bruine labrador nieuwe ondekking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:02

Hoi,

wij hebben zelf een teefje van 5 jaar en sinds kort een jonge reu erbij. Hij is vrij snel na zijn aankomst bij ons gecastreerd (lijkt me duidelijk waarom). Hij heeft er nauwelijks last van gehad, heeft geen last van hormonen, kan met elke hond overweg (ook met andere reuen, wat nog wel eens een probleem wil zijn als er een teefje bij is) en is een onwijze knuffeldoos...

Weet je wat zielig is: een reu die continu met z;n hormoontjes overhoop ligt, of aangereden wordt op zijn ontdekkingsreis...!
ga gewoon eens informeren bij de DA, het is een kleine ingreep en binnen een dag is je hond weer de oude...

Groetjes...


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:01

Tsja, zo zie je weer: altijd positieve en negatieve kanten... Maar de ballen van een hond dalen al heel vroeg in hoor, technisch gezien kan een reutje dus gecastreerd worden vanaf een leeftijd van ongeveer 6 weken!

Overigens zou ik "verlies van glans in de vacht" en een "stoer uiterlijk" minder erg vinden dan een hond die per jaar tig pups verwekt of doodgereden wordt op zijn zoektocht naar een lekker teefje...!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:14

Het verhaal van castereren zodra de ballen in gedaald zijn is grote onzin, de reu is dan nog niet eens geslachtstrijp.

Ik bedoel ook absoluut niet dat je dán zou moeten castreren...!

Nee joh... 10 maanden is al vrij jong. Daarbij verschilt het ook nog eens per hond, de ballen moeten nl helemaal ingedaald zijn (net als bij paarden).

Maar de ballen van een hond dalen al heel vroeg in hoor, technisch gezien kan een reutje dus gecastreerd worden vanaf een leeftijd van ongeveer 6 weken!


Ik bedoelde dus dat je technisch gezien kunt castreren vanaf ca. 6 weken!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, YandexBot en 147 bezoekers