ik kan mijn kinderen daar niet aan blootstellen..
Maar goed niet op de zaken vooruit lopen, eerst uitslagen afwachten

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:45

tjonge jonge...ik kan me voostellen dat je nog zit te shaken...lijkt me ook echt verschrikkelijk om je hond zo te zien...
nu maar hopen dat de oorzaak van de epilepsie is waar iets aan gedaan kan worden...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:32

Lijkt me idd verschrikkelijk om je hond zo te zien..
Logisch dat je dat eng vond!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:03

Scum schreef:
Wat een lieverd! Ik heb totaal geen verstand van honden. Maar als ie nou echt epilepsie heeft, kan een hond dan net zoals een mens daar medicijnen voor krijgen?


ja de hond van mijn vriend(labrador van 7) heeft al heel zn leven medicijnen tegen epilepsie

eerst een hoge dosis, nu nog maar een kwart van die dosis, en het gaat nogsteeds goed gelukkig!